PDA

View Full Version : Lakken gitaar



Guitar Joe
26 juli 2007, 22:51
Ik ben dit forum nu al enkele maanden aan het volgen (zeer interessant, heb zelfs heel de history al gelezen), en ben dan ook maar met een eerste projectje gestart... Een stratje om te beginnen. Nu heb ik al wel een vraag waar ik na het lezen van alle posts en de lak faq, nog niet echt een duidelijk antwoord op heb gevonden, ofwel begrijp ik het niet goed genoeg.

Om de nek een gelige vintage kleur te geven, kan je best de waterbeits van clou gebruiken. Weet er iemand welke kleuren ik best meng (nek is birdseye maple met ebben toets) ?

De rest van de gitaar ga ik wit aflakken met Motip spuitbussen. Ik heb een tijdje geleden het e-boek van paintyourownguitar gekocht, en probeer deze methode te volgen. (of heeft er iemand slechte ervaringen mee) Kan ik de transparante lak van Motip ook gebruiken om over de waterbeits te zetten ? En welke neem ik dan. De acrylaatlak of op basis van alkydhars ?

De kleurlakken van Motip zijn Nitro heb ik gezien, ik hoop dat de paintyour... methode hiermee op dezelfde manier werkt.

Mss staat het ergens in de Lak faq, maar snap ik het mss niet goed.

In ieder geval alvast bedankt als hier iemand op kan antwoorden.

niekb
26 juli 2007, 23:04
Welkom hier!

Voor zover ik weet is motip een acryl(waterbasis)lak en geen nitro.

Als je een waterbasis kleurbeits als ondergrond gebruikt met acryl of beter dus met nitro aflakken.

Waterbasis onder alkyd kan maar het kan ook mis gaan. Ik heb het wel eens gedaan en dat ging goed. Het is alleen niet aan te raden.

Guitar Joe
26 juli 2007, 23:11
Ik heb bij motip eens opgezocht, en de color trendline geeft de volgende specs : Motip Color trendline specs (http://www.motip.be/~motipuploadtest/lijnpdf/TI/NL/WEBL299.pdf)

niekb
27 juli 2007, 00:28
ah right, ik had het over de autolakken :)

Er zijn ook potjes blanke nitro te verkrijgen in de bouwmarkt. Ook zijn er spuitbussen met lucht en een resevoir te koop (bij goede verfhandel), kan je het zo inmikken en spuiten maar.

G.G.
27 juli 2007, 01:22
Gele oker ecoline vermengt met een heel klein beetje bruin afgewerkt met blanke celluloselak:

http://img228.imageshack.us/img228/5019/p1000448bl0.jpg

Guitar Joe
27 juli 2007, 10:15
Ik denk niet dat ik hier ergens (België) aan ecoline kan geraken. Clou kan ik online bestellen...