PDA

View Full Version : Ceria Bassman 5F6A of SUPERSONIC?



sebastiaan88
26 juli 2007, 03:24
Hallo luitjes,

Ik ben hevig in de knoop,

Ik heb nog nooit een bassman gehoord in reallife, (of de gitarist van Trijntje oosterhuis moet er op spelen (bij Concer @ sea speelde hij op een vintage fender maar welke? als dat em was VEEEET) maar wat ik op een supersonic hoor van die bassman vind ik dat super vet klinken. Al heb ik mijn twijfels over de overdrive van de supersonic, Ik hou van een lekkere warme leadsound, maar het moet niet een grote modderpoel worden. En hij moet veelzijdig zijn in te stellen.

Wat raden jullie mij aan

een Ceriatone Bassman bouwen (wat ik eigenlijk wilde doen)
OF
Mn JCM900 4100verpatsen (terwijl ik eerst the guts eruit wilde halen en de behuizing houden om er vervolgens een plexi van te maken) en een supersonic kopen.


Groeten sebas hoop dat hier bassman gebruikers zitten

wrc_46
26 juli 2007, 03:35
Zit hier met hetzelfde probleem dan weliswaar met een plexi. Als ik genoeg geld had tja dan deed ik het direct, maarja. Eventueel anders is zo'n bassman reissue gaan testen in een winkel?

Ik heb er al een paar live gehoord en dat geluid vond ik vrij lekker.De sound was warm maar de drive was zo niet echt strak strak maar wel heel sweet. Ik ben niet direct de beste persoon in het omschrijven van geluiden. De muziekstijl was blues...

Maar door er zelf een in mekaar te steken, heb je mss wel meer plezier als je speelt, kan je beetje showen met je amp :p.

De supersonic heb ik nog niet live gehoord, jammer genoeg.

sebastiaan88
26 juli 2007, 17:49
Ik hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen, zodat wanneer ik besluit die CERIA te nemen, ik zo snel mogelijk kan beginnen aan de bouw ik heb nu vakantie:P

Groeten sebas