PDA

View Full Version : Laboga Mr. Hector !!



Balthazar
29 juli 2007, 00:52
gisteravond opgehaald.
Superblij ermee, een beetje op de gok gekocht nooit getest ofzo alleen hier en daar gehoord. zat een mooie flightcase bij met nog 3 rackspaces en ruimte voor wat pedaaltjes en shit.

vandaag voor het eerst op gespeeld in de oefenruimte i.c.m. de 5150 en m/b400+
eerste indruk - bruut geweld, enorm veel punch. precies wat ik hoopte.
een e.q. die ook echt verschil maak. ontzettend handig in gebruik - draaien van de knoppen met kleine tikjes, echt ideaal. zeer opmerkelijk vooral is het cleane kanaal, helaas geen aparte eq maar damn, wat klinkt die goed ! had ik echt niet verwacht. ook het uiterlijk en de uitstraling vallen me op - gewoon goed en degelijk. tonnen gain, handige bright switch en mid switch, 50/100w switch, alle ohmages, en, hell yeah : 2 mastervolumes, schakelbaar met de footswitch, superrelaxed voor solo's en shit. en de mogelijkheid om op 'tube' of 'diode' te zetten. weet iemand wat dit precies inhoudt?

pics soon to come

Mr.Bluesbreaker
29 juli 2007, 01:01
Tube en diode duidt denk ik op de gelijkrichter.
Je kunt een gelijkrichterbuis vaak herkennen aan het feit dat het een enorme bobbel/bultvorm heeft vergeleken met een 6L6 of een EL34.

a darker shade of grey
29 juli 2007, 09:36
De gelijkrichter ja, of de mensen onder ons die zich altijd wat meer gefocussed hebben op de engelse terminologie: de welbekende RECTIFIER!

Soundsamples ook soon to come?

Brord
29 juli 2007, 16:37
tien tekens

new deep
29 juli 2007, 17:58
Ik vind de samples (met name lead) op deze site nogal modderig, dof en erg neuzig klinken;

http://www.my-music.fr/samples%20Mr%20Hector.htm

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000F2I2bQ_Y?Ca talogVideo=&ProductUUID=2gTVqHzlrLAAAAESYcp_Z_G.&CatalogCategoryID=cyDVqHzmyd8AAAERvpsvKPl9&JumpTo=OfferList

Ik vind bijna 1300 euro ook niet weinig ofzo, kan je naar mijn smaak beter een (goedkopere) peavey 6505 top halen.

maar toch veel plezier met je amp overigens, gaat erom wat jij zelf het beste vind.

xmichielx
30 juli 2007, 14:04
als je de samples op www.laboga.pl luistert dan weet je dat die amp alles behalve modderig is..ik was eerst een beetje teleurgesteld door de amp totdat ik er het juiste cab onder heb gezet en mijn gloednieuwe buizen ook een beetje goed warm gespeeld waren en dat ding is gewoon vet.
Ik vind hem als een mesa klinken maar met meer punch..gaze van spoilengine weet het goed te verwoorden: de korrel van de mesa maar de punch van de 5150...en dat is het beste uit beiden werelden vind ik zelf!
Zorg wel voor een goed vintage 30 cab of liefst hun eigen mr hector cab..die is erg vet en duur maar wel meesterlijk (zit EV speaker in icm vintage 30 speakers) en vond ik beter klinken dan een standaard mesa cab!

SGS
23 augustus 2007, 14:50
Voor een beeld van de klank van de Mr. Hector...

Recente platen die opgenomen zijn met Mr. Hector in de hoofdrol:
Laatste Annihilator
Laatste Behemoth
Laatste Spoil Engine
Laatste Prejucice (moet nog uitkomen)
...

Speel zelf ook op Mr. Hector, en bovengenoemde bands zijn niet echt representatief voor het geluid dat ik nodig heb, maar met de juiste cabinet is dit een zeer veelzijdige amp. Voor die prijs zou ik niet weten welke amp nog in de buurt komt van de "sound" van deze amp.

In België vind je deze versterker in verschillende winkels. Ik weet niet of hij in Nederland in veel winkels te verkrijgen is. Tijdje geleden was ik bij Juke Box in Boekel en daar stond er een.

Debaser
23 augustus 2007, 15:01
Kick man !

Negative K3 fan
23 augustus 2007, 16:13
lijken me interessante amps, de laatste behemoth klinkt kwa productie echt heel erg bruut, maar ik geloof dat ze daar toch wel meer amps voor hebben gebruikt dna alleen die hector.

SGS
23 augustus 2007, 16:19
Bij opname worden idd veel verschillende amps gebruikt, maar op de Behemoth plaat is de Laboga vrij veel gebruikt.

Had laatst nog contact met Tue Madsen (Antfarm studio Denmark. Bij opnames gebruikt hij vaak 2 - 4 amps gelijkertijd, en de Laboga hangt hij er ook meer en meer tussen wist hij me te vertellen.

xmichielx
24 augustus 2007, 14:00
En je kan de amp ook aan het werk zien bij de opnames van de laatste The Haunted en Hatesphere..

a darker shade of grey
25 augustus 2007, 12:00
Ik ben ook ff die samples aant luisteren op die site. Ik heb de lead samples nog lang niet allemaal gehad, maar die hele zachte oversturing (bij samples 10 en 11 onder andere) klinkt toch wel erg lekker voor zo'n bruut ding!