PDA

View Full Version : London City / Epiphone



m@rijn
26 juli 2007, 21:25
Hallo,

Ik heb op dit moment een Epiphone LP Std. en ik ben zowat op zoek naar een nieuwe soort geluid. Nou heb ik veel goeds gehoord over de London City gitaren, maar is dit daadwerkelijk een ander geluid?
En kennen jullie anders andere merken met een totaal ander soort geluid? (niet meer dan 600€ aub)

dank!

Marijn

Brammibal
26 juli 2007, 21:45
ik dnek dat je het eerder in een andere versterker kan zoeken.

STW
26 juli 2007, 21:46
jouw epi heeft humbuckers
london city maakt stratocaster en telecaster-modellen, die hebben single coils (enkelspoels elementen)
daar zit het voornaamste verschil in

wikipedia zegt:
"De Humbucker is een dubbelspoels gitaarelement. Het geluid is warmer en voller dan een enkelspoels ('single coil') gitaarelement en bekend van gitaristen als BB King, James Hetfield (Metallica), en Slash (Guns N'Roses), die (meestal) op een Gibson Les Paul Speelt."


bekende enkelspoelers zijn jimi hendrix, john frusciante van de chili peppers, roy buchanan, tom morello van rage against the machine en vele anderen

misschien dat dit een beetje een beeld geeft

de meeste gitaristen spelen op meerdere soorten gitaren trouwens



misschien wel handig om even in de muziekwinkel even wat gitaren te testen en te kijken of dat geluid je bevalt. het is heel persoonlijk namelijk

robert-gitarist
26 juli 2007, 22:04
Budget tot 600 euro? zal ik ipv van een London city kijken na een tweedehands Fender strat/tele usa ;) mexicaan niet want die kwaliteit is bijna identiek aan de kwaliteit van London City. Maar goed, wat is de rest van je set up? Al goede amp bijv?

gnoeontheboard
26 juli 2007, 22:56
LC maakt niet alleen tele's en strats

3 soorten PRS kopieen en van die Jazz bakken.

Noid
26 juli 2007, 23:51
Ja, er vanuit gaande dat je voor een LC strat of telecaster kiest: dat geeft zeker een ander geluid. Daarnaast ervaar je dat het andere gitaren zijn: de mensuur is anders, de hals is anders, de bodyvorm. Een goed idee als aanvulling op je Epi Lp.

Blend
27 juli 2007, 11:11
Budget tot 600 euro? zal ik ipv van een London city kijken na een tweedehands Fender strat/tele usa ;) mexicaan niet want die kwaliteit is bijna identiek aan de kwaliteit van London City. Maar goed, wat is de rest van je set up? Al goede amp bijv?

de lc's zijn beter dan de usa strats/tele's ;)

Blend
27 juli 2007, 11:13
LC maakt niet alleen tele's en strats

3 soorten PRS kopieen en van die Jazz bakken.

de hurricanes liggen wel buiten zijn budget. die zijn toch rond de 800 euro? die constellation (jazz) was volgens mij (adviesprijs) 600 euro. op marktplaats kom je ze af-en-toe tegen voor rond de 400 euro. een aanrader!

Yiwen
27 juli 2007, 11:18
LC Hurricane II ligt wel binnen zijn budget, namelijk rond de 400 euro (Nieuwprijs ja).

Thijs_Razor
27 juli 2007, 11:59
Idd mijn Hurricane II was 395 euro.
Kheb zowel een Epi Les Paul (2 maal) en een London City Hurricane II. Het verschil qua klank wat ik kan ontdekken: Les Paul heeft meer sustain en is warmer (en zwaarder). Hurricane II heeft een aggressievere klank minder sustain en neigt veel eerder naar harmonics als je een vibrato doet op een snaar.

Wil je een echt een andere sound dan is een Stratocaster of Telecaster beter, maar een Hurricane II naast een Epi Les Paul vind ik zeker een aanwinst. :hippie:

m@rijn
27 juli 2007, 18:42
ok, ik zeg wel budget van 600€, maar ik ben van plan om de gitaar hem 2dehands te kopen voor zo'n 400-tal euro. Maar de nieuwprijs mag rond de 600 liggen, al zal ik hem niet nieuw kopen ;)

mijn versterker is nu een Line6 Flextone III Plus.

