PDA

View Full Version : Epiphone Wilshire



Luke-wannabe
28 juli 2007, 19:18
Leuk gitaartje!

Mijn oog viel er meteen al op toen ik 'm zag. Leuk gitaartje met een apart model voor een zeer goede prijs. Namelijk 300 euro.
Heel erg licht, niet kopzwaar. Wat ik bij SG's zo vervelend vind is dus die kopzwaarheid. Voor mij moet een gitaar in balans hangen.
En hij speelde heel fijn! Gewoon een Epiphone halsje. Niet te dik, niet te dun. Gewoon goed zeg maar. En all access voor de frets, wat ook wel fijn is.
Het hals element is ietsje naar achteren geplaatst, dus dat geeft een iets ander geluid wat desalniettemin heel lekker is.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=EPWHILAW&a=9&treeID=2_1

robert-gitarist
28 juli 2007, 19:23
Zeker leuk gitaartje :) Heb er zelf nog niet op gespeeld maar het ding oogt al leuk! Heb je hem gekocht of..?
Wat ik me afvraag is of hij ook in meerdere kleuren leverbaar is. Een cherryrode lijkt me wel wat.

Luke-wannabe
28 juli 2007, 19:26
Nee maar zit er wel erg aan te denken om hem te kopen.
Het is raar, want ik zie hem niet op de epiphone site. Dus ik weet niet of ie ook in andere kleuren verkrijgbaar is.. Misschien Thomann ofzo?
Ik ga eens kijken.

robert-gitarist
28 juli 2007, 19:35
Het is raar, want ik zie hem niet op de epiphone site. Dus ik weet niet of ie ook in andere kleuren verkrijgbaar is..

haha die Epiphone site loopt achter.
Epiphone heeft sinds maart/mei een hele nieuwe serie met RI's zoals een zwarte les paul met p90's, een standaard met een bigsby erop etc. Hele mooie serie maar ook die staan nog niet op de site.
Enigste minpuntje van die Wilshire is die hondslelijke headstock. Die hebben ze ook op die strat van ze zitten tegenwoordig. Ziet er niet uit. Ben meer liefhebber van 3/3.
Ohja 2 vraagjes aan jou luke, hoe klonk de gitaar met een lekkere drive? Lijkt mij een leuk raggitaartje namelijk voor simpele dingen als Greenday etc. Wel leuk om er bij te hebben :) En heeft ie een geschroefde of gelijmde hals?

Luke-wannabe
28 juli 2007, 19:54
Ja je hebt gelijk, een 3x3 zou vetter zijn. Maar ik vind het ook zo wel cool.
Voor de scheur is ie zeer lekker. De elementen hebben een lage output, waardoor alles fijn door komt. En hij heeft een lekkere attack, een klein beetje als een SG zeg maar. Een SG is toch wel iets anders hoor, maar ik bedoel meer die attack die een SG ook heeft.
Prima voor Punk en andere rechttoe, rechtaan muziek dus :D

Edit: Gelijmd! Vet chill! Er zit niet echt super veel sustain in ofzo. Niet minder als een strat ofzo hoor, genoeg dus. Dat zeker. Maar vergeleken met een LP is het wel ff wat anders. Maar daar moet je hem ook niet voor willen.

robert-gitarist
28 juli 2007, 20:16
Hmm lage output vind ik minder want dan heb ik een probleempje want me Les paul's en SG etc hebben allen een vrij hoge output. Weet niet of dit te verhelpen is? Opzich lijkt die Epiphone me echt wel wat. Bedoel 300 euro nieuw, met gelijmde hals etc Of ik wacht even wat ze tweedehands gaan doen.

Tsja die headstock, ik vind het niks. Het heeft ergens wel wat maar mijn voorkeur is toch echt 3/3 ;)
En ja dat het niet te vergelijken is met een Les Paul of SG is alleen maar mooi want dan voegd het nog misschien wat toe bij me collectie. Nog een reden om hem er voor een te gaan :cheerup:

DaveItUp
28 juli 2007, 20:19
Lage output? Zijn toch gewoon die standaard hb's die ze overal inproppen?

