PDA

View Full Version : "je kunt maar op 1 gitaar tegelijk spelen!"



tabmaniac
29 juli 2007, 20:44
ik hoor het zo vaak.. in principe hebben ze gelijk, maar...


wat laat jullie nou meerdere gitaren kopen?

Borus van den Brand
29 juli 2007, 20:49
Verschillende sound...

Sim-Simon
29 juli 2007, 20:51
Jep. Ik heb uiteenlopende smaken van BB King tot Steve Vai tot AC/DC en met één gitaar red je dat eigenlijk niet!

dr.distortion
29 juli 2007, 20:53
Omdat de ene gitaar iets heeft dat de ander weer niet heeft? Uiteenlopende muziek spelen dus noodzaak tot verschillende gitaren bezitten? Ik denk dat dat het wel zo ongeveer is, op verzamelaars, beleggers enz na dan.

Elixir
29 juli 2007, 20:54
omdat je een (of meer) backup moet hebben met optredens :)

Frankiefrank2
29 juli 2007, 20:57
het is meer dan muziek maken, het is een hobby een passie en een manier van leven. En dat mag je laten zien, en dat mag wat kosten!

+ verschillende sounds, backup, looks, verzamelen, gassen enz enz

frank

robert-gitarist
29 juli 2007, 20:57
Uit eenlopende smaak..
Uit eenlopende muziekstijlen
verschillende soorten stemming
etc.
Reden genoeg dus :D

Wicked Willy
29 juli 2007, 20:59
Tsja idd verschillende sounds, maar meestal heb je toch 1 favoriet. In mijn geval mijn PRS Custom 22.....lekkerrrrrrrrrrr hoorrrrrrrr.

Rhythm Machine
29 juli 2007, 21:03
1 gitaar, 1 versterker en een klein pedalboard volstaan voor mij, en in de praktijk is dat ook wat ik gebruik. Maar toch heb ik veel meer gear dan dat. Waarom? Gitaren zijn toch zo mooi, en gewoon leuk om aan de muur te hebben.

Dark_Tranquillity
29 juli 2007, 21:06
Waarom ik zelf meerdere gitaren heb... Nou, omdat ze zo ontzettend geil staan aan je wand :D Ziet er leuk uit als je wakker word en je gelijk tegen je vete gitaren aankijkt !

FC Spoiler
29 juli 2007, 21:06
Verschillende stemmingen (zowel gemoedstoestand als snaarspanning)...

449
29 juli 2007, 21:09
Inderdaad de sound. Het meest speel ik op een ES165 (Gibson Herb Ellis), maar als je een geluid met flinke distorsion nodig hebt gaat dit toch beter met een plank.
Met optredens vind ik het wel lastig om te wisselen, dus meestal blijft het bij één gitaar.

tabmaniac
29 juli 2007, 21:10
heb ik ook hoor, houd niet van wisselen tijdens gigs..

Chris Winsemius
29 juli 2007, 21:14
Voor mij 'n aantal redenen:

- voor m'n werk zodat ik amps met diverse gitaren kan testen/beoordelen
- onderlinge verschillen zijn dusdanig dat ik gewoon verschillende gitaren wil/moet hebben
- gitaren zijn tof :)

OJJVZ
29 juli 2007, 21:22
ik kan altijd wel met 1 volstaan :P ik heb wel bijv 1 contrabas, ik ga a.s.a.p. een precision bas kopen, en ik heb nog een akoestische gitaar, eventueel weer eens een elec. gitaar (Strat ofzo? + digitech hothead, oldschool geluid icm oude Crate versterker)
maar dat zijn ook weer 4 echt verschillende dingen, ik heb geen behoefte aan een strat én een tele bijvoorbeeld, doe mij maar dat ene perfecte instrument :P

Sjel
29 juli 2007, 21:25
Voor de verschillende sounds doe ik het niet, want ik streef toch weer steeds ongeveer dezelfde sound na.
Ook voor de verschillende stemmingen hoeft het niet, speel altijd in dezelfde stemming.

Ik denk dat het gewoon een soort van onweerstaanbare drang is... Ik heb écht alles wat ik nodig heb en toch kan ik het niet laten... :-)

wietse
29 juli 2007, 21:28
omdat er zo verdomd veel verschillende gitaren zijn.

allochthomas
29 juli 2007, 21:35
tis net pokemon: er zijn er te veel,ze zijn allemaal verschillend en als je er eenmaal 1 hebt wil je ze allemaal :rockon:

chennie
29 juli 2007, 21:57
je hebt toch ook geen één vrouw ? :D

Ash ketchum
29 juli 2007, 22:03
Het is 1 van de weinige levenswijzes waarin een polygamische instelling heel normaal en geaccepteerd is, ook voor buitenstaanders. :hippie:

Piekhaar
29 juli 2007, 22:14
Ik heb er 3. Waarvan ik er altijd 2 bij heb met shows. Ik wil gewoon een goede backup gitaar hebben. Ook klinken ze alle 3 net iets anders. De ene gitaar klinkt wat netter dan de andere. Kan per nummer dus verschillen welke het beste klinkt.

