PDA

View Full Version : Opnemen Toneport komt te laat door...



nielsje777
28 juli 2007, 10:34
Hallo iedereen,

Alleereerst excuses voor de onduidelijke titel. Het zal nu allemaal duidelijk worden.

Ik probeer liedjes optenemen met m'n Toneport en Ableton Live Lite 5.
Ik kan gewoon opnemen, maar het probleem zit 'm bij meerdere lagen opnemen.

Als ik iets speel, hoor ik het pas een paar seconden later uit m'n boxen komen.
Dit is lastig als ik bijvoorbeeld zang over gitaar wil opnemen. Als je gewoon meezingt met de gitaarmuziek, komt de zang een seconde later. Zo is de timing dus heel lastig.

Help me alsjeblieft met het oplossen van dit probleem.
Ik baal als een stekker, want alles bij elkaar heeft me een flinke duit gekost.

Alvast bedankt,
Niels.

madman
28 juli 2007, 10:40
latency instellingen op je toneport en in ableton lager zetten...

nielsje777
28 juli 2007, 15:19
Als ik dat doe, gaat het geluid kraken.
Dit is dan ook te horen op de opnames.

Iemand nog andere oplossingen?

Niels.

bass blom
28 juli 2007, 15:21
buffers.. kun je dat ergens vinden?
lager instellen, kleiner getal..

Frankiefrank2
28 juli 2007, 15:52
misschien is je pc niet snel genoeg.
Maar met die spullen die jij hebt zou je toch wel binnen de normen moeten kunnen opnemen

nielsje777
28 juli 2007, 16:15
Nee, ook dit is niet het geval.
Mijn computer is meer dan snel genoeg.
Voldoet aan alle systeem eisen + meer ;)

Ik heb alle buffers en latency's zo klein mogelijk gezet, maar nog is er niets verandert.

HELP!!!

interessander
28 juli 2007, 16:24
Hoeveel tracks heb je in totaal dan? Ik kan op mijn laptop met allerlei programma's open makkelijk 8 sporen gitaar over elkaar opnemen zonder latency problemen. Bij erg veel sporen krijg ik een beetje last van een soort doubling efect door de latency maar dat hindert niet bij het inspelen.

STW
28 juli 2007, 16:32
heb je asio geselecteerd bij de audio-instellingen in ableton?

als dat er niet tussen staat: google op asio4all


wellicht helpt dat, succes

nielsje777
28 juli 2007, 22:39
Bedankt.

Dat zal ik morgen meteen doen.

kevaho
29 juli 2007, 19:48
Je monitoringroute is verkeerd. Normaliter rout je een signaal naar je monitoring voor je het naar de pc rout. Laat het me even uitleggen...

Je sluit je microfoon aan op je mengtafel. Via een direct uit of subgroep van de mengtafel patch je het naar een ingang van je geluidskaart én je rout datzelfde signaal naar de mastersectie van de mengtafel en zo dus ook naar de monitoren of koptelefoon. De uitgang van je geluidskaart laat je terugkomen op je mengtafel (let wel op dat je deze niet naar dezelfde subgroep als de microfoon, input geluidskaart rout)

Je monitoring én opnamesysteem staan nu als het ware parallel ten opzichte van mekaar waardoor er geen sprake meer is van latency. Ze zijn gescheiden van mekaar.

Er is ook een mogelijkheid om het op jou manier te doen, maar dan moet je in je programma iets in de trend van 'direct monitoring' aanvinken. Dit is daarvoor bedoeld, maar naar mijn ervaring werkt dit niet lekker.

Succes!

Pax1212
31 juli 2007, 13:49
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, idd asio lost het delay probleem wel op, maar als ik met asio opneem hoor ik zo nu en dan een tikje net of slaan de opnamens even over, of blijven ze haken, iemand bekent met dit probleem!?

nielsje777
3 augustus 2007, 19:45
Ook ik heb dit probleem.

Ik heb de vertraging opgelost met asio, maar nu hoor ik storingen en tikken door de opnames heen.

Heeft iemand een manier om dit op te lossen?

Niels.

jappiej
3 augustus 2007, 22:10
Ook ik heb dit probleem.

Ik heb de vertraging opgelost met asio, maar nu hoor ik storingen en tikken door de opnames heen.

Heeft iemand een manier om dit op te lossen?

Niels.

jaaa, los dat maar ff snel op, dan kom ik nog wel een keer bij je opnemen :p

Pax1212
6 augustus 2007, 15:35
En trouwens ik kan maar 4 sporen opnemen met Ableton Live, kan ik hem niet updaten naar meerdere sporen?