PDA

View Full Version : tone verandering



fenderke
29 juli 2007, 12:52
hallo

ik heb sinds kort een elektrische gitaar ( fender highway one )
en soms als ik aan het spelen ben en ik kom niet aan de tone knoppen lijkt het of de tone knoppen helemaal dichtstaan en dat springt hij weer terug op gewoon.

Ligt dit aan men gitaar of versterker ? :)

pieter-jan1
29 juli 2007, 15:55
hallo

ik heb sinds kort een elektrische gitaar ( fender highway one )
en soms als ik aan het spelen ben en ik kom niet aan de tone knoppen lijkt het of de tone knoppen helemaal dichtstaan en dat springt hij weer terug op gewoon.

Ligt dit aan men gitaar of versterker ? :)


ken ik totaal nx van, maar ik denk dat een nieuwe fender het niet vlug zal begeven ... probeer hem anders een op een andere versterker ...

Bart_Blueprint
29 juli 2007, 18:17
hallo

ik heb sinds kort een elektrische gitaar ( fender highway one )
en soms als ik aan het spelen ben en ik kom niet aan de tone knoppen lijkt het of de tone knoppen helemaal dichtstaan en dat springt hij weer terug op gewoon.

Ligt dit aan men gitaar of versterker ? :)

Ik heb zo'n vergelijkbaar probleem gehad met mijn huidige versterker. Een Line6 Spider II 2x12 150Watt. Wat voor een versterker heb jij? Ik moest mijn versterker opsturen naar Line6. Daar bleek dat er op de amp wat potmeters vervangen moesten worden. Na de reparatie nooit meer last van gehad.

Danieldg
29 juli 2007, 20:59
Probeer ook eens met een andere kabel, ik heb me ook ooit is rotgezocht naar de oorzaak van ruis, bleek het men kabel te zijn.

fenderke
30 juli 2007, 12:03
ik ga een nieuwe kopen maar ik weet nie welke
ik had er een gekregen van men pa maar is kloteslecht fender frontman 15G

Bart_Blueprint
30 juli 2007, 12:07
hmm, ja bij zo'n versterker is het dan maar net de vraag of een reparatie wel de moeite waard is inderdaad. Mijn reparatie koste inclusief opsturen naar Engeland 96,- Euries. Denk dat het bij jouw versterker dan niet echt de moeite waard is. En inderdaad, een nieuwe kopen kan altijd ;)

Kim Wilson
30 juli 2007, 12:10
Het kan ook de output van je gitaar zijn. Dat had ik met de mijne ook (geen Highway). Met mijn goeie kabel had ik er minder last van (die Neutrik pluggen zijn blijkbaar wat dikker), maar met goeiekopie kabels had ik soms helemaal geen contact meer. Een nieuwe output erin gezet en nergens meer last van.

Het kan dus aan meerdere dingen liggen.

Bart_Blueprint
30 juli 2007, 12:12
Hmm, dat kan natuurlijk ook nog.

Ik zou als ik jou (fenderke) was, je gitaar eens meenemen naar je muziekwinkel of naar een kameraad die ook gitaar speeld ofzo en dan eens kijken of jouw gitaar dan ook deze "kuren" vertoond. Dan weet je in ieder geval zeker dat het aan de gitaar of de versterker ligt :)

Kim Wilson
30 juli 2007, 12:15
Ik zou eens wat rommelen met de gitaarkabel. Heb je dan dezelfde klachten (kun je ze op die manier opwekken, zeg maar), dan ligt het aan je input. Verandert er niks aan je geluid, dan zit het in je amp (waarschijnlijk). Die amp laten maken is niet echt een optie. Dat kan ook wel gewoon ergens hier in NL, maar dat is het ding niet waard.