PDA

View Full Version : zwaar maar helder geluid



strwbrry
27 juli 2007, 17:39
ik ben toe aan een nieuwe gitaar al zeg ik het zelf,
ik ben er een beetje achter gekomen welke muziekstijl ik het liefst speel en wil hier ook een perfecte gitaar voor.
toen ik nog net gitaar speelde was ik op vakantie en heb ik een hele grote fout gemaakt door zomaar een gitaar te kopen terwijl dat helemaal niet mijn stijl geluid was namelijk een ibanez artcore afx 74. hij zag er wel kei leuk uit en ik hield wel van dat donkere geluid alleen het was veel te blues achtig. En dat soort muziek speel ik niet. Wat ik zoek is een wel een diep geluid maar wel helder. ik wil zeker geen Fender geluid maar meer richting de Gibson. Ik heb laatst ook een yamaha geprobeerd en daar komt eigenlijk ook een zeer vet geluid uit. Kunnen jullie mij nog tips geven wat mss ook een goeie gitaar is voor mij? dus eve op een rijte: prs, gibson, yamaha sound--> donker maar helder geluid

maxcroes
27 juli 2007, 17:41
Hmmm, welk prijskaartje had je in gedachte?

Spitfire
27 juli 2007, 17:49
Wat moet ik me voorstellen bij een donker, maar helder geluid :???:

orreltak
27 juli 2007, 17:51
je kan beter zeggen wat voor muziekstijl je wel speelt i.p.v 3 gitaarmerken noemen die qua geluidskarakter weinig overeen komen

strwbrry
27 juli 2007, 18:02
sorry dat ik zo vaag ben maar tis echt moeilijk
ik ben nogal krap bij kas dus ik wil het op 500 euro maximaal houden.
de sound die ik bedoel is zoiets als staind, a perfect circle, tool, linking park
denk maar aan speelstijl van wes borland ofzo een dik geluid, met veel lage tonen een beetje barritone maar niet te diep dat je alleen de E A en D snaren hoort.
ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

strwbrry
27 juli 2007, 18:03
Wat moet ik me voorstellen bij een donker, maar helder geluid :???:
een prs geluid bijvoorbeeld en ja ik ben een vrouw ( bedankt he ) en ik speel niet lang gitaar daarom meld ik me hier ook aan

peterjasper
27 juli 2007, 18:09
http://www.feedback.nl/?id=55&b=EPREGSEBMFB&a=&treeID=

Zoiets misschien, valt binnen je budget?

Ik heb 'm in de winkel even vast gehad, speelde wel aardig.

ivor
27 juli 2007, 18:22
Je kan een ibanez RG321 proberen, die gebruikt de gitarist van linkin park ook, komt een lekker "zwaar/helder":satisfie:, geluid uit!!
Deze kost meschien rond de 350, 400 euro als ik het zo bekijk op google.

Plaatje:
http://www.imuso.co.uk/images/Product/EG00077.jpg

orreltak
27 juli 2007, 18:26
http://www.feedback.nl/?id=55&b=EPREGSEBMFB&a=&treeID=

Zoiets misschien, valt binnen je budget?

Ik heb 'm in de winkel even vast gehad, speelde wel aardig.

helemaal niet verkeerd

Spitfire
27 juli 2007, 19:23
een prs geluid bijvoorbeeld en ja ik ben een vrouw ( bedankt he ) en ik speel niet lang gitaar daarom meld ik me hier ook aan

???
Ik zei toch niks seksistisch :confused:

Anyway, voor 500 euro heb je denk ik wel een tweedehands PRS, ik heb al veel goede dingen over de Hurricane van London City gehoord en Les Paul modellen natuurlijk.

no 1 hops
27 juli 2007, 20:10
of gewoon een paar bill lawrence pickups erin zoals de L500 serie.
strak dynamisch, clean zeer goed,maar genadeloos als je speeltechniek te wensen overlaat.
het is een ' you love them ore hate them' pickup

AutoStatic
27 juli 2007, 21:24
Hé strwbrry, je zegt het zelf eigenlijk al: Yamaha. Donker maar wel helder? De SG2000. Misschien kun je die tweedehands op de kop tikken. Wordt wel iets meer dan €500,- maar onder de €1000,- moet lukken.
Welke Yamaha had jij geprobeerd?

