PDA

View Full Version : amp techs voor ne 6100



Fast Freddy
26 juli 2007, 13:13
yoyoyoyoyooyooo

ik heb hier een marschal 6100lm staan en de laatste tijd komt er gewoon te weinig volume uit en te veel ruis en te snel feedback uit, mijn amateurs conclusie is dat de lampen versleten zijn :satisfie: ( ik heb hem ook al minstens 4 jaar , denk 5 en weet niet zeker of de vorige ze pas vervangen heeft). Maar ik heb hier nog geen ervaring mee en zou begot geen goei amp tech weten, of welke lampen in te steken. Ik woon in belgië op de grens van limburg en brabant in beringen.

En miss nog een tweede vraag, de andere gitarist heeft recent een engl powerball gekocht en een gitaar me emgs en zijn amp is eindelijk tegoei afgesteld en man, man ,man wa een geluid :eek: . Voor zo een geluid te krijgen zal ik ws mijn versterker niet kunne modden en kan ik beter een nieuwe kopen en deze verkopen ?? ahja we spelen death metal dus ik bedoel dat rauwe distortion geluid met veel lage midds ofzoiet ( ik we ni direct hoe t te berschrijven) maar zonder mud.

alvast bedankt

bass blom
26 juli 2007, 13:21
ma ma tiswa zunne

Izegrim
26 juli 2007, 13:55
ma ma tiswa zunne

:seriousf:

Fast Freddy
26 juli 2007, 13:58
ma ma tiswa zunne


wa is wa ??? te veel tegelijk?? is nog ma mijn eerste topic heb weinig forum ervaring...

Iceman
26 juli 2007, 14:04
yoyoyoyoyooyooo

ik heb hier een marschal 6100lm staan en de laatste tijd komt er gewoon te weinig volume uit en te veel ruis en te snel feedback uit, mijn amateurs conclusie is dat de lampen versleten zijn :satisfie: ( ik heb hem ook al minstens 4 jaar , denk 5 en weet niet zeker of de vorige ze pas vervangen heeft). Maar ik heb hier nog geen ervaring mee en zou begot geen goei amp tech weten, of welke lampen in te steken. Ik woon in belgië op de grens van limburg en brabant in beringen.

En miss nog een tweede vraag, de andere gitarist heeft recent een engl powerball gekocht en een gitaar me emgs en zijn amp is eindelijk tegoei afgesteld en man, man ,man wa een geluid :eek: . Voor zo een geluid te krijgen zal ik ws mijn versterker niet kunne modden en kan ik beter een nieuwe kopen en deze verkopen ?? ahja we spelen death metal dus ik bedoel dat rauwe distortion geluid met veel lage midds ofzoiet ( ik we ni direct hoe t te berschrijven) maar zonder mud.

alvast bedankt

Marshall verkopen en een POwerball kopen.

De 6100 heeft dat Powerball geluid niet, dus weg met die bak.
Klote als jij met je 6100 voorspeelt en hij komt er overheen donderen met en vet geluid.
Voor de Powerball heb je geen overdrivepedaaltjes nodig. EMG's zijn erg stil en prima voor deathmetal. De Powerball is zo strak dat ie ook wel passieve elementen kan hebben voor dat strakke palmmuten, persoonlijk vind ik passief gewoon mooier (levendiger) klinken.

imlikeajungle
26 juli 2007, 14:15
Idd, laat je amp in orde zetten en verkoop die handel.
Beste adres: www.sonicart.be in Lommel.

Fast Freddy
26 juli 2007, 14:19
ik vroeg mij ook af, als ik vb een preamp koop van de engl zoals de E530, en de 6L6 lampen van de 6100 als poweramp of dat dan ook in de buurt komt van een echte engl??

Sarco
26 juli 2007, 17:09
Ik denk dat Carcass die 6100lm's nog heeft gebruikt dus daar moet toch wel iets mee aan te vangen zijn. Als jij daar al 5 jaar geen nieuwe lampen in hebt gestoken en stel dat die vorige gast z'n lampen daar ook al 2 jaar inzitten had dan zou jij wel eens serieus kunnen verschieten van uw geluid als dat bakje terug komt van de tech! Ik zou zeker nog wat verder experimenteren voordat je een nieuwe amp koopt. Misschien een boosterke kopen en op het 2de kanaal spelen ofzo?

Negative K3 fan
27 juli 2007, 17:26
lol, belgie united laten we maar zeggen :D

Iceman
27 juli 2007, 23:34
ik vroeg mij ook af, als ik vb een preamp koop van de engl zoals de E530, en de 6L6 lampen van de 6100 als poweramp of dat dan ook in de buurt komt van een echte engl??


De E530 heeft niet zo'n strakke palmmute als een Powerball, of je zou moeten gaan klooien met pedaaltjes ervoor. Maar dan nog zal het een slap aftreksel worden van een PB.

De enige juiste oplossing (dag 6100, hallo Powerball) doet even zeer in je portemonee, maar je kunt dan wel rechtstreeks inprikken zonder pedaaltjes.
En een vet geluid.

Niet vergeten wat mid in die Powerball's te draaien.