PDA

View Full Version : Stratocaster do or don't



Hendriks
29 juli 2007, 17:56
Ik kan deze week via een ruildeal een strat body scoren , volgens de eigenaar komt deze uit de kliko-ton van Fender USA en is deze door en importeur van Fender onderdelen Nederland binnen gekomen.
Nou lijkt mij dit een interresant project om een Frankenstein van te maken , op de foto's ziet het er niet verkeerd uit.
Wat is wijsheid : eerst de rest verzamelen en in elkaar zetten of de body aanpakken (kaalmaken en opnieuw lakken) en er dan later achter komen dat het werk voor niets is geweest en dat ie opnieuw de kliko-ton in kan.
Ben zelf niet echt handig , dus zal het een en ander moeten uitbesteden.

http://img59.imageshack.us/img59/6323/stbdyblauw02dx4.th.jpg (http://img59.imageshack.us/my.php?image=stbdyblauw02dx4.jpg)
http://img96.imageshack.us/img96/8062/stbdyblauw01ir0.th.png (http://img96.imageshack.us/my.php?image=stbdyblauw01ir0.png)

orreltak
29 juli 2007, 22:22
zou het doodzonde vinden om hier de schuurmachine op te zetten.
of je moet echt de kleur haten.

en als je ook nog niet echt handig bent zou ik zeggen.......
houden zo.kost je ook niks extra


is ie beschadigd of iets dergelijks?

Hendriks
29 juli 2007, 22:31
Een paar krasjes en deukjes ,waarschijnlijk afgekeurd om de kleur.

orreltak
29 juli 2007, 22:45
waarschijnlijk afgekeurd om de kleur.

:dontgeti: ?
zo erg is blauw toch niet.met een witte pearloid ofzo.

wat voor kleur zou je hem willen geven dan?

oknarb180
29 juli 2007, 23:56
Hey,

Gaaf kleurtje man, nix aan doen, joh!!!
Enige is dat ik die frezing niet herken als Fender USA, de standards hebben in ieder geval een "zwembad". Verder weet ik wel hoe een '62 RI met singles er netjes gefreesd uit ziet, maar humbuckers, geen idee hoe die bij een fender body is/zijn???

Ik zou 'm zo laten, maak er een lekker spelend stratje van, da's belangrijker dan de kleur, toch?

vr.gr.

Branko

Malle Eppie
30 juli 2007, 10:50
Wat een gave kleur! Al aan een mat zwarte slagplaat gedacht? Lijkt mij te gek! En dan alleen 2 humbuckers erin die je split.

Wow! Krijg ik me daar weer een leuk idee.....

Hendriks
30 juli 2007, 11:02
Wat voor body zou het zijn , het is inderdaad geen standaard ? Maar hij heeft wel een 2 punts tremelo. De kleur laat ik voorlopig zo kan later ook nog als het niet bevalt , eventueel licht opschuren en dan polijsten met Commandant 4.

orreltak
30 juli 2007, 12:46
waar ga je de hals halen?
want als je twijfelt wat voor merk/type het is zou ik de body dan meenemen i.v.m speling/te krap met de hiel en de halscavity.

orreltak
30 juli 2007, 12:52
ik vindt die h-s-h cavityconf. een beetje onwaarschijnlijk voor een fender

Hendriks
30 juli 2007, 19:23
Ik ga de komende tijd gewoon wat onderdelen "sparen", ik maak er een herfst project van.

Malle Eppie
30 juli 2007, 20:41
ik vindt die h-s-h cavityconf. een beetje onwaarschijnlijk voor een fender

Dan wist ik het wel! Blanke All-Parts strat hals er op en dan "Fender Stratocaster Custom" decal er op. Wordt 'ie zeker geld waard!!! LOL

Hendriks
30 juli 2007, 20:53
Dan wist ik het wel! Blanke All-Parts strat hals er op en dan "Fender Stratocaster Custom" decal er op. Wordt 'ie zeker geld waard!!! LOL

Niks geen decals , wil gewoon een goed instrument ,namen zeggen mij niets.

Xufar
30 juli 2007, 22:07
Hehe, maar ik denk eerlijk gezegd (aan de frezingen te zien) dat het een squier is. Ik kan er naast zitten hoor, ik ben niet zo'n fender man...

