PDA

View Full Version : Kane Houd audities voor 2e gitarist of bassist



nilfisk
18 januari 2003, 11:13
Al gelezen op kane.nl ? ze houden audities net zoals limp bizkit toen hun gitarist weg ging.... best cool, gaat iemand nog meedoen ? :razz:

geertenno
18 januari 2003, 11:59
Ik kijk niet op kane.nl :razz:

Fluffy
18 januari 2003, 12:17
nee jij kijkt op http://www.musicforum.nl :wink:

geertenno
18 januari 2003, 12:31
en gitaarforum.nl en freeworldforum.nl
En niet te vergeten muzikantenforum.nl :razz:

Neals
20 januari 2003, 11:55
ik ga meedoen..

volgens musician.nl kon het je leven ingrijpend veranderen.

sambora
21 januari 2003, 21:04
"volgens musician.nl kon het je leven ingrijpend veranderen."

Tsja, ik denk dat je je moet realiseren dat je familie & vrienden je niet meer willen kennen als ze horen dat je in kane zit, dat zal dan wel de ingrijpende verandering in je leven zijn :grin:

ikzeidegek
22 januari 2003, 18:54
volgens musician.nl kon het je leven ingrijpend veranderen.

Van de ene op de andere dag van hetero naar homo is niet niks nee.

(alhoewel er op deze topic nauwelijks gereageerd wordt, hebben we stiekem toch allemaal een demo gestuurd)

suzanne
22 januari 2003, 18:55
haha ok hij is leuk howel ik niet tegen kane ben!

maar jullie met jullie grote mondjes volgens mij zouden jullie stiekum best willen! wie wil er nou niet zoveel geld verdienen!?

MAY
22 januari 2003, 19:19
Ik heb ooit met een enorm technische gitarist gesproken die geluids- en gitarentechnicus was bij Guus Meeuwis. En tevens in een muziekzaak werkten als monteur. Hij speelden ook nog wat gitaar mee live en in de studio. Een rasechte muzikant. En hij zij het volgend. 'als je met muziek je geld kunt verdienen, moet je altijd doen. Ongeacht de muzikale voorkeur die je hebt'. Een kern van waarheid zit er wel in. Maar om nu auditie bij Kane te gaan doen????????

Kitaarhiero
22 januari 2003, 20:30
Kane is leuk vermaak voor veel mensen... en tja, dan ben je dus gewoon entertainer... Showtje neer zetten in ahoy... album opnemen..

Ik doe geen auditie... die band is veel te groot en te mainstream... gaan alleen nog in stadia optreden. daar is niks aan.

sash
22 januari 2003, 20:34
Op 2003-01-22 20:30, schreef Kitaarhiero:
gaan alleen nog in stadia optreden. daar is niks aan.


Ah... I see... Dus je hebt er wel eens gestaan? ......

Bins
22 januari 2003, 20:45
Op 2003-01-22 20:30, schreef Kitaarhiero:
Kane is leuk vermaak voor veel mensen... en tja, dan ben je dus gewoon entertainer... Showtje neer zetten in ahoy... album opnemen..

Ik doe geen auditie... die band is veel te groot en te mainstream... gaan alleen nog in stadia optreden. daar is niks aan.

Jij bent ook niet goed genoeg.

Luca P
22 januari 2003, 21:20
Ik vind zijn zang irritant.
Dat "ik moet schijten" kreuntje voor elke zin.
Maar als ze me bellen.....mwah...misschien.

Kitaarhiero
22 januari 2003, 21:53
Op 2003-01-22 20:34, schreef sash:


Op 2003-01-22 20:30, schreef Kitaarhiero:
gaan alleen nog in stadia optreden. daar is niks aan.


Ah... I see... Dus je hebt er wel eens gestaan? ......


nee, maar dat is het soort optreden wat me totaal niet trekt. Ik speel liever in een kleinere zaal. niet teveel mensen...

ook heb ik het idee dat hoe groter je publiek is, hoe meer je rekening gaat houden met wat "de mensen willen".

suzanne
22 januari 2003, 21:58
toch ben ik het niet eens met de uitspraak' als je in de muziek je geld kunt verdienen moet je dat doen, ongeacht of het je stijl is'
onzin, als je de muziek niet speelt waar je achter staat komt het niet vanuit je hart en dan ben je geen echte muziekant vind ik!!

Kitaarhiero
22 januari 2003, 22:15
Idd!
daar ben ik het mee eens.

een muzikant die alleen voor het geld speelt is geen muzikant maar een zakenman met een instrument en zonder idealen.

MAY
23 januari 2003, 00:02
Op 2003-01-22 21:58, schreef suzanne:
toch ben ik het niet eens met de uitspraak' als je in de muziek je geld kunt verdienen moet je dat doen, ongeacht of het je stijl is'
onzin, als je de muziek niet speelt waar je achter staat komt het niet vanuit je hart en dan ben je geen echte muziekant vind ik!!


