PDA

View Full Version : Eigen riff



Slammers
29 juli 2007, 12:58
Geprobeerd zelf een riff te maken. Verwacht geen hoogstandje ofzo. Ik speel nu 3˝ maand overigens.

Link naar fillmpje: klik (http://www.youtube.com/watch?v=F8bXEEpdoMw)

Slammers
29 juli 2007, 15:07
15 views en niemand die zegt wat hij/zij er van vind? Kritiek is juist welkom hoor :cooler:

Reel Big Fish
29 juli 2007, 15:30
Naja ik zeg dit vaker, maar dit soort dingen horen gewoon met begeleiding. Losse metal riffs maak je voor jezelf, ter geheugensteun, maar voor het publiek is dit niks anders dan eentonig. Maak er dus een backing track bij, minimaal drums. Je sound vind ik ook erg schel. Dus 2 punten van aandacht;

- het luisterplezier aangenamer maken
- je schelle sound wegwerken

Veel succes!

Slammers
29 juli 2007, 15:34
Daar heb ik wat aan! Maar ben niet zo goed met andere instrumenten enzo, en weet niet waarmee ik backingtracks mee kan maken. En dat schelle geluid komt door mijn distortion pedal. Met de versterker kan ik een beter distortion geluid maken maar had op dat moment even geen zin om met die instellingen te gaan zitten kloten. Doe nog wel x over en dan met backing track.

Reel Big Fish
29 juli 2007, 15:39
Tip voor drums; rhythm rascal. Legaal te downloaden op www.download.com, enige probleem is dat je de drumtracks niet kan exporteren, maar als je een beetje handig met computers bent, kan dat wel (stereo-mix aan en opnemen met bijv. Adobe Audition). Of je kan natuurlijk de drumtrack gewoon laten lopen en weer met de webcam opnemen.

Veel succes!

Pais
29 juli 2007, 15:44
15 views en niemand die zegt wat hij/zij er van vind? Kritiek is juist welkom hoor :cooler:
Oke, maar ik vind het écht heel erg niet om aan te horen. Dat is toch niet leuk als commentaar?

maxcroes
29 juli 2007, 15:54
^ Mee eens...je moet als je 3 maanden speelt gewoon oefenen op je basis akkoorden en toonladders. Maar ja, de motivatie is er iig.

Slammers
29 juli 2007, 15:56
Als je er bij zegt waarom niet wat ik eraan kan verbeteren valt dat best mee. En ik weet niet van welke muziek smaak je houd dus. :)

Akkoorden en toonladders ben ik druk bezig. Heb van Jeroen (Sardonic) ook allemaal oefeningen gekregen die ook helpen. Dus daar ben ik ook mee bezig. En 2 - 3 uur oefenen op een dag is wel genoeg lijkt me :p

Nevaratoiel
29 juli 2007, 23:06
Ik speel zelf nu een maand ofzo, dus ik denk niet dat ik heel erg kan oordelen. Niet dat het van mij beter klinkt, maar ik ben het met Pais eens. Ik vind het niet om aan te horen. Misschien moet je gewoon eens een half jaartje oefenen en als je kunt spelen dán pas iets posten waar wij onze mening over kunnen geven.