PDA

View Full Version : MIDI-keyboard --> pedalcase --> gitaaramp?



AlexTBHR
27 juli 2007, 11:14
Ik heb me onlangs een midi-keyboard aangeschaft, voornamelijk om wat pianodeuntjes en zo te spelen. Nu vroeg ik me het volgende af: In mijn effectencase zit een Boss DD-6. Deze hebben zowel twee inputs als twee outputs, voor stereo delayeffecten en zo. Die zouden ook dienen om een tweede apparaat op aan te sluiten. Mocht ik nu het keyboard (mijn laptop eigenlijk, want daaruit komt tenslotte het geluid) in die tweede input stoppen van de DD-6, en ik laat het signaal verder gewoon mijn pedalcase aflopen naar mijn gitaaramp, kan dit dan kwaad voor mijn pedalen, amp of cab? Dit zou er dus voor zorgen dat ik zowel mijn gitaar als mijn keyboard door dezelfde geluidsbron kan laten gaan en de nood voor een tweede, weliswaar aangepaste versterker, opzij kan schuiven...

Alvast bedankt!

Alex

Kim Wilson
27 juli 2007, 11:42
Als je hem voor pianodeuntjes wilt gebruiken, is een gitaaramp eigenlijk niet echt geschikt. Het kan wel, maar je gaat de helderheid missen. Je mist namelijk je hoge tonen. Voor een mooie pianosound moet je een fullrange versterker hebben.

ruezzz
27 juli 2007, 12:04
Mwoh, vroegah werden toch de stagepiano's als een Rhodes of een CP-90 ook vaak over een Twin Reverb of een JC-120 'gegooid'? Moet best te doen zijn. Gewoon proberen, eventueel een EQ ertussen.

Kim Wilson
27 juli 2007, 12:07
Ja, maar een Rhodes is geen normale piano. Heel ander frequentiegebied.

Maar idd, gewoon proberen. Als je die tonen niet hard mist, is het een prima oplossing volgens mij.