Maar de LC Hurricane II is iets denken jullie? En wat met de Comet en Spitfire (of zoiets)

danku

ThrusT
27 juli 2007, 18:50
ok, ik zeg wel budget van 600€, maar ik ben van plan om de gitaar hem 2dehands te kopen voor zo'n 400-tal euro. Maar de nieuwprijs mag rond de 600 liggen, al zal ik hem niet nieuw kopen ;)

mijn versterker is nu een Line6 Flextone III Plus.

Maar de LC Hurricane II is iets denken jullie? En wat met de Comet en Spitfire (of zoiets)

danku
Ik heb mijn LC Hurricane II voor €295 gekocht bij the House of Music.
http://www.thehouseofmusic.nl/gitaarindex.htm
Ik ben er overigens erg tevreden over, heel wat gitaar voor een zachte prijs. :)
Int echt zien ze er ook stukken beter uit dan op afbeeldingen.

m@rijn
28 juli 2007, 15:41
trouwens, heeft LC eigenlijk geen eigen site? ik kan dat precies nerges vinden...

Rormo
28 juli 2007, 19:54
http://www.jic.nl/

Enne ik denk dat je eers moet bedenken wat voor ander geluid je wilt. Telecaster, stratocaster, prs (hurricane). Het is allemaal een wereld van verschil. Wat voor ander geluid zoek je? Wat voor muziek wil je er mee spelen.

Ga eens testen in een winkel om de verschillen te ontdekken. Je hoeft niet eens op london city gitaren te spelen daarvoor. Je kunt ook wat Mexico Fenders pakken oid om de grove verschilllen te ontdekken.

m@rijn
28 juli 2007, 23:04
ik had gedacht aan het geluid van Van Halen... Hoe kan ik dat het dichtst evenaren, want zij spelen op strats dacht ik...

dank

RolandT
28 juli 2007, 23:53
ik had gedacht aan het geluid van Van Halen... Hoe kan ik dat het dichtst evenaren, want zij spelen op strats dacht ik...Koop deze (http://www.guitarcenter.com/shop/document?cpd=85911&doc_id=100343&g=guitar&base_pid=513703&index=2) of een uit deze (http://vintagekramer.com/5150f.htm) reeks :)

m@rijn
29 juli 2007, 11:37
ja, alleen ligt dat mss een beetje ver boven mijn budget :) en ik vind ze ook lelijk...

maar wat is nou de beste keuze om van halen te evenaren?

dank

sebastiaan88
29 juli 2007, 11:53
Gewoon een of andere strat met een passieve humbucker in de brug,
MAar geloof me zolang je geen dikke buizenversterker hebt van marshall of iets dergelijks, (en dan ook nogeens niet de minste) dan kom je niet in de buurt van dat geluid en dat zal met vele andere gitaristen zo zijn.
Sterker nog, Stel je hebt een ST*GG lespaul, en een marshall jcm800 dan kom je veel dichter bij zijn sound dan met zijn originele gitaar op een "gare" transistor versterker. (en nu generaliseer ik ff want ik vind ALLE transistorbakken gaar, sterker nog, ik vind ook genoeg buizenbakken gaar:P)

maarja misschien heb je wat aan mijn commentaar,
Tip stel je hebt een epiphone, neem deze mee naar feedback(ofzo)
en probeer deze versterker <url>http://www.feedback.nl/?id=55&b=FG00575812&a=47&treeID=2_2_3</url>

Dit is een best lekker klinkende buizenamp ZEKER voor het geld.

Probeer het is en let op: Dit is nog een goedkope buizen amp, je zal waarschijnlijk zoiets hebben van WOW en dat met mijn EPIPHONE
Kost net zo veel als die gitaar die jij zou willen maar geeft je bizar veel verschil in sound STEL je speelt nu op een "gare" transistor

m@rijn
29 juli 2007, 13:36
mss een domme vraag, maar wat is dat nou net, een buizen amp? wat is dan het verschil met mijn Line6 Flextone3 ?

danku

Rormo
29 juli 2007, 14:14
Jouw versterker is gebasseerd op transistors. Je hebt ook buizen versterkers. Die hebben zogehete buizen achterin die voor het geluid zorgen. Buizenversterkers worden gezien als de betere. Deze hebben een beter geluid dan transistor versterkers. Een versterker bepaald je geluid voor een groter deel dan je gitaar. Als ik jou was zou ik dan ook voor een buizenversterker gaan kijken ipv nog een gitaar.