Hohohoho!! Ik heb niet gezegd dat ik het er mee eens ben!! Integendeel zelfs. Ik vind dat jullie gelijk hebben. Ik zou ook niet alleen muziek maken als je er je centjes mee kon verdienen.

pimmetje
23 januari 2003, 18:23
Op 2003-01-22 22:15, schreef Kitaarhiero:
Idd!
daar ben ik het mee eens.

een muzikant die alleen voor het geld speelt is geen muzikant maar een zakenman met een instrument en zonder idealen.

Oh mijn god... hebben jullie er wel eens over nagedacht?

Stel je krijgt echt de kans om van muziek je carriere te maken (of 't nu om uiterlijk om je geluid of wat dan ook gaat). Da's toch lachen. Natuurlijk wordt 't hard werken, maar een kantoorbaan kan altijd nog. Wat maakt 't in godsnaam uit dat je een tijdje lang een muzikale hoer moet zijn?

Na een beetje succes kan je waarschijnlijk ook zelf wel wat meer inbrengen in de muziek. Zo niet... altijd weer die mogelijkheid voor de kantoorbaan als je 't niet al te dom hebt geregeld.

Dat gelul over idealen. Ik ben 't met de mensen hier eens dat je meestal meteen hoort of iets gemeend speelt of niet, maar om 't nu meteen over de boeg van idealen te gooien...

ik heb ook wel eens de vormgeving en functionaliteit van programma's aangepast omdat de klant dat wilde. Mij leek 't niet verstandig, maar dan ga ik toch ook niet over idealen praten. Op een bepaald moment moet je onderscheid maken tussen hobby en werk. Vooral als je van je hobby je werk maakt.

suzanne
23 januari 2003, 19:07
may, ik zeg ook niet dat jij het daar mee ens bent, het ging om de uitspraak opzich waar ik het niet mee eens ben! :smile:

uh pimmetje, ik vind het nogal een groot verschil, iets wat je voor een klant doet moet je naar zijn wensen doen ookal lijkt jou het niet verstandig, je doet je werk goed alleen wil de klant het zo!
in de muziek doe je je werk niet goed als je de muziek niet speelt waar je achter staat, de keus heb je nl zelf! muziek is een gevoel, jij kiest toch ook de nummers uit om te spelen die jou aanspereken? je maakt mij niet wijs dat als je een nummer ziet en denk dat vink nou een kut nummer dat ga ik eens spelen, nee dat doe je niet dus waarom zou je dan op een podium nep gaan staan doen alleen voor het geld? als je echt zo goed bent kom je ook wel aan de bak in een band die je wel aanspreekt.

Kitaarhiero
23 januari 2003, 19:22
Op 2003-01-23 18:23, schreef pimmetje:

Op 2003-01-22 22:15, schreef Kitaarhiero:
Idd!
daar ben ik het mee eens.

een muzikant die alleen voor het geld speelt is geen muzikant maar een zakenman met een instrument en zonder idealen.

Oh mijn god... hebben jullie er wel eens over nagedacht?

Stel je krijgt echt de kans om van muziek je carriere te maken (of 't nu om uiterlijk om je geluid of wat dan ook gaat). Da's toch lachen. Natuurlijk wordt 't hard werken, maar een kantoorbaan kan altijd nog. Wat maakt 't in godsnaam uit dat je een tijdje lang een muzikale hoer moet zijn?

Na een beetje succes kan je waarschijnlijk ook zelf wel wat meer inbrengen in de muziek. Zo niet... altijd weer die mogelijkheid voor de kantoorbaan als je 't niet al te dom hebt geregeld.

Dat gelul over idealen. Ik ben 't met de mensen hier eens dat je meestal meteen hoort of iets gemeend speelt of niet, maar om 't nu meteen over de boeg van idealen te gooien...

ik heb ook wel eens de vormgeving en functionaliteit van programma's aangepast omdat de klant dat wilde. Mij leek 't niet verstandig, maar dan ga ik toch ook niet over idealen praten. Op een bepaald moment moet je onderscheid maken tussen hobby en werk. Vooral als je van je hobby je werk maakt.


Het publiek van een band zijn niet de klanten van een band... maar mensen met dezelfde muziek smaak, Gelijkgestemden.

suzanne
23 januari 2003, 20:37
precies!!!

pimmetje
23 januari 2003, 21:00
In het meest ideale geval voor de muzikant.

suzanne
23 januari 2003, 21:15
nee in het geval VAN een muziekant! :smile:

Bins
24 januari 2003, 01:01
Nou sorry hoor mensen... Maar ik sta liever op de buhne met Kane dan mijn crappy zaterdag baantje wat ik nu heb. Kunnen jullie een betere BAAN verzinnen? Vakken vullen ofzo? Doe toch eens normaal man. Al was het Frans fokking Bauer, gitaarspelen is 1.000.000.000 x leuker dan op zaterdag in een muffe kopieerwinkel staan.