Elghrys
27 juli 2007, 21:50
eigenlijk maak je de keuze op eigen smaak en je zal dus veel verschillende meningen krijgen.
Ik denk: een goede PRS (de se modellen) is zeker de moeite waard speelt echt verassend goed en is in de midde motor gitaren (waarvan jij er dus eentje zoekt) toch zeker een van de beste merken.
Maar goed ik zou zeggen rommel nog ff door op je huidige gitaar tot je een wat breder budget hebt en dus een echt goeie uit kunt zoeken.
want als je nu een wat goedkope haalt heb je kans dat je niet eentje vind die echt bij je past. en dat is alleen maar zonde...

:lp:

GunMetalBlue
27 juli 2007, 22:48
Wat moet ik me voorstellen bij een donker, maar helder geluid :???:


Klinkt als Thrash :rockon:

Tupelo
27 juli 2007, 22:53
Probeer ook iets met P90's zou nog weleens een mooie middenweg voor je kunnen zijn.

ccc
27 juli 2007, 23:05
Probeer ook iets met P90's zou nog weleens een mooie middenweg voor je kunnen zijn.

p90's is wat ik ook dacht....

pieter-jan1
28 juli 2007, 11:03
volgens mij is de ibanez iceman ook een optie (weet de prijs wel niet :satisfie: ) maar die moet 2de hands zeker te vinden zijn voor een 500 euro.

http://www.elton.com.ua/images/IC400BK.jpg

Neals
28 juli 2007, 12:21
Ibanez SZ: Lijkt erg op de barritone gitaar van Mike Mushok en ook Wes Borland gebruikte een op deze gitaar lijkende Ghostrider.

Qua prijs, rond de 400 euro nieuw, rond de 200/300 euro gebruikt, lekker simpel en erg degelijk.

strwbrry
28 juli 2007, 12:29
Hé strwbrry, je zegt het zelf eigenlijk al: Yamaha. Donker maar wel helder? De SG2000. Misschien kun je die tweedehands op de kop tikken. Wordt wel iets meer dan €500,- maar onder de €1000,- moet lukken.
Welke Yamaha had jij geprobeerd?
SG2000 ja die vind ik ook zeer mooi, ik heb hem helaas nog niet geprobeerd maar ik wil graag weten hoe hij speelt. Zelf had ik toen de RGXA2 geprobeerd kwam ook een zeer verassend geluid uit, dat bedoel ik ook met donker maar helder; krachtig resonerende tonen die je bij die RGXA2 erg goed hoort.
ik heb ook een beetje rond gezocht voor 2e hands yamahas maar die zijn volgens mij moeilijk te krijgen 2e hands :dontgeti:

AutoStatic
28 juli 2007, 12:43
SG2000 ja die vind ik ook zeer mooi, ik heb hem helaas nog niet geprobeerd maar ik wil graag weten hoe hij speelt. Zelf had ik toen de RGXA2 geprobeerd kwam ook een zeer verassend geluid uit, dat bedoel ik ook met donker maar helder; krachtig resonerende tonen die je bij die RGXA2 erg goed hoort.
ik heb ook een beetje rond gezocht voor 2e hands yamahas maar die zijn volgens mij moeilijk te krijgen 2e hands :dontgeti:De SG2000 speelt erg fijn, wel een vrij dikke hals en het ding weegt een ton. De klank is zoals jij beschrijft, donker maar wel helder. Er zit veel laag in maar het hoog is ook redelijk gedefiniëerd. Tweedehands kom je ze wel eens tegen hoor, niet veel, maar met een beetje geduld ;) De RGXA2 ken ik niet, ik vind het wel een mooie strakke moderne gitaar.

toon-
28 juli 2007, 15:12
Als je de kans hebt om eens een hammer te testen , moet je dat ook zeker doen. Linkin Park speelt denk ik ook soms met dat merk

ivor
28 juli 2007, 16:23
volgens mij is de ibanez iceman ook een optie (weet de prijs wel niet :satisfie: ) maar die moet 2de hands zeker te vinden zijn voor een 500 euro.



