PDA

View Full Version : Martin DM/DR of L'Arrivee? D-03/D-03R



badsanta
29 juli 2007, 14:00
Aanschaf van een akoustische gitaar,

Ik speel nu een ovation applause met elementje, maar deze gitaar geeft me te weinig klank en volume als ik onversterkt speel en dat doe ik bijna altijd.

Dus ik wil een stapje hoger gaan,

Ik zit te twijfelen tussen de Martin DM of DR
en de L'arrivee D-03 of D-03R

De R staat voor het Rosewood zij en achterblad en ik heb ze allebei geprobeerd en moet zeggen dat je het verschil inderdaad hoort, de klank is iets voller naar mijn mening.

Opzich neig ik naar de l'arrivee, wat is jullie mening.
En zie ik nog andere gitaren uit deze prijsklasse 1100-1500 E over het hoofd?

Ik speel met name rock, ook twijfel ik nog een heel klein beetje op toch ook niet een cut-away gitaar te nemen.

Gr> Bad Santa

gertgert
29 juli 2007, 15:48
nogal veel aanbod in die klasse, maar ik ben erg gecharmeerd van l'arrivee.
je hoort nogal veel over de cole clark fat lady, ook voor rond die prijs. schijnt ook erg goed te zijn.

northernlake
29 juli 2007, 18:35
Voor 1500 of net daaronder moet je ook wel een gebruikte goede Martin D-18 kunnen vinden.

sebastiaan88
30 juli 2007, 01:08
Staar je niet blind op de beruchte D18,
Ga luisteren naar een larrivee, keesdee heeft ze o.a, ik zelf heb er een, en was altijd door de verhalen gek van martin, niet van taylor, in praktijk, Taylor te bright, martin te boomy, larrivee Te gek!
Serieus, ik heb er niet voor niets een gekocht;)

In elke prijsklasse de D-03 / LV-03/ OM-03 of Om-09 d-09 etc klinken allemaal te gek en helemaal in vergelijking met de martins voor dat geld. Ik heb zelf na een heeeele lange zoektoch een OM-09 gekocht dus denk dat ik wel een beetje recht van spreken heb, Ga het proberen en laat je oren beslissen