PDA

View Full Version : POD 2.0 MIDI aanlsuiting



449
29 juli 2007, 21:00
Om de Line 6 POD 2.0 te editten kun je gebruik maken van MIDI.
Mijn computer heeft een Creative Audigy 2 sound card met midi in en uit. (opnemen doe ik overigens via een Alesis USB mixer).
Wat ik ook probeer het line 6 edit programma kan geen verbiding met de POD maken. JAVA opnieuw geinstalleerd, driver van de soundcard opnieuw geinstalleerd. Dit alles maakt niet uit, terwijl het wel moet kunnen.
Heeft iemand een tip?

Ic3gl0vE
29 juli 2007, 21:10
midi in van de audigy moet in midi uit van de pod
midi out van de audigy moet in midi in van de pod


Heb je dat wel aangesloten op die manier? veel mensen maken de fout de in op de in aan te sluiten en de out op de out, maar dan werkt het niet. Als je ergens in de editor nog je midi poort kunt kiezen, moet je controleren of die wel op de audigy is ingesteld. Als je een joystickpoort op je moederbord hebt zitten, wil windows die wel eens kiezen en dan lukt het ook niet.

STW
29 juli 2007, 21:11
misschien heb je hier iets aan:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=3949&page=2&pp=10

449
30 juli 2007, 19:22
midi in van de audigy moet in midi uit van de pod
midi out van de audigy moet in midi in van de pod


Heb je dat wel aangesloten op die manier? veel mensen maken de fout de in op de in aan te sluiten en de out op de out, maar dan werkt het niet. Als je ergens in de editor nog je midi poort kunt kiezen, moet je controleren of die wel op de audigy is ingesteld. Als je een joystickpoort op je moederbord hebt zitten, wil windows die wel eens kiezen en dan lukt het ook niet.

In en out ook omgewisseld geen resultaat.
Midi instellingen ook gechecked.
Als ik een keyboard aansluit werkt alles prima. bij de POD niet?

449
30 juli 2007, 19:39
Nog eens goed de mogelijkheden van midi instellingen voor de geluidskaart bekeken, en....... het werkt wel!