PDA

View Full Version : Nobels MS-4



Bram78
26 juli 2007, 19:14
Hallo mensen,

Weet iemand toevallig of het met de Nobels ms-4 mogelijk is om te schakelen tussen verschillende versterkers (zowel top als rack) via een midi-pedaal?

Groetjes Bram

Ibanez RuleZ
27 juli 2007, 00:33
dat ding zelf is geen signaal schakelaar, maar een midi gestuurd relais schakelaar voor het schakelen van kanalen. het zou evt wel een zelf gemaakt A/B boxje kunnen aansturen, waarbij je wel je signaal naar jouw versterker van keuze kan sturen. wil je dat zo oplossen, verwijs ik je naar de werkbank, omdat ik dr niet zo veel kaas van heb gegeten ;)

Harrald

Bram78
27 juli 2007, 08:53
Hoi Harrald,
Bedankt voor je reactie.
Waar het mij om gaat is dat ik via een midicontroller kan besluiten welke versterker, top of rack, uiteindelijk naar mijn cabinet gaat.
Ik heb een rack setup en twee heads en wil kunnen kiezen welke ik per patch op de midicontroller gebruik...

Groetjes Bram

vinni
27 juli 2007, 11:26
Daarvoor kun je bijvoorbeeld een Radial Headbone gebruiken.
Deze schakelt je gitaarsignaal tussen de twee amps en het speakersignaal van die twee amps naar 1 cab.

De Headbone is er in twee varianten. Eentje voor buizenamps en eentje voor transistor amps.

Je kunt de Headbone remote besturen met een relay. Daarvoor zou je dan bijvoorbeeld weer de MS4 kunnen gebruiken gekoppeld aan je midisetup.
Je kunt de MS-4 dan ook gebruiken voor het switchen van de kanalen op de twee amps. Maar .....een en ander is uiteraard afhankelijk van je setup.

Wil je meer info, moet je me even vertellen waar je allemaal mee werkt.

Ik gebruik zelf overigens ook de headbone.
De MS4 heb ik overigens ook gebruikt.

Groet,
Vinni

Bram78
27 juli 2007, 12:20
Hoi Vinni,

De bedoeling is dat ik kan kiezen tussen een line6 head en een rack, waarin pre- en poweramp + de nodige andere units. Beiden moeten via een ...... naar 1 stereo 4x12 cab.
Wat ik zoek is een mogelijkheid om tussen beiden te schakelen via een pedaal maar uiteraard moet er ook iets tussen de amps hangen wat het schakelen mogelijk maakt.

Groetjes Bram

vinni
27 juli 2007, 14:41
Oeps, niet zo eenvoudig.....

Dus je hebt buizen- en transistor door elkaar....en die stereo outs moet ook nog eens naar een stereo-cab?

Hmm....
Ik zie net dat Radial ook de Headbone TS uit heeft.
Daar kan je een Tube en een transistor bak aanhangen.
Moet je dr wel twee gebruiken (stereocab aansturing)

Wellicht zijn er ook andere mogelijkheden maar dit is denk ik de
meest voordelige.

Groet,
Vinni

Bram78
27 juli 2007, 19:45
Nee, gelukkig niet... Alleen transistor in de zin van:

Flextone HD (300w stereo top)
Rack:
- Rocktron velocity 2x125w
- Rocktron Xpression
- Rocktron Gainiac (ok, 1 minuscuul buisje... ;)
- Rocktron Hush
- Furman power conditioner
- Racktuner van een beschamend merk :sssh:

Maar in alle eerlijkheid: Die velocity heb ik zondag, de furman en hush komen binnen twee weken, afhankelijk van wanneer ik mijn tascam dm 3200 definitief heb verkocht...!

Dit even om duidelijk te maken waar ik het over heb.

Voor het midi-schakelen heb ik een.... jawel: rocktron xchange. Voor de flextone een floorboard.
Verder heb ik niks met rocktron hoor.... :satisfie:

Oh ja, de cab is een line6 stereo cab. Slant heet dat volgens mij, deels schuin dus...

