PDA

View Full Version : Bogner 1X12 Cubes, wie heeft er ervaring mee?



ieme
28 juli 2007, 12:29
Wie heeft ervaring met de 1X12 cubes van Bogner?
Wat voor speakers?
Plus en minpunten?
Prijs?
Andere op en/of aanmerkingen?

Alvast bedankt!
ieme

Negative K3 fan
28 juli 2007, 12:39
gebruik de search, er is al een topic over volgens mij van tristan of michael. Eigenlijk alleen maar positieve verhalen die ik heb gehoord, heb je ze zelf al eens gespeeld?

Daemon
28 juli 2007, 12:50
En anders: ik geloof dat ik op een plaatje van morris z'n gear 2 1x12 bogner cubes zag. Maybe hem eens messagen of wachten tot hij dit topic ziet? ;)

Mitch
28 juli 2007, 13:55
Ik heb de Cube van Michael gehoord en vond 'm top. Verrassend veel druk én spreiding voor een gesloten 1x12.

Ibanez
28 juli 2007, 17:11
Ik heb er één met V30 speaker aangesloten op een Koch Studiotone top. Ik ben er erg over te spreken. ik had eerst een Mesa Thiele maar was er niet echt tevreden over. Ik was al een tijd op zoek naar een Bogner maar nieuw vond ik ze toch wat te duur. Ik kwam er eindelijk één tweedehands tegen voor 375 euro wat opzich een goeie prijs is helemaal omdat hij zo goed als nieuw was. De sound is echt perfect, goed gedefinieerd en een dikke basrespons. De thiele was wat donkerder en wolliger qua sound en bij dikke distortion op de laagste snaren trok de bas het bijna niet. De bogner trekt alles, ook op hoge volumes. Ook voor jazzsounds vind ik hem beter dan een koch 1x12 en de thiele. En hij heeft natuurlijk ook de looks ;)

morris
28 juli 2007, 19:15
ik heb er een paar met V30's. Ik kan er geen negatieve dingen over kwijt. Ze klinken fantastisch. Bij uitstek mijn favoriete speaker voor opnames. Maar ook live kunnen ze uitstekend mee.

Morris