Hendriks
31 juli 2007, 09:42
Heeft Squier 2 punts tremelo's?

fred dons
31 juli 2007, 10:07
ja, de laatste deluxe series hebben een 2 pointtrem, verschil met de US is dat de zadels bij de US offsett zijn en bij de koreaan de schroef in het midden van het zadeltje zit

orreltak
31 juli 2007, 10:18
heb je een idee wat voor hout het is?alder,lite ash?

spirit
31 juli 2007, 11:04
Erg mooie kleur, ik zou er niets aan veranderen.
Maar zo te zien hebben er al wel verschillende slagplaten opgezeten aan de gaatjes in de body te zien.

Hendriks
31 juli 2007, 12:00
heb je een idee wat voor hout het is?alder,lite ash?
In ieder geval massief.

Hendriks
1 augustus 2007, 17:56
Ik ben er inmiddels achter wat voor body het is : Een Fender Starcaster serie , dit is een Amerikaanse variant van wat bij ons Squier is , hij is van agatis een soort mahony en is op een paar krassen na zeer strak en opvallend goed gespoten.
De neckpocket heeft de standaard maten en studs hebben een afstand van 62 mm.

orreltak
1 augustus 2007, 18:33
hoe zit dat nou?
beginnen nu niet je handen te jeuken?
wel een lange wacht tot de herfst?
wat had je in gedachte voor hardware?2 HB gesplit?of S-S-S?

Hendriks
1 augustus 2007, 19:10
Ik begin alweer te twijfelen , wel of niet een refinish , zitten een paar kleine schrammen op , maar hij ziet er ook weer niet echt slecht uit . De tremelo die erbij zat is ook niet echt verkeerd , heb dezelfde tremelo ook op een Lite-ash gehad , die was veel fragieler . Als ik hem onder handen neem word het een S-S-S met bv Texas specials en een maple neck. Maar ik zie nog wel wat ik doe , ik heb ook nog een baan waar ongeveer 60 uur per week in gaat zitten.
Voorlopig komt hij eerst in de kast . In ieder geval denk ik dat ik een goede body heb en wat ik begrepen heb op de diverse sites is hij te vergelijken met de Special edtions van Squier en dat dat zijn geen verkeerde gitaren en hij komt uit de USA (voor wat het waard is).

Plaatjes zonder stickers. Voor een grote foto even dubbelklikken.

http://img69.imageshack.us/img69/9522/dscn1554ua1.th.jpg (http://img69.imageshack.us/my.php?image=dscn1554ua1.jpg)
http://img69.imageshack.us/img69/1377/dscn1553tr2.th.jpg (http://img69.imageshack.us/my.php?image=dscn1553tr2.jpg)

Pun
1 augustus 2007, 21:03
Ik zou hem niet refinishen, is best een mooie kleur. En wat krassen, en zo, die komen er uiteindelijk toch wel weer op (en relic! ;) :D)

Orgasmocaster
1 augustus 2007, 22:29
Ik ben er inmiddels achter wat voor body het is : Een Fender Starcaster serie , dit is een Amerikaanse variant van wat bij ons Squier is , hij is van agatis een soort mahony en is op een paar krassen na zeer strak en opvallend goed gespoten.
De neckpocket heeft de standaard maten en studs hebben een afstand van 62 mm.

niet helemaal, Starcaster is voor Costco en Sam's club gemaakt.. (een groothandel, zoiets als de lukas klamer of de macro ofzoiets).. rare dingen... fender heeft zelfs de headstock van de Swinger er voor gerecycled..

edit* trouwens, een fender starcaster is een semihollow uit de 70's, dit is een starcaster by fender.

Hendriks
1 augustus 2007, 23:07
niet helemaal, Starcaster is voor Costco en Sam's club gemaakt.. (een groothandel, zoiets als de lukas klamer of de macro ofzoiets).. rare dingen... fender heeft zelfs de headstock van de Swinger er voor gerecycled..

edit* trouwens, een fender starcaster is een semihollow uit de 70's, dit is een starcaster by fender.

Had er ook nog nooit eerder van gehoord , wel van een Starcaster . Deze Starcaster is begrijp ik alleen voor de Amerikaanse markt gemaakt . Hij staat wel op de site van Fender.

