PDA

View Full Version : Iemand een idee?



Thijssie06
27 juli 2007, 16:34
Ik ben aan het twijfelen over de aankoop van een nieuwe gitaar.
Eigenlijk dacht ik aan een soort van "wildere" gitaar, zoals de Jackson Kelly of de ESP LTD. Maar die "Les Paul" modellen van ESP zijn ook super vet.
Weet iemand welke ik zeker niet moet kiezen of wel moet kiezen?
Tips zijn welkom

Alvast bedankt

NielsW
27 juli 2007, 16:36
Wat wil je er precies mee spelen? Noem eens een paar bands waarvan het geluid je kippenvel tot hoog op je rug bezorgd!

maxcroes
27 juli 2007, 17:09
Check mijn thread, over de Edwards. Vettt

Thijssie06
27 juli 2007, 18:22
Nou Life of agony,Metallica, Seether,Staind,Edguy, Guns N' Roses,Incubus en Foo Fighters bijv.

Die Edwards is zekers NICE, maar het probleem is dat ik niet alleen maar metal speel.

P.S: Zijn Washburn Gitaren iets, zien er wel vet uit

Bart_Blueprint
27 juli 2007, 19:30
Als je niet alleen maar Metal speelt, zou ik gaan voor een Les Paul model. Of je dan voor een Epiphone, ESP/LTD of een echte Gibson gaat, is nader te bepalen aan je budget. Maar over het algemeen worden die bij heel veel verschillende stijlen gebruikt, dus wat dat betreft erg versatiel. Succes!

orreltak
27 juli 2007, 20:27
en mocht je uitgekeken raken op metal muziek dan zit je niet met zo`n scherpe puntengitaar opgescheept.al met al zit er toch bij beide een emg81-85 setje in.
qua scheur zal er niet al te veel verschil in zitten

maxcroes
27 juli 2007, 20:42
en mocht je uitgekeken raken op metal muziek dan zit je niet met zo`n scherpe puntengitaar opgescheept.al met al zit er toch bij beide een emg81-85 setje in.
qua scheur zal er niet al te veel verschil in zitten

Daar had ik in het begin een beetje moeite mee voor ik besloot toch vol voor de Edwards AL gitaar te gaan. Maar dit vind ik op zich een beetje een onzin argument...ik denk niet dat als je 4 jaar al naar goeie metal bands luistert en houdt van shred, je ineens denk van ''hey, ik vind dit niet meer leuk''
maar zoals je zegt, het kan natuurlijk he.

orreltak
27 juli 2007, 21:45
Daar had ik in het begin een beetje moeite mee voor ik besloot toch vol voor de Edwards AL gitaar te gaan. Maar dit vind ik op zich een beetje een onzin argument...ik denk niet dat als je 4 jaar al naar goeie metal bands luistert en houdt van shred, je ineens denk van ''hey, ik vind dit niet meer leuk''
maar zoals je zegt, het kan natuurlijk he.

het is niet iets wat ik ter plekke verzin.ik praat uit ervaring.
mijn 1e(niet letterlijk) gitaar was ook een V met emg erin.
alleen met brugHB en 1 volumeknop.dus niet veel variatie.
maar 15 jaar later heb ik hem nog steeds en ik luister nog steeds naar metal.
maar betrap ik me eigen in een spiegel met die V om mijn nek dan...tja..
het ligt hem niet aan de gitaar hoor.

Danny Drug
27 juli 2007, 23:06
ik zou zeggen.. neem een mooie met 2 humbuckers en ga kijken voor een heel vet distortion pedaal

metal = distortion

en over dat andere argument... pffff een gitaar heeft geen houdbaarheidsdatum.. speel je er even niet op. nou dan speel je er even niet op en dan word je na een tijdje weer verliefd..

dat heb ik tenminste.. vroeger deed ik gitaren veeel te vroeg weg..

Sten_Vampire
27 juli 2007, 23:19
ik heb zelf ook een topic, hetzelfde probleem, ik heb een zware neiging naar de ltd ec-500, mooi heerlijk model, niet zo puntig. en er zitten toch lekkere humbuckers in EMG ACTIVE:D.

het ziet er gewoon gladjes uit,

gibson is te duur, en epiphone zal qua pickups wel minder klinken dan emg.

toon-
28 juli 2007, 10:01
2 Humbuckers hoeven zelfs niet; als je er eentje aan je brug hebt is dat al voldoende.

Thijssie06
28 juli 2007, 10:21
Dan zal ik eens gaan kijken naar die EC/Eclipse series van ESP.
Ik neem aan dat deze ESP's betere humbuckers hebben dan de Epiphone's?

orreltak
28 juli 2007, 10:59
Dan zal ik eens gaan kijken naar die EC/Eclipse series van ESP.
Ik neem aan dat deze ESP's betere humbuckers hebben dan de Epiphone's?

ligt eraan wat erin de epi zit?soms zitten er ook SD`s in een epi maar zo`n emg setje uit zo`n ESP is perfect voor het zwaardere werk

maxcroes
28 juli 2007, 11:21
het is niet iets wat ik ter plekke verzin.ik praat uit ervaring.
mijn 1e(niet letterlijk) gitaar was ook een V met emg erin.
alleen met brugHB en 1 volumeknop.dus niet veel variatie.
maar 15 jaar later heb ik hem nog steeds en ik luister nog steeds naar metal.
maar betrap ik me eigen in een spiegel met die V om mijn nek dan...tja..
het ligt hem niet aan de gitaar hoor.

Ik weet heel erg wat je bedoeld en heb het hierover met veel mensen gehad....ik zei zo van ''ja die rhandy rhoads vorm vind ik nou echt vet'', en kreeg veel commentaar dat het te ''metal'' eruit zag. Sh what? Ik speel metal, en hou er van. Het enige wat mij enige zorgen baart is dat ik als ik 35 ben (ben nu 19) er niet echt meer mee gezien kan worden. Maar ach misschien toch wel, bands zoals Children Of Bodom worder toch mateloos populair. En als er 1 gitaar is die ik momenteel wil hebben is het er zo eentje. Nu heb ik het geld, nu is het mn droomgitaar. Waarom niet gewoon doen?

Thijssie06
28 juli 2007, 20:51
Hoe duur is eigenlijk een gemiddelde ESP?

Sten_Vampire
28 juli 2007, 21:18
wat is gemiddeld? de 400-series? rond de 600 euro:P

Thijssie06
31 juli 2007, 18:07
OK, Bedankt

nog ff door sparen