Voor alle duidelijkheid: ik ben op zoek naar een manier om te kunnen schakelen tussen amps naar cab. Voor het echte kanaalschakelen gebruik ik gewoon de floorboard en de xchange want vanuit het rack gebruik ik alleen de scheur. Eigenlijk is de xchange dus slechts voor de xpression.

Alvast bedankt voor je reacties!

Groetjes Bram

vinni
27 juli 2007, 20:07
Ok....

Geen buizenamp dus....alleen trannies.......

Enne....begrijp het wel dat je het schakelen van de kanalen nu wel
voor elkaar hebt....maar het mooiste is natuurlijk met
1 druk op de knop kunnen switchen naar de juiste top, kanaal en effecten.
Kan wel hoor....maar daar moet je flink over nadenken.
Zo zit op je flextone volgens mij een midiout....die kun je weer verbinden met
de midi-rommel in je rack. Dan kan je met je line6 floorboard je rack besturen.
Je zou er dus een MS-4 in kunnen proppen....die ook met je floorboard besturen en daarmee de headbones switchen.
Let er wel ff op dat het raadzaam is niet meer dan 3 midi devices achter elkaar te zetten of de midikabel niet langer dan 13 meter te maken.
Dat soort dingen .....daar moet je ff aan denken.
Die Rocktron Exchange is zo-wie-zo overbodig.......

Ook moet duidelijk zijn hoe de signaalrouting in je rack is.


Vinni

Bram78
27 juli 2007, 20:17
Hoi Vinni,

Dat zou inderdaad het mooiste zijn, alleen is het zo dat het floorboard geen midi-uitgang heeft, alleen een soort van netwerk-kabel.
Is op zich geen probleem, het enige wat ik zoek is een mogelijkheid om tussen het rack (zie het maar als een complete amp waarbij ik de effecten met de xchange aanstuur) en de flextone hd te schakelen.
Volgens mij, maar ik heb er geen verstand van, is jouw advies wel een goeie! Ik heb even de headbone ss opgezocht en het komt volgens mij overeen met hetgeen ik zoek. Je kan er blijkbaar ook een switch op aansluiten waarmee je op afstand schakelt. Scheelt een hoop signaalkabel en dus verlies!!!

Klopt dat trouwens?

Greetings Bram

vinni
27 juli 2007, 20:52
Dat laatste dat klopt.
Die headbone zo dicht mogelijk bij je amps/cabs.
Met die remoteswitch (aangestuurd dus met een MS4) bedien je ze.

Enne...dat dat floorboard een netwerkkabel heeft....daar gaat het niet om.
Die HD heeft een midi uit!.....en da's wel interessant.....

Vinni

vinni
27 juli 2007, 21:00
Hmm...
Ga wellicht iets te snel....

Voor de duidelijkheid....

Met dat floorboard kies je een sound op je HD.
Maar meteen genereer je daarmee op je midiout een programchange.
En daarmee stuur je de rest aan.....

Ik geloof dat je met de HD 36 sounds kan aansturen.
Lijkt me stug dat je dr 36 gebruikt. Stel de helft.
Dan hang je op je midiout de MS4 die de headbones
op program 1-18 laat kiezen voor de combinatie
HD + Cab. program 19-36 laat je de MS kiezen voor de combinatie
rack+cab. Daarmee schakel je dan ook meteen de effecten en channels
op je gainiac en Expression. De HD is dan afgeschakeld.

Snappie?

Vinni

Bram78
29 juli 2007, 10:22
Hoi Vinni,

Thanx voor alle adviezen.
Ik ga het zeker proberen! Heb inmiddels ook de velocity binnen en ben dus druk met het programmeren van de xpression! Maar er komen nu al mooie geluidjes uit!
Nogmaals dank voor je tips!

Groetjes Bram