Orgasmocaster
2 augustus 2007, 04:50
ja, een echte supermarkt gitaar vrees ik voor je.. maar ja als je hem voor een paar kwartjes hebt gekregen mag dat de pret niet drukken.. ze zijn geloof ik gemaakt in Indonesie.
losse onderdelen worden op ebay vaak verkocht voor weinig geld.. soms proberen ze het zelfs als squier onderdelen te verkopen.
ik zag trouwens onlangs een listing voor 3 starcaster nekken voor 15 $.. iets voor jou? ;)

Orgasmocaster
2 augustus 2007, 04:55
hier:
http://i13.ebayimg.com/04/i/000/ab/63/7b56_1.JPG

linkje (http://cgi.ebay.com/ELECTRIC-GUITAR-NECK-LOT-BY-FENDER-FOR-PROJECT-UFIX_W0QQitemZ320143367720QQihZ011QQcategoryZ41423 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

Orgasmocaster
2 augustus 2007, 04:58
en zo zag jou gitaart dr vroeger uit:
http://www.fretstore.com/images/star-blu.JPG

79 buksen (http://cgi.ebay.com/FENDER-STARCASTER-STRAT-BLUE-ELECTRIC-GUITAR-AND-GIGBAG_W0QQitemZ300137568058QQihZ020QQcategoryZ380 82QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

Hendriks
2 augustus 2007, 08:43
Ja dat is hem , was inderdaad niet duur , maar de kwaliteit valt mij niet tegen.
Doe hem denk ik toch maar in de verkoop , veel investeren lijkt mij niet slim.

fred dons
2 augustus 2007, 08:49
waarom, gooi er een all parts nek op en je hebt een goede strat (en met bijvoorbeeld gfs pups ook nog een betaalbare goed klinkende strat)

Hendriks
2 augustus 2007, 09:13
Ik zet hem een weekje op MP als dat niet lukt leg ik hem weg en ga ik zoals Fred zegt wat onderdelen verzamelen om er iets van te brouwen.

G.G.
2 augustus 2007, 11:36
Precies zoals Fred zegt: All parts neck €75, gotoh tunertjes €30, diegootje €45, setje gfs €50, dan ben je voor €200 klaar.

Hendriks
2 augustus 2007, 13:09
Een tremelo heb ik nog ,moeten alleen nieuwe zadels op.
We zien wel.

Orgasmocaster
2 augustus 2007, 17:56
ben het met Fred en GG eens.. met een allparts of Mighty Mite nek dr op, gfs'jes dr in heb je een leuke gitaar voor weinig geld.
je kunt zelfs zo'n goedkopie prewired pg assy van ebay of GFS kopen voor 30$, die zijn echt niet zo slecht als je zou verwachten..

jan jansen
3 augustus 2007, 17:38
Ik zet hem een weekje op MP als dat niet lukt leg ik hem weg en ga ik zoals Fred zegt wat onderdelen verzamelen om er iets van te brouwen.


Daar zag ik hem dus net staan...de body dus..

Hendriks
3 augustus 2007, 20:58
En jouw handtekenimg klopt als een bus.

Hendriks
9 augustus 2007, 10:48
Ik heb besloten om er toch maar een project van te maken , ik heb hem een week op mp gehad en heb geen goede (voor mij dan ) voorstellen gehad - Ik wil hem een ander kleurtje geven , vind de huidige kleur niet mooi. Ik heb er diverse topics alhier op nageslaan over hoe ik te werk zou moeten gaan. Omdat er toch een paar deukjes in de lak zitten heb ik besloten om hem kaal te maken inplaats van licht opschuren en opnieuw spuiten. Ik wou beginnen met p120 voor de bovenste laklaag en dan steeds fijner tot P1000 , de nieuwe finish laat ik afhangen van hoe de body er kaal uitziet.
Voor het spuiten wil ik de tremelo studs verwijderen , kan ik deze er met bv een tang uittrekken?

Graag tips en trucs.

orreltak
9 augustus 2007, 11:46
die kan je er toch uitdraaien met een imbussleutel?of de busjes ook?

Hendriks
9 augustus 2007, 11:51
Inderdaad de busjes , ik was ook niet helemaal duidelijk.

orreltak
9 augustus 2007, 11:53
Origineel gepost door Hendriks
Ik ben er inmiddels achter wat voor body het is : Een Fender Starcaster serie , dit is een Amerikaanse variant van wat bij ons Squier is , hij is van agatis een soort mahony en is op een paar krassen na zeer strak en opvallend goed gespoten.
De neckpocket heeft de standaard maten en studs hebben een afstand van 62 mm.



niet helemaal, Starcaster is voor Costco en Sam's club gemaakt.. (een groothandel, zoiets als de lukas klamer of de macro ofzoiets).. rare dingen... fender heeft zelfs de headstock van de Swinger er voor gerecycled..

edit* trouwens, een fender starcaster is een semihollow uit de 70's, dit is een starcaster by fender.

het staat nu dus ook niet vast dat de body van agathis is.
wat nou als je hem kaal schuurt en merkt dat het een plaat multiplex is?

orreltak
9 augustus 2007, 11:59
Inderdaad de busjes , ik was ook niet helemaal duidelijk.

waarom?is dat echt nodig?
komt er een andere maat trem op?

