PDA

View Full Version : a/b/c/d/e switch



TimmU
28 juli 2007, 13:14
Ik hebe een vraag: ik ben bekend met een zogeheten a/b switch om 2 gitaren aan te sluiten
nu ben ik op zoek naar een pedaal met 5 inputs en 2 outputs.
5 gitaren aansluiten , 1 output naar effecten en dan naar m'n versterker, 1 output gelijk naar m'n versterker, en daartussen kunnen switchen , dus dat ik zeg maar gitaar 4 met effect aan kan zetten, en dan zonder effecten, of gitaar 5 . is dit momenteel op de markt, of moet ik dan zelf gaan klussen?

mvg,
TImmU

BLOK182
28 juli 2007, 13:55
Op zich wel leuk, maar damn, 5 gitaren tegelijk aansluiten, hoe ga je dat met kabelwerk allemaal doen on stage? Lijkt me 1 grote ellende van kabels richting gitaarrek:-)

Speeddemon
28 juli 2007, 16:00
Timmu, 3 inputs en één TB Loop (of 2) voor je effecten is geen probleem, maar ik vraag me af hoe je
a) in hemelsnaam 5 inputs wilt gaan schakelen
b) de weg niet kwijt raakt.

Als het hele eieren eten de 'plop' is, die je hoort als je je gitaarkabel uit gitaar 1 trekt en in gitaar 2 plugt, kun je ook gewoon een kabel kopen met een circuit-breaker, zoals die van Planet Waves, of je bouwt een mute-knop in het kastje. Ik zou zelf niet verder gaan dan 2 inputs, voor 2 gitaren die je altijd snel stand-by moet hebben, en de rest zou ik met een mute-knop erbij switchen.

David1223
28 juli 2007, 18:00
Zoiets?

http://img510.imageshack.us/img510/7640/oplossingba6.png

Of is dat onmogelijk?

Speeddemon
28 juli 2007, 18:43
Je bovenste gedeelte klopt niet. Je kan geen 3 gitaren op 1 AB switch prikken.

Je hebt dus in 't totaal 4 3PDT switches nodig (aangezien je bij zoiets echt wel LEDs nodig hebt, wil je het overzicht nog behouden).

de 1e switch schakelt tussen ABC en DE.
de 2e switch schakelt tussen "AB" en "C".
de 3e switch schakelt tussen A en B.
de 4e switch schakelt tussen D en E.

Anyway, het is mogelijk, maar is de moeite je dat waard?

Negative K3 fan
28 juli 2007, 18:54
waarom ben je daar eigenlijk naar op zoek?? je gaat toch geen 5 gitaren tegelijk aansluiten op het podium zoals speeddemon al heeft uitgelegd...

The_Darkness
28 juli 2007, 19:04
jezus is het dan zon grote moeite om even die plug eruit te trekken en om te wisselen.
En inderdaad als die plop het grootste probleem is moet je gewoon een neutrick silent plug gebruiken die schakelt meteen als je de plug uit je gitaar trekt.
Ik gebruik hem zelf ook en werkt perfect

Paul Heetebrij
29 juli 2007, 11:30
Er zijn ook kant en klare a/b/c switches.
Die zijn niet goedkoop.

Als je dit op een podium wilt gebruiken voorspel ik binnen een halve set een grote knoop, tenzij je ook nog eens 5 zenders wilt kopen.
Dan is een circuitbreaker toch handiger en voordeliger.