PDA

View Full Version : Eef Albers, 1 augustus, Utrecht



Gitaro
28 juli 2007, 02:36
De meester himself doet het Pothuys weer eens aan voor een gezichtsmeltende sessie. Meer hoeft er niet gezegd te worden, toch?

http://www.pothuys.nl/

Tristan
28 juli 2007, 03:50
Oh, wow, cool...
Hmm, woensdag, misschien dat ik wel even een kijkje ga nemen... :)

Chris Winsemius
28 juli 2007, 15:15
Ik denk dat Cora en ik ook gaan kijken.

Gitaro
29 juli 2007, 14:59
Excellent! Ik weet nog niet zeker of ik ga, maar als je iemand met een Slayer shirt spot dan ben ik dat.

thefox
30 juli 2007, 18:40
Hmm, klinkt goed! Eef had me laatst nog wat opnames van hemzelf laten horen, en dat klonk echt vet :) Zeker de moeite waard om naartoe te gaan lijkt me

Chris Winsemius
30 juli 2007, 18:59
Heb net naar die tent gebeld omtrent aanvang en entree-prijs...

VAAG!!!!!!!!!!!!!!

Na 22:30/23:00 uur of zo, tenzij het 'n "grote naam is" entree waarschijnlijk gratis. Qua tent heb ik er al minder zin in (ken ze al langer) maar qua gitarist/optreden zeker.

Gitaro
30 juli 2007, 22:31
Heb net naar die tent gebeld omtrent aanvang en entree-prijs...

VAAG!!!!!!!!!!!!!!

Na 22:30/23:00 uur of zo, tenzij het 'n "grote naam is" entree waarschijnlijk gratis. Qua tent heb ik er al minder zin in (ken ze al langer) maar qua gitarist/optreden zeker.

Oei, dan had je zeker een nieuweling aan de lijn?! Ik heb nog nooit hoeven betalen voor een avondje Pothuys (bier uitgezonderd dus), en ik ben altijd meer dan tevreden over hoe de zaken geregeld worden. Betalen zal wel bij bands als "The Sheers" ofzo zijn. Nou ja, deels mijn schuld, ik had ook wel wat meer mogen schrijven in de eerste post.

Dat over de tijd is wel waar trouwens, toen ik er voor de eerste paar keren kwam wist ik ook nooit wanneer er nou wat ging gebeuren. Ze nemen het er niet zo nauw met "details"

Chris Winsemius
30 juli 2007, 23:45
Hoi Gitaro

Ik neem jou absoluut NIETS kwalijk. Voor Cora is het wat te laat ivm met de werkdag erna maar ik ga gewoon naar Utreg toe :)

Zelf vind ik het raar dat 'n club/kroeg/zaal geen info kan geven over prijzen en tijden, ik ken die club al jaren....

Zal woensdagmiddag posten waar ik aan te herkennen ben :)

Chris Winsemius
1 augustus 2007, 19:58
Ben te moe, ik sla vanavond HELAAS over. In ieder geval veel plezier en post jullie ervaringen!!!

Veekeren
2 augustus 2007, 13:39
Ik was er gisteren bij toeval eigenlijk... Het zal wel mn ding niet zijn, want ik vond het daadwerkelijk vreselijk. Heel goed van ze dat ze goed op elkaar ingespeeld zijn en rare toonladders uit hun hoofd kennen ofzo, maar echt effe leuk of op zn minst interessant om naar te luisteren vond ik het zeker niet. Maar misschien dat de in-crowd het wel leuk vond?

Tristan
2 augustus 2007, 13:52
Hee, was jij er ook?
Tsja, ik begrijp ergens wel wat je bedoelt hoor, Eef had lang de tijd nodig om los te komen en zat wel een beetje in zijn freaky/kennis shit terwijl de toetsenist (Jasper van het Hof) toch echt wel mooie muzikale sferen probeerde neer te zetten...
Ik vond met name hem erg goed spelen, ik heb 'm weleens gezien dat ik het helemaal niet tof vond, veel te freaky en veel te vol, maar ik was echt verbaasd, hij was nu echt een beetje de bindende factor had ik het idee...
De drummer (Leon Claassen) vond ik ook geweldig, fantastische drumsolo ook waarin ik veel Afrikaanse invloeden hoorde, heerlijke groove...
De bassist soleerde eigenlijk nog het minst freaky en het meest melodisch van iedereen en dat gaf ook wel een mooie afwisseling...
Ik vond het eigenlijk wel een mooi optreden, mooi gebalanceerd ondanks dat er toch veel gejamd werd (die indruk had ik tenminste), iedereen is echt op bepaalde momenten lekker uit de verf gekomen en droeg bij aan de sfeer...
Dat laatste nummer was ook echt geweldig, op een gegeven moment kon je een speld horen vallen, volledig geimproviseerd volgens mij, grappig ook dat ze na dat nummer stopten, zo van, ach ja, daar valt toch niet zo veel meer aan toe te voegen, daar was ik het wel mee eens...
Dat is ook een beetje het ding met zulke gejamde optredens, het gaat een beetje om de momenten waarin het echt tezamen komt, dat zijn de magische momenten en die pik je als publiek eruit, soms heeft het even nodig om te ontwikkelen maar aan de andere kant geeft het ook een soort spanning die je bij een normaal optreden met duidelijke songs en dergelijke minder voelt...

Gitaro
2 augustus 2007, 19:57
Yeahh, ik vond het ook een geslaagde avond, en ik hoor nou niet bepaald bij de in-crowd, haha. Op cd hoef ik het niet te horen, maar live vind ik het altijd heel leuk. Gewoon een avond muzikanten kijken :)

Firebird
10 augustus 2007, 03:56
Goh... volgens mij heeft die kerel ooit mijn Fender Concert overgekocht...