PDA

View Full Version : Overgestapt…



omni
26 juli 2007, 21:13
En wel van een 30 watt klasse A buizenversterker naar een een echte 80 watt transistor! Ik zocht al een tijdje een versterker die je ook gewoon thuis kan gebruiken en was ook niet super tevreden met mijn buizen amp (een laney VC30) Dus oude verkocht… en op zoek naar iets nieuws. Een tijdje gedacht aan een LAB tot ik deze beauty tegen kwam.

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/KICX5221.jpg

Een Gibson Goldchorus uit ergens jaren 90. De laatste stap in de ontwikkeling van de transistorversterker door Gibson Labs (De mensen achter de LAB lijn) Volledig stereo, ingebouwde reverb en je raad het al chorus. Nou ben ik op zich niet kapot van de chorus, die ruist namelijk nogal, maar verder ben ik helemaal verliefd. Er komt zo'n mooi diep en rijk geluid uit. Ooit koop ik nog wel eens een buizenversterker voor de crunch, maar voor al het andere is deze geweldig.

En samen met m'n Goldtop vormen ze een leuk stel natuurlijk ;-)

Ash ketchum
26 juli 2007, 21:18
Leuk setje! Lijkt mij ook wel wat, naast me fender-fender ook een gibson-gibson setup te hebben.

Outrage
26 juli 2007, 21:50
Wat is LAB? En wat maakt het zo specifiek? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk.

the sure thing
26 juli 2007, 21:52
Zeg dat maar niet tegen BB King :-)

omni
26 juli 2007, 21:54
LAB zijn een serie beroemde transistor versterkers, gebouwd door Gibson Sound Labs en verkocht onder de naam LAB. BB king is een van de bekendste gebruikers. Google is your friend ;-)

G.G.
27 juli 2007, 01:04
Transistor hoeft inderdaad niets mis mee te zijn. Ben ook een voorstander van twee amps, tranny voor clean en buis voor scheur.

heinz3110
27 juli 2007, 01:14
Ik zou het bijna andersom hebben. buizen voor clean, scheuren met een tranny.
:)

Maar goed, een cleane transistor kan ook niet mis zijn . :D

Dude
27 juli 2007, 11:01
shit wat een mooi setje zeg,.... die gitaar is echt prachtig, glimt alleen een beetje teveel ! daar moet meer op gerockt worden ;)



super set hoor, thumbs up !

ateng
27 juli 2007, 13:44
Ja inderdaad wat een prachtig gitaar man. Staat ook op mijn verlanglijstje... kwijl kwijl.

guitartub
27 juli 2007, 18:12
Ik zou het bijna andersom hebben. buizen voor clean, scheuren met een tranny.
:)

Maar goed, een cleane transistor kan ook niet mis zijn . :D

Ik ga iig ook voor buizenclean (zeker voor jazz), maar in mijn rockbandje gebruik ik een Vox uit de AD valvetronix serie.

jaap-regelink
27 juli 2007, 18:29
hoe klinkt die Gold Chorus :D ?, kun je misschien Sound demo's pm-en of posten ? :) , ben wel benieuwd.

Markmoos
27 juli 2007, 19:32
Als je bijna alleen clean speelt kan 't wel ja. Plus het is een stuk goedkoper, lichter, onderhoudsvrij enzo. Gebruik je er pedaaltjes bij?

omni
28 juli 2007, 17:27
@jaap hij klinkt geweldig! Ik ben niet zo handig met demo's etc daarnaast wordt het geluid natuurlijk vooral bepaald door die 2x12" speakers.

@Mark Nee absoluut niet alleen voor clean. Ik gebruik een Boss ME50 gewoon direct ervoor en dat gaat heel goed. Je hebt natuurlijk niet die krakteristieke buizen oversturing, maar juist in combinatie met de effecten kan je veel kanten. Ik houd dan ook van lekker veel delay etc zodat je echt van die zingende tonen krijgt.