PDA

View Full Version : Aint talking about love?



strwbrry
29 juli 2007, 14:50
ik had een vraagje over aint talking about love- van Halen
op welke frets wordt hij nou orgineel gespeeld, want ik zie dat men ze op 2 manieren speelt: * met de normale Am greep in de bovenste fretten
OF
* tussen de 5e en de 9e fretten ofzo :S
( beetje vaag uit gelegd )
welke van de 2 is het ?

harrie-beton
29 juli 2007, 17:30
?

de TAB die ik heb van dat nummer is gespeeld met een simpel Am akkoord op de nulde fret. De gitaar is een halve toon lager gestemd.
Gewoon Am G met wat tussennootjes, wel lekker nummer omdat Eddy zo'n mooie toon en stijl heeft.

strwbrry
29 juli 2007, 17:51
?

de TAB die ik heb van dat nummer is gespeeld met een simpel Am akkoord op de nulde fret. De gitaar is een halve toon lager gestemd.
Gewoon Am G met wat tussennootjes, wel lekker nummer omdat Eddy zo'n mooie toon en stijl heeft.
ik ben er achtergekomen dat het niet helemaal een halve toon lager is maar een kwart toon echt een hele rare stemming die je alleen op gehoor kan stemmen.

BrianMay
30 juli 2007, 12:20
ik denk dat je een beetje in de war bent met die stemming. Het nummer wordt gewoon in de normale stemming gespeelt, met een open a mineur akkoord. Alleen het klinkt een beetje apart omdat er een Flanger over het geluid zit, dus vandaar dat het voor jou waarschijnlijk klinkt alsof het een kwart noot lager is gestemd.

orreltak
30 juli 2007, 13:20
http://youtube.com/watch?v=mYnL1qNK4EE

strwbrry
31 juli 2007, 10:07
ik denk dat je een beetje in de war bent met die stemming. Het nummer wordt gewoon in de normale stemming gespeelt, met een open a mineur akkoord. Alleen het klinkt een beetje apart omdat er een Flanger over het geluid zit, dus vandaar dat het voor jou waarschijnlijk klinkt alsof het een kwart noot lager is gestemd.
hmm dat zou kunnen dan maar bij running with the devil lijkt het ook net alsof het net een kwart toon lager is

heavy-metal-thunder
13 augustus 2007, 14:03
staat quasi een halve toon lager.

soms speel ik het met Am in open positie en soms in 5de positie. In open positie is net iets makkelijker, maar in de 5de positie klinkt het wat vetter omdat je dan dikkere snaren gebruikt.

Danieldg
14 augustus 2007, 00:02
Staat gewoon een halve toon lager, om beter te passen bij de stem van David Lee Roth. Oja, het wordt gespeeld met een Amineur akkoord, zo staat het toch in m'n officiële tabboek.