Kaïn
29 juli 2007, 22:28
"waarom heb jij meer dan 1 kledingstuk? Juist, je wilt eens een keer wat anders. Zelfde met gitaren" .
Maar je kan best op meer dan 1 gitaar tegelijk spelen hoor!
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=aZpD0btOZx8

JER00N
29 juli 2007, 23:02
Verschillende stemmingen (zowel gemoedstoestand als snaarspanning)...

Dat was voor mij ook de reden om naast mn Ibanez een Explorer met vaste brug te kopen (maar ook wel een beetje omdat het model zo fukcing gaaf is :rockon: )

Die Explorer kan je veel sneller in een andere stemming zetten, die Ibanez staat gewoon altijd in Een Aap Die Geen Bananen Eet :)

drap
29 juli 2007, 23:48
Het sinlgecoil/humbucker verhaal, dat is voor mij de voornaamste reden. Alles staat verder netjes in E.

Brammibal
29 juli 2007, 23:58
Dat was voor mij ook de reden om naast mn Ibanez een Explorer met vaste brug te kopen (maar ook wel een beetje omdat het model zo fukcing gaaf is :rockon: )

Die Explorer kan je veel sneller in een andere stemming zetten, die Ibanez staat gewoon altijd in Een Aap Die Geen Bananen Eet :)
Een Aap Die Graag Bananan Eet klinkt logischer Jeroen!

Luke-wannabe
30 juli 2007, 00:03
Ik heb ook altijd een aap die GEEN.. geleerd, hoor..!

Frankiefrank2
30 juli 2007, 00:14
Een Anjer Die Graag Bloeit Ehhhh verder kom ik niet.

kassie
30 juli 2007, 00:49
Het is 1 van de weinige levenswijzes waarin een polygamische instelling heel normaal en geaccepteerd is, ook voor buitenstaanders. :hippie:

euhm, kapitalisme noemt men dat, geld ook voor huizen, auto's, euro's enz. alleen op het gebied van vrouwen wordt het volgens mij niet zo geaccepteerd. in de westerse samenleving dan welteverstaan.

Kim Wilson
30 juli 2007, 08:35
Ik heb er twee, puur vanwege de verschillende sounds.

iwamoto
30 juli 2007, 08:45
ik heb er nu 4, ik hoor het argument ook vaak maar het zijn allemaal verschillende gitaren, strat, RG, PRS kopie, en een S 7 snaar, allemaal hun eigen ding :) en allemaal gitaren die ergens anders goed voor zijn, bijv. de PRS was laatst perfect voor een piano begelding, en die 7 snaar is heerlijk om op te shredden en die RG natuurlijk ook. en de strat is goed voor...strat dingen :p

dml
30 juli 2007, 08:51
Ik heb twee vrijwel identieke MM Silhouettes, echter is eentje uitgevoerd met piëzo's. Daarnaast nog een 7-snaar en een Tele met dubbele Lipstick pickups (GFS ProTubes, aanrader!!!!!).

Paul Heetebrij
30 juli 2007, 08:58
Bij mij was het een combi.

De Starfield Cabriolet ging soms fluiten als het erg hard moest (semi-hollow) en zo kwam er een Les Paul en werd de Starfield reservegitaar.
De Squier Tele was een impulsaankoop en biedt mij het andere singlecoil geluidenarsenaal.

Nu nog een twaalfsnaar en misschien een Strat, maar dan zullen we misschien eerst groter moeten gaan wonen.

golanhall
30 juli 2007, 09:00
GAS is toch een voorname reden voor velen denk ik ;-)

NielsW
30 juli 2007, 10:27
Blues. Trash Metal. Need I say more...?

pikasso
30 juli 2007, 10:35
Waarom?
We zijn gitaristen.

Quadrifoglio
30 juli 2007, 11:08
There is no such thing as too many guitars :D

schizo910
30 juli 2007, 11:16
Optreden doe ik voornamelijk met 2 of 3 gitaren. M'n Gretsch Duo Jet is mijn main gitaar, Telecaster R52 voor de meer punky nummers met een twangy bite, en m'n Les Paul die in dropped D staat.

