PDA

View Full Version : Fender deluxe jazz bas!?!



koen_V
18 januari 2003, 11:22
Ik ben eens aan het rondkijken geweest en deze bas staat mij wel aan.Maar ik ben ook aan het twijfelen tussen deze en de mexican classic '60 jazz bas, maar deze is niet actief en dat steek me wel tegen.
Iemand die ervaring heeft met een van deze bassen en mij er wat meer over wil vertellen?

BB
18 januari 2003, 12:08
Ik heb de classic en ze is super.
Sound is super, afwerking is super, setup was perfect en desnoods kan je ze nog wat upgraden met nieuwe elementen.

koen_V
18 januari 2003, 13:06
ja ik weet dat ik die kan upgraden met andere elementen, maar in de deluxe zitten al actieve elementen in...dus ik weet niet wat het grote verschil is tussen deze 2 bassen...welke is de beste?

wimpie
18 januari 2003, 13:10
Op 2003-01-18 11:22, schreef koen_V:
Ik ben eens aan het rondkijken geweest en deze bas staat mij wel aan.Maar ik ben ook aan het twijfelen tussen deze en de mexican classic '60 jazz bas, maar deze is niet actief en dat steek me wel tegen.
Iemand die ervaring heeft met een van deze bassen en mij er wat meer over wil vertellen?



Kep zelf een 5 snaar Fender Jazzbas USA......was ook niet actief, , maar ik heb er de J-Retro pre-amp in gezet, deze is nl gemaakt speciaal voor de Fender jazz gemaakt http://www.j-retro.co.uk/

bassopotmus
18 januari 2003, 13:51
Ach toevallig..
De classic staat ook op me verlanglijstje en ik heb er ook over ged8 om het actiefte maken.
Maar een jazz moet eigenlijk passief zijn.. lekker die Fender klassieke knor behouden. Maar wil je dan toch net iets meer aan je geluid "shapen" dan zou ik voor de J0retro gaan en wat nieuw PU's. Zit je nog altijd onde prijs van die dure Deluxe( neem aan dat je de Amerikaanse wilt??)

Ik houd en denk ik nog passief als ik hem ooit mag kopen en maak em echt vintage met een nieuwe controle plate en 2 stacked knoppen en die Pick-up covers..

bassopotmus
18 januari 2003, 13:56
Trouwens BB... heb je wat pics ofzo van je classic? Heb em nog nooit gezien zo, behalve op Fender site. Op je site staat ook bitter weinig

koen_V
18 januari 2003, 14:03
nee, ik bedoel de mexican deluxe, het enige wat mij tegenhoud om deze te kopen is dat ik die in sunburst wil, en ik heb deze al in sunburst gezien en dat was echt geen mooie sunburst(veel te donker), ik weet nu niet of dat op alle modellen gaat zijn.
Ik denk dat ik best eens naar keulen rij en ze daar beide eens ga uitproberen, en dan zien wat mij het meest bevalt. Ik zou eigelijk een actieve bas willen omdat ik nu al een passieve heb. ideaal zou zijn als je een bas hebt waar je kan schakelen tussen actief en passief.
Maar je zei dat een jazz-bas moet knorren, maar ik dacht dat die knor juist kwam door dat die actief zou zijn? was ik daar dan verkeerd? en nog iets, is een musicman stingray actief? er zijn blijkbaar minder bassen achtief dan ik dacht....

Chris Wolstenholme
18 januari 2003, 14:35
stingray is actief jah :smile:

ze kopieen helaas niet :sad:

koen_V
18 januari 2003, 14:52
Ik denk dat ik zoals ik als zei gewoon beide bassen eens gaan proberen en kijken wat mij het beste ligt...ze zijn toch bijna even duur.
In de kopiën van de stingray bouw je toch gewoon een actieve pick-up in, voor een 300€ heb je dat normaal gezien, ik was een keer gaan vragen voor die pick-up in mijn bas in de bouwen in dat zou 400€ gekost hebben en daar was freeswerk bij inbegrepen ( heb nu een bas met precision en jazz pick-up)ik zou dan de musicman pick-up in de plaats van de jazz-gezet hebben. maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik vond dat de bas het niet waard was.

bassopotmus
18 januari 2003, 14:59
Jah doe dat ze proberen, kan ook niet zeggen wat je het beste zal liggen Iig een goede keus om voor een jazz te gaan.

Al vind ik sunburst zo afgezaagt, ik wil em olypic white, de mooiste fender kleur vind ik dan.

koen_V
18 januari 2003, 15:15
Ik vind die in het wit eigelijk ook wel mooi...maar ik heb zoiets van wit...jah is eigelijk ook gewoon maar wit, ik denk dat ik daar spijt zou van krijgen....

wimpie
18 januari 2003, 15:32
Op 2003-01-18 13:51, schreef bassopotmus:
Ach toevallig..
De classic staat ook op me verlanglijstje en ik heb er ook over ged8 om het actiefte maken.
Maar een jazz moet eigenlijk passief zijn.. lekker die Fender klassieke knor behouden. Maar wil je dan toch net iets meer aan je geluid "shapen" dan zou ik voor de J0retro gaan en wat nieuw PU's. Zit je nog altijd onde prijs van die dure Deluxe( neem aan dat je de Amerikaanse wilt??)

Ik houd en denk ik nog passief als ik hem ooit mag kopen en maak em echt vintage met een nieuwe controle plate en 2 stacked knoppen en die Pick-up covers..