Als dit niet duidelijk is moet je de zoekfunctie maar gebruiken of ff googlen.

sebastiaan88
30 juli 2007, 01:19
Ik wil t wel even kort uitleggen.
Gitaarversterking draait om het KLEUREN van je sound, Door heel de versterker is je geluid aan het veranderen, het begint bij de zogenoemde PREAMP(voorversterker (los deel in je amp) ) Hier word de toonregeling grotendeels gedaan, dmv jou knopjes. Ook word bij een buizenversterker dmv buizen (soort van gloeilampen) je geluid gekleurd. Elke buis heeft een andere sound. Een transistorversterker gebruikt voornamelijk Op-amps/transistoren. Deze zorgen er o.a voor dat je signaal niet verzakt tijdens het instellen dmv de knoppen, maar deze zijn vaak erg ruisgevoelig, en kleuren je geluid in mijn mening op een negatieve manier.

Dan komt de POWERAMP(eindversterker (los deel in je amp NA de preamp)) Hier word het geluid in buizenversterkers versterkt tot het gewenste volume, ook word hier nogmaals je geluid gekleurd dmv buizen, Deze buizen heb je ook in soorten en maten met verschillende klanken. Wat er dus bij transistorbakken gebeurd is dit.
Je gitaar gaat in je -----> versterker(preamp) word zo goed als niet gekleurd word alleen maar wat bas versterkt en wat mid weg en wat treble erbij (bijv.) en voornamelijk een hoop ruis dat word versterkt------>naar de eindtrap
Word weer niet gekleurd maar alle ruis/slechte kleuring versterkt+nog een lading ruis van de eindtrap----->speakers.


Nogmaals Alles wat ik hier goed/slecht noem is meningsgebonden, maar ik mag het eigenlijk bijna wel een feit noemen dat 90% van de "bekende" gitaristen met buizenbakken spelen, zal niet voor niets zijn denk je niet;)

Nouja ik zou zeggen ga het proberen en laat je verrassen.
Wees niet dom ga niet van een Kleine transistorbak naar een grote (transistor) marshall MGHtop met dikke 4x10kast eronder. Het enige verschil naar mijn mening is VOLUME en niet DE SOUND/KLANK/GELUIDSKLEUR

m@rijn
30 juli 2007, 19:22
ahzo, dus mijn volgende aankoop zou dus beter een buizenversterker zijn en niet een beter transistorversterker (als ik het goed begrepen heb). Trouwens, heel erg bedankt voor de ruime en duidelijke uiteenzetting :) Nou begrijp ik het eindelijk.

nog iets: hoe weet ik of een versterker een buizen/transistor is?

danku!

Rormo
30 juli 2007, 21:54
je kunt dat natuurlijk eenvoudig opzoeken op de site van de fabrikant. Tube amp = buizen amp. In de winkel weten ze je het uiteraard ook te vertellen. Je kunt het ook zien door aan de achterkant van de amp te kijken (niet bij alle versterkers), je kunt de buizen vaak zien zitten.
En uiteraard kun je het horen :)

Die line 6 is best een redelijke tranisistor bak, dus ik zou absoluut voor een buizen amp gaan en niet een betere transistor amp.

sebastiaan88
31 juli 2007, 11:53
Je begrijpt me helemaal. Alleen er zit een addertje onder het gras, je hebt ook versterkers met in de Preamp 1 buisje en in de eindversterker nog steeds transistoren. Klinkt wel leuk maar vermijd deze ook maar

Ga echt eens naar deze kijken en laat je oren kiezen. http://www.feedback.nl/?id=55&b=FG00575812&a=47&treeID=2_2_3

http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/116188/number/00575640/cat/308/begin/1/ValveKing%AE+112+Combo.cfm

Hier staan audioclipjes op

m@rijn
31 juli 2007, 21:10
ok, hartelijk dank :)