Die headstock is juist vet man. Klassiek design. Die gitaar hoort met die headstock. Als je een 3+3 wil koop je gewoon zo'n 70s jap. Die hebben een soort vergrote versie van een Gibson headstock.

Jammer dat er geen mini-hb's inzitten en r een mooie trem opzit.

Luke-wannabe
28 juli 2007, 20:24
Nou ja misschien stonden de elementen laag, dat kan natuurlijk ook, maar ik vond ze iig erg goed klinken.
@ Robert: Waarom zou dat een probleem zijn dan?

robert-gitarist
28 juli 2007, 20:39
Nou ja misschien stonden de elementen laag, dat kan natuurlijk ook, maar ik vond ze iig erg goed klinken.
@ Robert: Waarom zou dat een probleem zijn dan?

Kan ook ja dat ze te laag staan.
Nja waarom het een probleem is voor mij? de rest van de gitaren hebben een hoge output. Vooral mijn LTD met EMG's en mijn Fender. En ik vind het erg irritant als ik een gitaar heb met en volume drop ;) Dan zou ik weer aan de slag moeten met een boost er tussen ofzo

Luke-wannabe
28 juli 2007, 22:14
Vind je dat vervelend voor in je band ofzo?

Jay75
29 juli 2007, 21:27
Batwing headstocks rule man!

Ik was er al op aan t wachten op deze, maar heb een echte 60's op de kop kunnen tikken.

Luke-wannabe
30 juli 2007, 00:03
Ja die van jou is ook vet koel!!
Ik ga waarschijnlijk dinsdag die weisse kopen :D

Jay75
30 juli 2007, 09:02
hehe, ik wil die ook voor erbij haha!!
Effe naar de feedback vandeweek!

Luke-wannabe
30 juli 2007, 10:53
Ik ben eerder :D

Pepe
30 juli 2007, 11:26
deze epi's hebben net zoals SG's en Coronets een krappe hals/body verbinding.
Ik zou zeker even de wiebel test doen.. pak een kampvuur akkoord en trek aan de hals. I bet it goes out of tune.

Kim Wilson
30 juli 2007, 11:28
deze epi's hebben net zoals SG's en Coronets een krappe hals/body verbinding.
Ik zou zeker even de wiebel test doen.. pak een kampvuur akkoord en trek aan de hals. I bet it goes out of tune.
Mooi he! Who needs a tremolo! :D

Luke-wannabe
30 juli 2007, 12:09
Heb ik al gedaan, maar hij komt weer netjes terug op stemming. Allicht hoor je (net als bij een LP) een tremolo achtig effect, maar hij ontstemt niet ofzo.

gitaardocphil
16 februari 2009, 19:44
Wel ik heb nog nooit deze gitaar gezien.
Ik heb bij toeval een authentieke wilshire gezien uit 1964 vraagprijs 6995$ = 5500€.
Wat maakt dit model zo speciaal?

Pepe
16 februari 2009, 20:52
Hij is gebouwd door Gibson en navenant geprijsd, in dezelfde range als een LP special en SG.
Veel geld though, mijn Coronet was nauwelijks te verkopen in Nederland, dat zal in de USA anders liggen wegens meer verzamelaars met geld.

Jay75
16 februari 2009, 21:32
Ik heb mijn oude 1964 Crestwood verkocht voor 2000 euro, met moeite.
Ik heb nu een 1967 olympic gekocht, daar moeten alleen we andere elementen in, waarschijnlijk P90 soapbars, of eerst even telecaster pick-ups proberen want dan hoef ik niet te hakken en zagen.

Maar die gitaren zijn vooral door MC5, Radio Birdman en de Hellacopters bekend geworden en die hebben veel gitaarspelende fans natuurlijk :)