Nu kan ik heel goed alles op die Gretsch spelen, maar die Tele klinkt voor sommige dingen gewoon té lekker. En de Les Paul gromt wat lekkerder in dropped D, dus vandaar de 3 gitaren...

pupanus1
30 juli 2007, 12:12
Voornaamste reden voor mij was dat ik ook een gitaar wilde met een vaste brug. En nu wil ik een gitaar voor lage stemmingen, ook met vaste brug

En daarna wil ik ws een 7 snaar

Uiteraard ook omdat ik besmet ben met het gitaristen virus.

We zien gewoon allemaal ziek,we kunnen er niets aan doen...

Nobler
30 juli 2007, 13:07
Voor mij is de voornaamste reden dat ik in ongeveer 38 jaar geëvolueerd ben (Epi Scroll>LP kopie>Epi EA-250>Epi Sheraton>Gibson ES335), en bij verkoop/inruil krijg je zo weinig terug voor je eerdere goedkoper gitaren, dat ik ze voor dat beetje geld liever hou. Bovendien is het altijd leuk weer eens ergens anders op te spelen, handig om een reserve gitaar voor optredens te hebben of als je main gitaar bij de gitaardokter ligt, en één staat op de slaapkamer, één in de woonkamer etc. Ook ben ik blij dat ik de Sheraton nog niet heb weggedaan, want de kans is groot dat ik van de ES335 daar naar terugkeer. Er is maar één electrische gitaar die ik er met een specifiek doel heb bijgekocht: mijn Squier Strat, om als campinggitaar te dienen (makkelijk meenemen, minder kwetsbaar en minder erg als er wat mee gebeurt).
Tenslotte: als je ouder wordt en al je andere wensen hebt vervuld heb je op een gegeven moment wat zakgeld over, zodat je eens een keer aan je GAS kunt toegeven.

AriaProII
30 juli 2007, 13:53
"je kan maar op 1 gitaar tegelijk spelen." ik hoor het zo vaak.. in principe hebben ze gelijk, maar...

Maar er is ook nog deze gast:
http://www.lakeholcombe.k12.wi.us/Students/Gallaghermidterm/Angelo3.gif

en hier een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=rutyA12z3Ok

Negative K3 fan
30 juli 2007, 15:04
je kunt je piemel ook maar in 1 gat tegelijk stoppen.

pupanus1
30 juli 2007, 15:14
maar toch heb ik er 2!

Nee dat argument sloeg nergens op..

fred dons
30 juli 2007, 17:04
ik gun niemand anders een gitaar, daarom :D

vulvasonic
30 juli 2007, 20:34
Waarom ik meerdere gitaren heb?
Waarom wil je dat weten?!?!?!
DAT GAAT JE GEEN FLIKKER AAN, JA?!?!?!?!?!!!!!!!!
Mag ik gvd ZELF bepalen hoeveel gitaren ik wil bezitten?!?!?!

:angry:

Sjeeses, mag een mens tegenwoordig nog een BEETJE privacy?
Tssssss....

marter544
30 juli 2007, 21:58
mwuhahaha :seriousf: :seriousf:

Ik heb maar 2 gitaren, en das omdat ik niet het geld heb om er meer te komen, hoewel er wel zeer binnenkort een PRS se bij komt. Waarom ik er meer wil? Omdat mijn GRX40 gewoon een knaken gitaar is, die wel fijn speelt, en mijn SG, tja, eeuh, gewoon omdat ik nog een gitaar wil.

MusicManMaestro
30 juli 2007, 22:05
Waarom meerdere gitaren ?
Ik laat veel liever mijn gitaren zien dan mijn gitaarspel :)

Helter Skelter
30 juli 2007, 23:09
je hebt toch ook meer dan 1 broek

schizo910
31 juli 2007, 10:14
je hebt toch ook meer dan 1 broek

oh ja?!
....

iwamoto
31 juli 2007, 10:16
je kunt wel meer als 1 gitaar te gelijk bespelen!!!

http://farm2.static.flickr.com/1124/950739302_4cae9e05fe_b.jpg

ZO!

AriaProII
31 juli 2007, 10:24
waarom koopt een gitarist meer dan 1 gitaar?

Waarom likt een hond aan zn ballen?

OMDAT HIJ HET KAN!!!!

gerrekat
31 juli 2007, 10:30
vind ze gewoon mooi....

Maurice_732
31 juli 2007, 10:32
Het is mooi
de sound
En steeds dezelfde gitaar is saai :nervous:

Thijs_Razor
31 juli 2007, 12:28
je kunt je piemel ook maar in 1 gat tegelijk stoppen.

