PDA

View Full Version : bypass of niet?



apekop
27 juli 2007, 00:59
ik heb pas een yamaha UD stomp modulation delay gekocht...te gekke sound.

Maar ik heb hier een vraagje over:

-als ik de bypass induw kan ik nog steeds met de outputknop het directe signaalvolume aanpassen ....m.a.w. de output is om het volume van het signaal wat door de UD stomp gaat (bypass of niet) aan te passen.
Hierdoor is kun je geen verschil maken tussen je versterker volume (clean signaal) en de output van het delay effect, omdat als je de output van de UD stomp verhoogd ook het geluid in bypass mode (je directe signaal) harder gaat...

Is hier sprake van een buffer?

Bij de alle andere (multi) effectenbakken die ik heb gehad had de output knop alleen invloed op het effectpedaal en niet op de bypass mode.

en zou ik de UD stomp true bypass kunnen (laten) maken?.

Dirk_Hendrik
27 juli 2007, 08:11
De vraag is niet als eerste of je em kunt TB-en maar of je last hebt van signaalverlies.

dunnoaname
27 juli 2007, 09:24
hij heeft last van verkeerd volume...

apekop
27 juli 2007, 10:24
ik kom er overigens net achter dat mijn Boss GT-5 precies hetzelfde heeft...

Ik zou graag willen dat de outputknop alleen effekt heeft op het signaal van het effektapparaat en niet van de bypass stand (je gewone directe signaal) een soort master level knop....zodoende kan ik beter het volume tussen de effektenbak en mijn onbewerkte geluid regelen...
want ik heb het idee dat zodra ik de UD stomp inschakelen het totaal volume iets inzakt (m.a.w. het effect is iets zachter dan het orginele signaal), het is geen groot verschil maar net genoeg om je op te ergeren blijkbaar

Is zoiets mogelijk?