Big One in zwolle, daar kost hij: 665 euro

Luke-wannabe
28 juli 2007, 18:01
Als je de kans hebt om eens een hammer te testen , moet je dat ook zeker doen. Linkin Park speelt denk ik ook soms met dat merk
Hamers zijn zeker vet! Maar LP speelt daar niet mee..

toon-
28 juli 2007, 20:37
Hamers zijn zeker vet! Maar LP speelt daar niet mee..

Oke ;) dan zal ik verkeerd gekeken hebben

strwbrry
29 juli 2007, 14:43
jongens erg bedankt voor jullie tips, ik heb er veel aan gehad.
Tnx :hippie:

Evil-Payasos
30 juli 2007, 18:46
komt door wat in je sig staat denkl ik..

Nellyrocks
30 juli 2007, 23:58
???
Ik zei toch niks seksistisch :confused:

Anyway, voor 500 euro heb je ... ...en Les Paul modellen natuurlijk.

Ja, maar die mag niet te Gibson klinken. Ook een beetje fender

koop een Gibder of een Fenson

strwbrry
31 juli 2007, 10:15
Ja, maar die mag niet te Gibson klinken. Ook een beetje fender

koop een Gibder of een Fenson
nee veel gibson en minimaal fender, lees eerst eens wat beter voordat je met die bijdehante opmerkingen aankomt ;)

caliban
31 juli 2007, 10:56
toen ik nog net gitaar speelde was ik op vakantie en heb ik een hele grote fout gemaakt door zomaar een gitaar te kopen terwijl dat helemaal niet mijn stijl geluid was namelijk een ibanez artcore afx 74. hij zag er wel kei leuk uit en ik hield wel van dat donkere geluid alleen het was veel te blues achtig. En dat soort muziek speel ik niet. Wat ik zoek is een wel een diep geluid maar wel helder.
Ik denk dat het grootste probleem bij je versterker ligt. Die gitaar is misschien niet zo heel geschikt voor de zwaardere genres, maar ik heb schrik dat je wanneer je een andere gitaar koopt nog altijd heel teleurgesteld gaat zijn als je versterker niet passend is. Over wat voor versterker speel je.

strwbrry
31 juli 2007, 18:06
Ik denk dat het grootste probleem bij je versterker ligt. Die gitaar is misschien niet zo heel geschikt voor de zwaardere genres, maar ik heb schrik dat je wanneer je een andere gitaar koopt nog altijd heel teleurgesteld gaat zijn als je versterker niet passend is. Over wat voor versterker speel je.
ja daar heb je zeker gelijk in, ik heb een 25 watt AGRX Aria( zo'n versterkertje die je voor je verjaardag krijgt als je papa en mama weten dat je graag gitaar wil leren spelen :P
ik ben idd ook opzoek naar betere amps en ik zou ook wat meer willen weten van de Orange amplifiers, die lijken me zeker wat.
maar ik weet ook dat die ibanez artcore echt niet mijn sound is, ik heb hem ook op andere versterkers geprobeerd, hoewel hij wel erg mooi clean is.

caliban
1 augustus 2007, 19:28
Ik ben van het idee dat je beter eerst naar een goede amp ziet.
En orange lijkt me niet het meest logisch gezien je gewenste sound.
De bands die je opnoemt liggen eerder in het straatje van mesa.
Orange ziet er heel cool uit, maar is eerder voor rock ofzo, hoewel er metalachtige zaken uit te halen is, toch mesa is logischer.

strwbrry
1 augustus 2007, 21:22
Ik ben van het idee dat je beter eerst naar een goede amp ziet.
En orange lijkt me niet het meest logisch gezien je gewenste sound.
De bands die je opnoemt liggen eerder in het straatje van mesa.
Orange ziet er heel cool uit, maar is eerder voor rock ofzo, hoewel er metalachtige zaken uit te halen is, toch mesa is logischer.
ja mesa heb ik ook al aan gedacht, ik moet ze inderdaad eens uitproberen want ik heb niet zoveel verstand van versterkers. ja ik ken die orange van een emo band, die ik wel eens heb gehoord en dat klonk wel mooi, maar ik moet inderdaad eens gaan orienteren. Maar alsnog, ik blijf erbij, ik wil wel echt een andere gitaar want ik heb veel meer motivatie om te spelen als ik op de prs van mijn vriend speel dan dat ik op die ibanez van mij speel. wel bedankt voor je sugestie