PDA

View Full Version : Meul [Ronnie]



meul
29 juli 2007, 16:28
He daar,

Ram maar weer eens wat de cyber in.

Ik heb lang lopen kloten met de sound van mijn nieuwe gitaartje. en ben nog steeds een beetje zoekende naar de goeie schuif in de mix. hier klinkt het nu wel oke en hoop nu maar dat het anderen ook een beetje oke klinkt. let me know aub!

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Ronnie%20On%20The%20Rockz.mp3

Gr,
Jan

Aca Ilic
29 juli 2007, 17:53
cool Meul, ( hey het rijmt ook nog)

ik (als een bluesgitarist) zou bijna zeggen dat "is not my cup of tea", maar het is strak gespeeld, en sfeervol "aangekleed".Prima gedaan

Alex

Das Schaap
29 juli 2007, 18:53
Ik ben een fellere lead van je gewend dan hierbij. Je ritme is zoals altijd heersend en rete strak geluid.

Ik vind die lead wel ok klinken, maar samen met die keys harmonie verdwijnt ie soms wel ietsje te. Soms iets teveel hectiek erin lijkt ook als je met meerdere gitaren harmoniseert.

En damn wat heb jij veel geluid ter beschikking volgens mij man. :chicken:

Maar man die bassdrum.....

glennshred
29 juli 2007, 19:01
De nieuwe steve vai met een eigen stijl, vol passie fantasie.
prachtige kwaliteit, bakken emotie.. mysterieus wat nog,
teveel om op te noemen.. uniek!!! :)
een feest voor de oren man
doe zo voort: prachtige klank..
nu ga ik stoppen :rockon:

STW
29 juli 2007, 19:38
haha helemaal gestoord dit :)
niet iets wat ik zou opzetten, maar het klinkt wel erg goed!

MichaelSS
29 juli 2007, 19:49
wow helemaal vet ! :) Hier word ik in een vakantie met slecht kut weer best weer vrolijk van.

P.s. Waarom juist deze naam?

benwave
29 juli 2007, 21:58
Ik vind het ook weer ongelooflijk goed Jan.....
Wat heb je dan nu voor nieuw speeltje ?

Dat solo geluid is waanzinnig...loop zuiver alles zeer goed te volgen....
Krachtig en dynamisch...... En een typische Meul compositie.. zeer herkenbaar

groeten Ben

meul
30 juli 2007, 11:33
Bedankt iedereen voor de reakties!

@ Aca, ik probeerde jou dingetje te beluisteren maar krijg een een lege pagina. Verder bedankt voor de opsteker.

@ Schaap, Goed geluisterd! indersdaad is de lead minder fel ik ben er zelf zoals ik al schreef ook niet klaar mee voor de solo vind ik hem soms weer wel mooi omdat de sound erg open is maar voor de lead harmonieen vind ik hem nu te vlak. Ik moet ook weer ff leren omgaan en zoeken naar sound met de nieuwe gitaar. ik vind het altijd leuk om geluidjes te gebruiken. een aantal heb ik en een aantal zoek ik. net wat nodig is op dat moment.

@ Glenn, tof dat je het zo leuk vind! dank je wel.

@ Michael, er ís geen diepere reden voor de naam. dit nummer was eigelijk gewoon een soundtestcase voor mijn nieuwe gitaar, het viel leuk uit en het moest een naam hebben.

@ Ben, He jonk, bedankt voor het luisteren en de waardering!

gr,
jan

Teddy
30 juli 2007, 11:56
Hahahaha dait is echt tof man! :D

pgm10th
31 juli 2007, 11:48
Hoi man,
Deze is beter dan de 1e die ik te horen kreeg van je, de bass is minder aan het oversturen, en alles komt beter tot z'n recht nu.
En zo als altijd rocked het weer lekker weg.

EMG klinken lekker, nu mijn setje nog.

Anyway,
hij is weer fijn.

Chris Roos
31 juli 2007, 14:02
TERING VET kan er niks anders over zeggen! :blast:

Regards

VHsologitarist
31 juli 2007, 14:50
Hey meuleke,

Ja klinkt lekker! Zelf hou ik niet zo van die hardere rock kant zoals het nummer begint. Maar dat rustige tussenstuk a la 'jake to the bone - toto' vind ik weer wel erg vet gedaan met de strings en bas eronder. Hoe heb je de backing gemaakt, want die vind ik erg goed (afgezien van de sample die je hebt gebruikt op het eind (carnaval beweging) natuurlijk.
Welk proggie gebruik je hiervoor?


Groetjes
Ferry

Roy K.
31 juli 2007, 19:24
Top weer, je hebt een hele eigen en makkelijk herkennen stijl, en die is lekker hoor!!! :cooler:

peter_heijnen
1 augustus 2007, 08:04
Meul's back... again, en Jezus wat goed weer....alweer.... voor de zoveelste keer!!!