Kitaarhiero
24 januari 2003, 10:52
Daar heb je wel gelijk in...
maar... Kane heeft nu al 3x hun bandleden weg gestuurd... denk je dat je langer dan een jaar in die band blijft?

pimmetje
24 januari 2003, 12:04
Als je de muziek niet helemaal alles vindt, is dat dan toch juist helemaal mooi dat de samenwerking waarschijnlijk geen lang leven beschoren is?

Een jaartje in een bekende band spelen. Allemaal dingen doen die je niet had gedacht te mogen/kunnen doen. Dan eruit getrapt worden of stappen (kan allemaal) en met de nieuw verworven kennis van en bekendheid binnen (hoe beperkt ook) 't professionele circuit zelf wat op poten proberen te zetten.

Lukt 't niet... jaartje lol gehad en een half jaartje erna voor jezelf geploeterd met enkele mensen die jouw muziek-ideeen goeddeels delen (dus ook lol gehad). Ik zie de grote problemen niet.

Ik denk dat de mensen die daar enorm op zeiken en principieel over doen, dat doen omdat ze zelf donders goed weten dat zo om wat voor reden dan ook (net als ik) kansloos zijn bij zulke auditie's.

Bigfoot414
8 februari 2003, 19:13
Kane? Puh..ben ik veel te goed voor;)

Kitaarhiero
10 februari 2003, 12:53
Je bent nooit "te goed" voor een band.
... behalve voor punkbands misschien (dood aan de virtuozen! :wink: )

schaap
10 februari 2003, 14:09
het gaat er niet om hoe goed je bent, het gaat erom wat je ermee doet, als je steve vai bij kane propt (extreem voorbeeld) denk je dan echt dat hij er goede muziek in zal maken ? Ik denk dat hij daar niet veel goeds zal kunnen inproppen in kane stijl (dus niet vet shredden in kane, hoewel dat wel cool zou zijn :grin:)

Dila
10 februari 2003, 22:12
jezus mina wat zitten we weer lekker arrogant te doen. je kan kane leuk vinden of niet, maar het zijn professionele muzikanten en ik denk niet dat ze de eerste de beste kneus met een gitaar zullen aannemen, wat is dit nou weer voor grootheidswaanzin =S =S

telecastermaster
12 februari 2003, 19:09
Ik wou ook ff 2 dingen kwijt in deze discussie.

1) Ik zou ook voor het geld bij Frans Bauer of Corrie Konings gaan spelen. Ik ben het dus helemaal met de stelling "als je van de muziek kunt leven moet je het altijd doen" eens. Ik denk dat het je kansen en ervaring opleverd die je niet krijgt bij je baantje als vakkenvuller in de Albert Heijn. Het maken in de muziek lijkt me in wezen niet zoveel anders dan het maken in het bedrijfsleven, en daar moet je ook wel eens banen aanpakken waar je in eerste instantie niet echt in geintresseerd bent. Bovendien, met een paar ongeschoren rockers in een naar zweet stinkend oefenhok spelen kun je altijd nog wel doen.

2) Ik houd niet van Kane maar ik denk wel dat die band een enorm respect verdient vanwege hun ambitie en professionele instelling. Alleen met zo'n instelling kun je het maken in de business. Bijna iedereen in deze post is daarom bij voorbaat al ongeschikt om in kane te spelen. (ik ook overigens).

mijn 2 eurocent.

peter

the_trooper
13 februari 2003, 10:54
In het enorm hypothetische geval dat ik mijn geld kan verdienen bij lui als kane of zelfs frans bouwer hoef ik niet lang na te denken. Gewoon spelen die crap. Persoonlijk vind ik het muzikaal gezien echt waardeloos maar het valt niet te ontkennen dat deze lui enorm professioneel omgaan met wat ze doen en daar kunnen wij allemaal nog veel van leren. Los nog van het feit dat op deze manier geld verdienen heel veel boeiender is dan wat ik nu doe.

Neals
13 februari 2003, 13:05
als ik kane aangeboden krijg zou ik het zeker doen, en als ik een kans krijg in een band zoals bad candy ook nog wel.


2 jaar opleiding = 1 jaar ervaring

schaap
13 februari 2003, 22:59
en misschien kan je hun wel beinvloeden een beetje. En dan heb je de wereld weer geholpen, en ik zou zoiezo wel voor domme dozen willen spelen :grin:
Alleen dan wel a concert vet gaan soleren, niemand weet wat je doet en iedereen vindt je de beste gitarist ter wereld, dan denken ze tenminste niet meer dat spike dat is
(kijk maar eens op http://www.musicforum.nl).