PDA

View Full Version : Tremolo - Veren



The Mess
25 juli 2007, 21:18
Hoi,

Ik wil de brug van mijn Stratocaster goed vast zetten met 2 extra veren.
Nu bieden ze bij Tonefactory 3 soorten aan:
- Extra Soft
- Standard
- Extra Strong

Wat zal ik bestellen?

orreltak
25 juli 2007, 21:26
wat bedoel je eigenlijk met `goed vastzetten`?


der staat trouwens 2x extra soft

glacius
25 juli 2007, 21:28
je kunt ook de veren strakker aandraaien met die 2 schroeven die daar zitten

The Mess
25 juli 2007, 21:33
wat bedoel je eigenlijk met `goed vastzetten`?


der staat trouwens 2x extra soft

Dat ik de tremolo niet wil gebruiken, en dat er dus zo min mogelijk speling op de brug zit.
En dat foutje is aangepast.


je kunt ook de veren strakker aandraaien met die 2 schroeven die daar zitten

Heb ik al gedaan, tot het maximum.
Kan het geen kwaad om er 5 veren in te zetten? Of trek ik em dan kapot?

glacius
25 juli 2007, 21:38
ik heb wel eens kapot getrokken tremblokken gezien ! maar dat waren allemaal budget gitaren ..

sowieso is het raadzaam om alle veren de zelfde sterkte te hebben, anders kun je nog wel eens last krijgen van ''galm'' in je gitaar omdat de ''slappere'' veren gaan resoneren ..

The Mess
25 juli 2007, 21:42
ik heb wel eens kapot getrokken tremblokken gezien ! maar dat waren allemaal budget gitaren ..

Ik gebruik mijn tremolo dus níet, de veren (3) zijn tot het maximum opgetrokken. Jij raad mij dus aan om het bij 3 veren te houden en die gelijkmatig aan de achterkant te verspreiden?

Btw: Ik héb een budgetgitaar, en dat is alles wat ik op dit moment heb (mijn andere budgetgitaar is nog steeds stuk.. :(

glacius
25 juli 2007, 21:45
nogmaals :

sowieso is het raadzaam om alle veren de zelfde sterkte te hebben, anders kun je nog wel eens last krijgen van ''galm'' in je gitaar omdat de ''slappere'' veren gaan resoneren ..

ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt

The Mess
25 juli 2007, 21:54
nogmaals :

sowieso is het raadzaam om alle veren de zelfde sterkte te hebben, anders kun je nog wel eens last krijgen van ''galm'' in je gitaar omdat de ''slappere'' veren gaan resoneren ..

ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt

Mm, ik verwacht dat er standaard veren in zitten.
Ik houd ze maar gewoon verspreid over de brug (3 stuks) en dan tot het uiterste aangedraaid.

Ik heb geen zin in een kapot getrokken gitaar, resonerende veren (niet eens aan gedacht; thanx!) en hij blijft toch heel aardig op stemming
(Squier is zo slecht nog niet! :))

Toch bedankt voor de moeite! :)

InternEd
25 juli 2007, 22:01
Ik heb 'r geen ervaring mee, maar ik dacht dat als je de trem helemaal niet wil gebruiken, je 'm ook vast kunt zetten met een blokje hout?

Sjel
25 juli 2007, 22:57
Ik heb 'r geen ervaring mee, maar ik dacht dat als je de trem helemaal niet wil gebruiken, je 'm ook vast kunt zetten met een blokje hout?

Klopt! Gewoon een blokje hout "op maat" schaven en ertussen zetten. Trem zit muurvast en achteraf heel eenvoudig en zonder schade weer in originele staat te herstellen. Heb het zelf ooit gedaan. Makkelijker kan bijna niet en het werkte perfect!