Btw: De J-Retro kun je actief/passief schakelen.....behoud je toch je "vintage" geluid

koen_V
18 januari 2003, 15:40
Hoe werkt die j-retro eigelijk? Moet je dan ook nieuwe PU's steken? of kan je door alleen die pré-amp te steken van passieve elementen ook omschakelen naar actieve elementen?
En wat moet zo iets kosten, op de site staan prijzen van 170$, kloppen die prijzen ongeveer?

koen_V
18 januari 2003, 15:42
ow het is in pond! dus een 250€ voor zo een ding?

BB
18 januari 2003, 17:17
Op 2003-01-18 13:56, schreef bassopotmus:
Trouwens BB... heb je wat pics ofzo van je classic? Heb em nog nooit gezien zo, behalve op Fender site. Op je site staat ook bitter weinig


here you go ... slechte foto, te veel licht waardoor de kleuren feller zijn en zo maar het is de enige foto die ik heb.

http://users.pandora.be/chaureau/bassen/bass.JPG

bassopotmus
18 januari 2003, 17:52
Ahh dankje BB, nu weet ik zeker dat ik geen sunburst koop!!

Je ziet duidelijk dat er 3 stuken hout zijn gebruikt en tegen elkaar geplakt. (wil je bas niet afkraken, maar zo zie ik het)
En ik vind die plastic knoppen ook zo jammer ziet er best cheapo uit, maar dat vind ik zozo van fender, ook de amerikaanse bv. heeft echt van die el cheapo knoppen.

Ow en ff over de J-retro, jah je kan passief spelen, dat klopt indd, maar je kan dan wel niet meer je Pu's blenden toch, dus 1 instelling??

bassopotmus
18 januari 2003, 17:53
Ow en staat er trouwens "Made in mexico" op de kop, neej toch is bij geen classic model, want zijn reissue's??

koen_V
18 januari 2003, 18:02
mooi bas trouwens!!Mij stoort het eigelijk niet dat die zo uit 3 stukken gemaakt is...
Mag ik ook vragen wat je die betaald hebt?

bassopotmus
18 januari 2003, 18:07
In duitsland heb ik ze in de folder zien staan voor € 811 das een zeer redelijke prijs.

Ow nog een vraagje wat is er eigenlijk zo "vintage" aan? De neck ziet er wat oud uit volgens mij..

BB
18 januari 2003, 18:17
Over dat hout, dat ligt ook aan het licht hoor, in normale omstandigheden moet je er al echt op letten en dan nog ...
Je zou ze eens in het echt moeten zien.
En er staat geen "Made in mexico" op de kop.
Er is ook beter materiaal gebruikt dan bij een standard jazz MIM, idem voor de afwerking.

En over die vintage look:
Vintage Style Reverse Tuning Machines
20 Vintage Style Frets
Vintage Jazz Bass bridge
True Vintage Styling

'k heb ze ook iets van een 800 euro betaald.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BB op 2003-01-18 18:19 ]</font>

bassopotmus
18 januari 2003, 18:19
AAh danke dus wel degelijk vintage.
Reverse tuners?? Dus andersom draaien?

koen_V
18 januari 2003, 18:20
Ja ik heb die boek van keulen hier liggen, staat daar ook voor 811€, maar het kon zijn dat je in Nederland meer hebt betaald ofzo...Maar voor die sunburst moet je 50€ bijbetalen..

bassopotmus
18 januari 2003, 18:21
Als dat alles is?
Je wilt toch die kleur?
Trouwens het schijnt dat ze nog met de hand gespoten worden Fenders

wimpie
19 januari 2003, 13:03
Op 2003-01-18 15:40, schreef koen_V:
Hoe werkt die j-retro eigelijk? Moet je dan ook nieuwe PU's steken? of kan je door alleen die pré-amp te steken van passieve elementen ook omschakelen naar actieve elementen?
En wat moet zo iets kosten, op de site staan prijzen van 170$, kloppen die prijzen ongeveer?


Het is niet nodig nieuwe PU's te kopen , de J-Retro werkt met zowel actief als passief PU's ....er zitten nl 2 trimpotjes op de Retro waarmee je het signaal van je PU's kan afregelen (een soort Gain). De prijzen kloppen helemaal. Ik heb er 295 euro voor betaald bij Paul's Bassmatters( http://www.bassmatters.nl) ...hij is tevens de importeur van de J-Retro. En wat de prijs betreft valt het nog best mee, koop maar eens een goede set PU's met electronica ben je nog meer eurootjes kwijt.

koen_V
19 januari 2003, 13:08
zeker, daar moet je mij niet van overtuigen dat goei pick-ups veel geld kosten.

bassopotmus
19 januari 2003, 15:57
Ik zou voor die reissue Fender '60 customshop jazz PU's gaan. Nog geen 60 € perstuk en echt vintage geluid (iets met windigen) maakt die vintage bas mooi af!
En of je dan de j-retro pakt, das natuurlijk eigen smaak. probeer eens...

koen_V
19 januari 2003, 16:25
Heeft er iemand misschien foto's van zijn mexican deluxe jazz bas, liefst een foto waar de bas in sunburst is. want ik vind op het net alleen maar foto's van deze bas in het wit en zwart.

bassopotmus
19 januari 2003, 16:53
zozo vind ik de sunburst op de "goedkope" modellen wat minder, maar goed dat was niet de vraag...Als in in de gitar zoek machine geprobeert?

koen_V
19 januari 2003, 17:35
Jep