PDA

View Full Version : Pickup in of uit fase



Dude
29 juli 2007, 12:51
Ola,

hoe merkte je nou ook alweer of dat je een pickup juist aangesloten hebt ?
Ik heb een seymour duncan jeff beck jr (mond vol) in mn stratje (brug pickup)gezet maar kom er niet helemaal uit of dat ik dat goed heb gedaan. Nou staat in de handleiding dat die in en uit fase gezet kan worden door de rode en witte draad om te draaien. Prima allemaal,

Kon je nou horen dat die in of uit fase staat door de tussenstand te gebruiken, de combi stand met de middelste pickup zeg maar, en als je geluid dan erg iel is staat die verkeerd ? Of is het anders...

Ik vind namelijk dat die zo fel en schel klinkt, heeft die in mijn oren altijd al wel wat gedaan namelijk maar misschien is dat wel het karakter van de pickup in combinatie met mn stratje ?


Wie weet het..

Dude
29 juli 2007, 13:21
Dit is m trouwens.. sexy he ?

ok voor een fender dan !


http://img516.imageshack.us/img516/2397/stratsq4.jpg

http://img516.imageshack.us/img516/4783/dsc03125qh8.jpg

Tupelo
29 juli 2007, 13:25
He is dat je '70's strat?
Dacht dat die Sunburst was..? :confused:

Dude
29 juli 2007, 13:28
mn 70s jazzmaster is sunburst. Deze is komozakkengrijs, en als het warm of vochtig is wordt die wit... letterlijk spierwitte vlekken. heel erg vaag, zal wel komen door de vele barsten in de lak.

savecracker85
29 juli 2007, 14:31
ziet er mooi uit!

wat ik wel grappig vind...In mijn strat heb ik een zwarte lil 59' er ingezet..en daarna de rest van de kapjes/knoppen ook maar in zwart veranderd..jij hebt al zwarte pickups en hebt nou een witte humbucker erin gezet :p

Dude
29 juli 2007, 15:47
hehe, slagplaat is mintgreen dus witte pickups en knoppen paste niet zo, bovendien is zwart orgineel.



maar eeuh.... ontopic. Niemand een idee mbt het fase verhaal ?

ACSlater
29 juli 2007, 17:07
Je zal in ieder geval een verschil in volume moeten merken bij het in of uit fase zetten van de pickup. De draadjes kun je toch simpel even loshalen en omdraaien?

Dude
29 juli 2007, 17:21
Zou kunnen maar dan moet ik hem weer openschoeven, kost het me weer een setje snaren, wilde het eerst even zo proberen.

Is volume het enige wat verschilt tussen in en uit fase dan ? Nee toch ?

ACSlater
29 juli 2007, 17:32
Ok als je het zo bekijkt dan zou ik het gewoon laten zitten. Middels google vond ik deze omschrijving van uit fase staande hb's:

an "out-of-phase" arrangement which would have low output, a squawky, thin sound AND the humbucker would NOT be hum cancelling

Dus als dit van toepassing is dan kun je er van uit gaan dat de draadjes andersom moeten.

Dude
29 juli 2007, 17:40
Thanks !

hum cancelling doet die juist heel prima, dan is het mijn smaak denk ik, wellicht tijd voor een ander humbuckertje dan maar...