PDA

View Full Version : Speaker repareren



Chroxy
29 juli 2007, 17:31
Ik heb van de week een nieuwe versterker gekocht; is in prima staat alleen de speaker (tis een combo) is kapot. Balen! Nu heb ik een andere speaker erin gezet maar ik zou de oude / kapotte speaker graag willen (laten) repareren.

Ik zie zelf helemaal niets van beschadigingen/scheuren, alles zit gewoon nog goed. Alleen wanneer ik hem aansluit en de versterker van standby haal; hoor ik een kleine plof en voor de rest niets.

Zou iemand aan de hand van deze vage beschrijving weten wat er mee is? En is hier nog iets aan te doen?

Alvast bedankt!

Robin.ke
29 juli 2007, 18:24
Wat voor speaker is het (merk/type)? Zit de spoel soms vastgebrand ? Dan helpt alleen een recone en dat is eigenlijk alleen lonend voor de speakers uit het duurdere segment.

BartL
4 oktober 2007, 20:33
Ik wilde geen nieuw topic aanmaken, dus dan maar hierin (Ik neem aan dat 't topic toch dood was).
Ik kan voor een (denk ik) leuke prijs 2 EVM12L speakers krijgen. Deze moeten echter wel gereconed worden. Is het dan beter deze bij een gitaarzaak te laten maken, of om zelf een recone kit (bijvoorbeeld op Thomann a 81 euro) te kopen?
Hoeveel zullen de kosten van een gitaarzaak ongeveer zijn en zie ik nog dingen over het hoofd?
Groet,
Bart