Het valt me op dat je steeds met een nieuw huzarenstuk op de proppen komt na een tijdje van gn-afwezigheid, vanwege dopingcontroles mss? :)

Heb je geen plannen voor een album? Ik zou het graag kopen!

meul
1 augustus 2007, 11:37
Hallo daar,

@ Teddy, fenks men!

@ Pgm, He den, deze mix is wat minder middy dan de eerste. ik ben er nog niet helemaal 100% uit. maar het vind wel een weg ik moet er weer ff mee leren omgaan in alle aspecten.

@ Chris, bedankt voor je reaktie, Leuk!

@ VH-soloVogel, Ik gebruik fruity loops als ik ga schrijven hier komen ook de keys vandaan, de bass is een een sample van een losse noot van een bassgitaar deze heb ik ook in fruity gelfikkert, maar ik gebruik ook cubase voor arrangementen. dus de back is een combi van fruity en cubase.

@ Roy, dank je!

@ Peter H, Heej Peter. dank voor je backup (alweer) :) Ik heb geen plannen voor een album, ik zou ook niet weten hoe en wat het in godsnaam voor zin heeft gezien het massale aanbod van super talent. Het is voor mij meer therapie en ook een beetje c.v voor het lesgeven en wat er hopelijk nog komt. voorlopig vind ik het gewoon vooral erg leuk om muziek te maken en veel meer kan/wil ik als muzikant toch ook niet doen?

Groetjes,
Jan

c.hultermans
1 augustus 2007, 17:54
Hey Jan,

Klinkt weer super vet en idd typisch "Meul", echt knap dat je zulke dingen kan verzinnen!!

chapeauuuuuuu

Grtz,

Ratje

meul
7 augustus 2007, 11:01
Hey Jan,

Klinkt weer super vet en idd typisch "Meul", echt knap dat je zulke dingen kan verzinnen!!

chapeauuuuuuu

Grtz,

Ratje

Hey Jongen,

Je was me even ontglipt, bedankt voor de reaktie!

gr,
j

Bouke
9 augustus 2007, 16:13
Allo Jean,

Wow, puik stukkie muziek weer! Weer lekker interessant om naar te luisteren; je hoort elke keer weer iets meer in je liedjes. Je gebruik van toeters vindt ik ook erg lekker altijd. Compositie te gek.

Met Schaap ben ik het wel eens dat je leads meer naar voren mogen. Op 0:49 lijkt het mij heerlijk als die lead naar voren komt, mooi stukkie. En die lange bassdrum doorhaalstukkies maken het wat nerveus ofzo (vanaf 1:08 ) Die dancebeats ertussen door vind ik dan weer meesterlijk gaaf + de toeters in het stukkie erna, mjammie!

De uittro is te gek, helemaal omdat er een mysterieuze tone achter zweeft (gitaarfeedbackachtig), tof.

Meer!

Bouke

Das Schaap
9 augustus 2007, 22:25
En toch ziet meul nog niet in dat er een vraag is naar zijn muziek en hij toch ook al een kleine fanbase heeft opgebouwd hier alleen al. :soul:

BTW, dude ik zag op je site staan dat je een POD 2.0 gebruikt voor opnemen, is je gitaargeluid bij je tracks daar dus telkens mee gedaan ? Of gebruik je ook andere gear mbt gitaar opnemen.

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 00:56
Te gek man!!!
Heeel errug tof. Ik snap die link met Toto wel die iemand maakte.
Beetje Steve Lukather/Vai achtig. Te gek!

meul
11 augustus 2007, 01:20
@ Bouke, he daar, bedankt voor je reaktie! Ik ben zelf ook nog niet tevreden over de sound. op de 1 of andere manier mixt de sound van de leads niet zo lekker met de rest wanneer het druk is. die kick moet ook anders ja. het is te vlak. ik ben ook nog zoekende met mijn nieuwe gitaar.

@ Schaap, bedankt voor je backup! , ik weet gewoon ff niet wat ik hierop moet zeggen. ik heb niet het gevoel dat ik iets tegenhoud. Verder, ik werk inderdaad met een pod 2.0 en hier zijn alle gitaar partijen mee gedaan sinds ik hier af toe post.

@ Luke, erg bedankt voor je leuke reaktie!

gr,
j

Gert-Jan
11 augustus 2007, 18:00
Ben ik koud terug van vakantie, krijg ik weer een wereld-compositie voorgeschoteld. Tja alles is al gezegd....in één woord FANTASTISCH

FrankS
11 augustus 2007, 18:15
Euhm..tsja...wederom... GENIAAL! hehe

Typisch Meul-style ja. Vai-ish maar dan op jouw manier. Vaimeulen hehe. Raakt mij meer.

En dat outro whaha! Welk nr. is dat? ;p

Lacrimosa
12 augustus 2007, 15:00
Wow hoe hard kan je ownen hejj!!! :o
Je gitaarsound is echt über, vooral je solosound. Erg erg ergggg mooie sound!
Toffe compositie ook!

Alleen vind ik de double bass stukjes eenbeetje onnatuurlijk overkomen. Heb je de humanizer wel aan staan?