PDA

View Full Version : Roland JC-50/55/77/90 ? Slikken die dist.-pedalen goed?



Speeddemon
26 juli 2007, 21:00
Heb vandaag een Fender FM210 R binnen uit Duitsland en ondanks dat ie op papier helemaal goed is, en clean (direct) ook heerlijk klinkt, werkt ie totaal niet samen met m'n H&K Tubefactor. Je hoort duidelijk dat er 'notches' zitten in de EQ-ing.

Nu *had* ik een Roland GC-405 als oefen-ampje, maar ik zoek dus nog steeds iets relatief kleins, met een goed clean kanaal, galm en genoeg 'volheid' qua sound (vooralsnog klonken alle 1x10" amps iets te dun/nasaal).

Wie heeft er ervaring met de kleinere Jazz Chorusses en zit er veel verschil in klank tussen de 55,77 en 90? (de laatste 2 hebben 2x10" en de 55 heeft 2x8").

Speeddemon
27 juli 2007, 17:20
bumpski.
Niemand ervaring met een JC-55 of JC-77?

the sure thing
27 juli 2007, 21:09
Ik heb een JC-120 gehad, maar van elk willekeurig dist pedaal moest ie niet veel hebben. Er is één uitzondering: als je ACTIEVE elementen gebruikt (EMG) dan klinken distortion pedalen weer OK over een JC.

Mr.Bluesbreaker
27 juli 2007, 23:37
Mijn OD pedalen liepen ook een blauwtje op mijn JC-120. (alweer weg)
Ik kan me voorstellen dat dat met 10" of 8" zeker ook het geval is, of nog minder mooi.
Als een soort hele cleane versterker met een multi effect deed de JC-120 het nog wel aardig, en new wave spacebak.

Tip: die studio 85 tranny ampjes van Fender uit de jaren '80 deden het best heel goed met een OD pedaal, en het directe clean was heel goed te pruimen. 12" speaker en iets van 60/70 watt geloof ik, weegt geen drol/kost geen drol.

skabouter
30 juli 2007, 13:47
kan idd ook beamen dat een JC120 totaal niet lekker is met od-pedals....denk dat t voor de kleinere broertjes helemaal geld....schel en krasserig...

Speeddemon
30 juli 2007, 14:07
kan idd ook beamen dat een JC120 totaal niet lekker is met od-pedals....denk dat t voor de kleinere broertjes helemaal geld....schel en krasserig...
vreemd, ik heb op TGP het tegenovergestelde gehoord (wat de kleintjes betreft dan). Ik hoor wel idd dat de JC120 heel 'picky' is wat betreft overdrives.

Overigens, ik weet uit ervaring dat ie modellers wel fantastisch slikt! Heb ooit toen ik m'n Boss GT-3 nog had, gerepeteerd in 013 op een JC-120 en dat was wel zo'n vette, brute sound, dat men uit andere oefenhokken kwam luisteren wat voor amp/fx-combinatie dat was.

skabouter
30 juli 2007, 14:38
nou dat vande kleintjes verzin ik....leek me zo, als die grote al niet klinkt....maar idd, ik had ook een gt-6 en die klonk goed over d JC120. gewoon omdatie lekker transparant is. net als een PA bijv. klinkt niet met pedals, wel met modellers.....