PDA

View Full Version : Verschil in Les Pauls



Sten_Vampire
29 juli 2007, 11:27
hoi,

ik zou graag willen weten wat nu eigenlijk het verschil tussen de vele soorten les pauls nu eigenlijk is, behalve het uiterlijk dan. dus prestatiegericht.

want er zijn zo veel soorten lp's, standard studio custom beauty gothic ec-400 ga maar door.

en er zit ook wel een flink prijsverschil tussen de soorten

bij voorbaat dank

toon-
29 juli 2007, 12:43
Hier zijn al vele topics over geweest ... :)
Probeer een te vinden met de zoek optie

Sten_Vampire
29 juli 2007, 16:01
heb ik gedaan, mijn trefwoorden waren: verschil les paul

en ik krijg allemaal bullshit waar ik niks aan had:P,

heb je misschien een link voor me misschien?

pieter-jan1
29 juli 2007, 16:54
zoek hier eens :satisfie:

(kan meer vanonder staan, maar hier vind je het wel)

Pepe
29 juli 2007, 17:46
hoi,

ik zou graag willen weten wat nu eigenlijk het verschil tussen de vele soorten les pauls nu eigenlijk is, behalve het uiterlijk dan. dus prestatiegericht.



Wat bedoelt u nu eigenlijk? Dat uit de 1 meer geluid komt dan de ander of dat er sneller of de hals te fietsen is?

Sten_Vampire
29 juli 2007, 19:07
zoek hier eens :satisfie:

(kan meer vanonder staan, maar hier vind je het wel)

:S wat bedoel je?

Sten_Vampire
29 juli 2007, 19:08
Wat bedoelt u nu eigenlijk? Dat uit de 1 meer geluid komt dan de ander of dat er sneller of de hals te fietsen is?

ja dat ja :satisfie:

Rormo
29 juli 2007, 22:13
zoekfunctie, google. Zoekt en gij zult vinden. Verder gewoon een keer naar de winkel gaan en zelf ontdekken. We kunnen wel gaan zeggen, feel van het fretboard, snelheid, geluid, pickups, prijs etc, maar daar heb je nog niet veel aan.

Sten_Vampire
29 juli 2007, 23:27
is er ook een les paul met een snelle ibanez nek, maar toch een lekkere les paul sound zeg maar:P (alle les pauls hebben toch jumbofrets?)

kassie
30 juli 2007, 01:52
is er ook een les paul met een snelle ibanez nek, maar toch een lekkere les paul sound zeg maar:P (alle les pauls hebben toch jumbofrets?)

zeer zeker niet! het model uit 58 had bijvoorbeeld dunne fretjes terwijl die uit 59 idd wel jumbo's had.

Sten_Vampire
30 juli 2007, 11:41
ik bedoel meer modellen van nu, dus zeg maar de standard, goldtop, classic, custom

Rormo
30 juli 2007, 15:09
waar denk je dat die op gebaseerd zijn, de modellen van nu? Je krijgt hier heus niet het advies om een Gibson uit '58 te kopen, die zijn behoorlijk onbetaalbaar... Zoek naar een Reissue etc.

Pepe
30 juli 2007, 15:16
Zeg SV, wat ik bedoelde met mijn vraag (en ik neem aan dat de rest van dit forum dat ook zal zeggen)

Ga eens een dagje naar NederlandMuziek of een andere gitaarwinkel met veel Gibsons en probeer wat uit. Ik weet het, nogal omslachtig als je internet hebt but it can be fun. Really!

Orgasmocaster
30 juli 2007, 17:02
De ene is gemaakt in het stadje 'USA' in China, en de andere in Kenia! :p

Seriously... ga naar een grote muziek website (musicians friend, music123, Sweetwater, etc) doe een Gibson Les Paul Search, en gebruik de compare functie..
meeste verschil zal in de elementen, vingerbord materiaal en nek profiel zitten. verder veel decoratieve verschillen.. Binding, kleur hardware, inlay, vlammen topje, etc..