Nielsje
9 augustus 2007, 12:02
Nou ja, als je een Diego trem neemt, dan heb je dus gewoon de oude vertrouwde 6 punts bevestiging, en dan heb je dus van die gaten voor ' niet's in je body, en als je ze wegwerkt, dan kan je het mooi weglakken, en kan je je slagplaat met wel 2 extra schroeven vastzetten!

Althans, bij mij zou dat het geval zijn, ik heb nog twee bussen van een kahler trem erin zitten.

Hendriks
9 augustus 2007, 12:08
Hij is niet van multieplex , heb een stukje in de tremruimte kaalgemaakt.

Als ik de busjes laat zitten zou ik ze moeten afplakken en dan word het bij het spuiten nooit strak.
De 2 punts trem die ik heb komt er gewoon weer op , daar is niets mis mee.

orreltak
9 augustus 2007, 12:38
kan je het niet beter het schroefdraad van de busjes(binnenkant) opvullen met iets.als er lak op het randje van de busjes komt maakt niet....dat kan je later netjes verwijderen met een stanleymesje(scheermesje).

ik zou absoluut niet proberen om de busjes met geweld(kan niet anders) eruit te trekken.
ze gaan er al krap in,laat staan eruit wurmen

Hendriks
9 augustus 2007, 12:54
Ik laat ze erin zitten en zoek 2 schroeven op die ik erin draai , haal ik ze er na het spuiten weer uit.

Hendriks
23 augustus 2007, 20:29
Body staat inmiddels in de grondverf en ik ga hem een "Satin"finish geven.
Ik heb in de bouwmarkt spuitenbussen met deze lak gezien en wil hem daarna nog een paar lagen met transparante satin lak geven.
Moet ik nog ergens om denken.
De grondlaag is strak en glad geworden ,ondanks dat het met spuitbussen en in een niet stofvrije ruimte is gebeurd.
Het aflakken gaat wel in de spuitcabine gebeuren door een ervaren spuiter.

Nielsje
24 augustus 2007, 01:53
Precies zoals Fred zegt: All parts neck €75, gotoh tunertjes €30, diegootje €45, setje gfs €50, dan ben je voor €200 klaar.

Sorry dat ik hem ff jat, maar waar haalt G.G. een allparts neck vandaan voor slechts 75 euro?

G.G.
24 augustus 2007, 08:42
Sorry dat ik hem ff jat, maar waar haalt G.G. een allparts neck vandaan voor slechts 75 euro?


Het grote "geheime adres".
The String in Amsterdam:

(bovenaan)
http://www.gitaarnet.nl/thestring/stringvind.php3?catkeuze=all

http://www.gitaarnet.nl/photos/30/5765.jpg

Nielsje
24 augustus 2007, 11:33
Nice! Wat een geluk dat m'n vriendin in Amsterdam woont! Binnenkort maar eens een leuke neck scoren. Waarom? Tja, je kan ze altijd gebruiken volgens mij..

edit: het blijft wel wat vreemd, als je geen geld hebt om je gitaar te laten vlakken of fretten, dan koop je toch gewoon een nieuwe hals?.. Hm..

oknarb180
24 augustus 2007, 12:40
Nice! Wat een geluk dat m'n vriendin in Amsterdam woont! Binnenkort maar eens een leuke neck scoren. Waarom? Tja, je kan ze altijd gebruiken volgens mij..

edit: het blijft wel wat vreemd, als je geen geld hebt om je gitaar te laten vlakken of fretten, dan koop je toch gewoon een nieuwe hals?.. Hm..

Hey,

houdt er even rekening mee dat als je 'm gelakt koopt, kost ie 125 euro.
75 euro is onbehandeld. Goede en nette necks overigens (ervaring)

vr.gr.

Branko

Hendriks
24 augustus 2007, 12:47
Ik kan een Japanse Squier hals kopen incl.tunes voor €60 , lijkt mij ook niet slecht. Ziet er nog heel netjes uit.

Rutger
24 augustus 2007, 13:33
Zijn die all-parts necken en bodies echt zo goedkoop?

Dan wil ik er mss ook wat van aanschaffen