PDA

View Full Version : Aanschaffen Western Gitaar



starguitar
17 januari 2003, 20:23
Heej allemaal,
Ik wil een Western gitaar gaan aanschaffen en ben al beetje aan't kijken voor een leuk model, bij Feedback R'dam heb ik een DEAN- DAYTONA gezien voor een leuk prijsje, nu luid mijn vraag;Is dit een goed merk om met een western te beginnen.
Zo nee waar ben ik dan beter mee af?!


Ik wacht met smart op any requests!!!!

Groetjes;

Dave

Luca P
17 januari 2003, 23:08
The Dean Daytona features a solid spruce top and beautiful wood inlay at a great price. The neck shape is extremely comfortable to all and the rich even tones will make you want to sit and play for hours.
Top: Solid Spruce
Back & Sides: Mahogany Back
Scale: 25-1/4"
Nut: 1-5/8"
Tuners: Die Cast
Neck: Mahogany
Fingerboard: Rosewood
Inlays: Abalone Dot
Binding: Black Side Binding; Wood Inlayed Back Binding
Frets: 20
Colors: Gloss Natural

Go for it!!

Ziet er leuk uit. Zo'n solid top is zo wie zo beter dan een top van triplex.
Als je hem hebt geprobeert en hij bevalt, dan koop je hem toch?
Of je kijkt verder rond, want het barst van de goedkope gitaren.

gertdm
18 januari 2003, 00:25
je budget is bepalend voor je mogelijkheden.
In de goedkope range zijn er zoveel gitaren te krijgen. Mijn advies: als je begint koop dan een 2e hands. Liefst met advies van een vriend(in) of kennis. Je koopt dan net iets meer kwaliteit voor t zelfde geld.
Gebruikt is niet vies en een paar krasjes ook niet. Als de gitaar technisch in orde is..go for it....
Een 2e hands Cort of Crafter bv:)

Stitch
19 januari 2003, 15:08
Kijk ff op marktplaats.nl Ik weet niet of je al ervaring hebt met gitaarspelen...maar daar kan je wel redelijk wat budget gitaren kopen. Ikzelf heb vorige week een western gitaar voor erbij gekocht (speel voornml electrisch). Daar was ik 39 euro voor kwijt incl. tas. Tligt er eigenlijk maar net aan hoeveel je er aan uit wilt geven. Maar als je net begint (kon niet uit je bericht opmaken of dat zo is) zou ik niet te duur beginnen aangezien je dan niet weet of je er mee door wilt.
Misschien heb je er wat aan :smile: Mzzl

starguitar
21 januari 2003, 15:31
Jongens thanx voor de reply's, ik denk dat ik er wel wat wijzer van ben geworden.


LAterzz!