Heb je het nu nog niet begrepen?
Wij gitaristen hebben variatie nodig en willen kunnen kiezen uit onze harem (zowel vrouwen als gitaren ;) ).

NielsW
31 juli 2007, 13:43
OMDAT HIJ HET KAN!!!!
Dat is echt de allermooiste reden om uberhaupt IETS te doen!


ik gun niemand anders een gitaar, daarom :D
Tjonge zeg, jij bent wel eerlijk :)

eazy G
31 juli 2007, 14:03
Deze ongeloofelijke loser bewijst dat het helaas toch mogelijk is om op 2 guitaren tegelijk te spelen!

http://www.compfused.com/thumbs/angelo.jpg
Watch Video (http://www.compfused.com/directlink/603/)

BLOK182
31 juli 2007, 15:16
Ik heb er ook meerdere, backup, sound, maar ook inspiratie, het doet mij goed af en toe eens op een compleet ander, nieuw instrument te spelen:-)

Knbr
31 juli 2007, 15:26
Deze ongeloofelijke loser bewijst dat het helaas toch mogelijk is om op 2 guitaren tegelijk te spelen!

http://www.compfused.com/thumbs/angelo.jpg
Watch Video (http://www.compfused.com/directlink/603/)

Wat een kut kop heeft die keerl :sssh:

NielsW
31 juli 2007, 15:35
Eigenlijk is het ook gewoon hartstikke stoer!

Pais
31 juli 2007, 15:39
Inderdaad, je kunt maar op 1 gitaar spelen! Je kunt ook maar 1 onderbroek tegelijk aanhebben!

Knbr
31 juli 2007, 15:45
Inderdaad, je kunt maar op 1 gitaar spelen! Je kunt ook maar 1 onderbroek tegelijk aanhebben!

Je kan makkelijk 2 onderbroeken tegelijk aan hoor :speed:

Neals
31 juli 2007, 19:00
In de winter heb ik ook een extra onderbroek aan.

Maar ook ik sluit me aan dat ik meerdere gitaren heb voor verschillende sounds, hoewel ik qua stijl met beide gitaren het zelfde doe.

Toch wil ik krimpen naar 2 á 3 goede all-round gitaren die zowel rock als blues aankunnen. De eerste heb ik al en dat is een Telecaster, maar de 2e zal ik waarschijnlijk moeten vinden in de vorm van een PRS of MM.

glacius
31 juli 2007, 19:45
"waarom heb jij meer dan 1 kledingstuk? Juist, je wilt eens een keer wat anders. Zelfde met gitaren" .
Maar je kan best op meer dan 1 gitaar tegelijk spelen hoor!
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=aZpD0btOZx8

toen ik het topic titel las verwachtte ik dit filmpje al :)

Kaïn
31 juli 2007, 20:26
Ik wou je niet teleurstellen Glaas ;)

The Mess
31 juli 2007, 21:53
je hebt toch ook geen één vrouw ? :D

Dat is het nadeel van meer dan één: je moet ze onderhouden ;):D

Ash ketchum
31 juli 2007, 21:58
Dat is het nadeel van meer dan één: je moet ze onderhouden ;):D
Niet te vergeten, als de 1 gaat zeuren, kun je er op wedden dat de anderen ook gaan zeuren.

RedBuell
31 juli 2007, 23:33
Ik heb een gitaar met vaste brug en eentje met een floyd rose. De RG 770 met floyd staat gewoon in E gestemd en de LTD Eclipse in D, kan dan naar Eb,C# en drop C, dat gaat niet zomaar met een Floyd.

RedBuell
31 juli 2007, 23:35
Dat is het nadeel van meer dan één: je moet ze onderhouden ;):D

2x neuken gaat nog wel maar 2x warm eten....:(

Frankiefrank2
31 juli 2007, 23:41
2x warm eten ook nog wel hoor,

bij mij gaat 2x neuken al wat lastiger.... als ik klaar ben denk ik altijd `ga es weg´of ´ga es bier halen´

vox
31 juli 2007, 23:57
ik heb dan 2 een epi. les paul ultra (dat blijft mijn all time favoriet, het model, de kleur, het geluid (stock elementen)... de hardware die her en der al kaal is en ontdaan van het goudachtige) het omgedraaide toggle knopje. het scheurtje in de body bij de toggle switch plate. ach gewoon dit is mijn favoriet zoveel dingen waardoor die speciaal is.

en dan mijn 2 maanden oude special sg mooie gitaar gewoon als backup met pinup sticker... (zij moet nog een geschiedenis maken)