PDA

View Full Version : Wie-o-Wie???



PaulthePig
27 juli 2007, 16:13
Ik ben zelf een slide adept (geworden, wilde weer eens iets anders) en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die op een resonator gitaar spelen (bij voorkeur slide) , wat voor gitaar ze bespelen en hoe ze hem stemmen.

Zelf speel ik op een Dean Resonator (zo'n lekker over de top kitcherige) met 0.12 nickelwound snaren.
De "Tin Can Man" stem ik altijd in Cm (CGCGCEe, lekker laag dus) om er met een dikwandige keramieken slide (meer toon en sustain dan chroom of messing, vind ik) over heen te sliden.

Voorts gebruik ik op mijn acoustische gitaren zo goed als geen plectrum (soms houd ik hem in mijn hand erbij) maar "pick" ik snaren, of speel ik een slagje met wat ge"picktje" of ge"slide" accenten.......

En U allen....????

Flipkoos
28 juli 2007, 09:04
En U allen....????

Wij doen dat niet...





Nee...geintje. Het lijkt me erg leuk om nog eens slide-gitaar te leren spelen. Het lijkt me alleen zo verrekte moeilijk om het een beetje zuiver te houden. Het komt zo precies net als bij een viool. Toch?

PaulthePig
4 augustus 2007, 07:52
Da's 't grappige...zo precies komt't helemaal niet, soms wel maar vaak, en zeker met blues, draai je een beetje om de hete brij heen. Je maakt er als het ware een vibrato van, of je speelt slide als ware het een bend, tegen de te raken noot aan. Een kwestie van luisteren en horen waneer het lekker "vies" en net niet vals is........