PDA

View Full Version : T.bone microfoons?



yhcmarc
25 juli 2007, 19:05
Hoi, ik ben van plan om wat mics aan te gaan schaffen en aangezien het budget niet oneindig is kwam ik (via via) op de T.bone series van Thomann. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zat te denken aan een DC4000 drumset en 2 RB100 ribbon mics als roommics. Ik heb al 2 sm57's voor gitaar en dit leek me wel een goede aanvulling om drums op te kunnen nemen, iemand ervaring met die dingen?

thnx

Ic3gl0vE
26 juli 2007, 00:57
Ik heb een SC400 en vind 'm wel ok (zeker voor 60 euro). Als je wilt post ik morgen een sample van de sc400 icm een engl thunder combo.

yhcmarc
26 juli 2007, 09:15
als je zou willen graag :) thnx

Ic3gl0vE
26 juli 2007, 10:58
Ok, hier een sample (www.dse.nl/~iceglove/tbone_SC400_test-03.mp3). De mic die ik heb is deze (http://www.thomann.de/thoiw7_the_tbone_sc400_grossmembranmikro_prodinfo. html). Gezien ik normaal met modelling werk, is dit de eerste keer dat ik echt bezig ben geweest met een versterker en een microfoon. De engl heb ik te leen en 't leek me leuk 'm eens op te nemen, vandaar. Ik vind zelf dat het geluid wel goed is over gekomen via de mic.

De opstelling die ik heb gebruikt ziet er zo uit:
http://img265.imageshack.us/img265/9599/img0279kleinpb8.jpg

De Hughes & kettner op de foto is mijn eigen amp en die heb ik niet gebruikt.

Ik heb de gitaar twee keer opgenomen (een keer links, een keer rechts) en verder niet bewerkt, behalve misschien een room reverb. Bas gaat via de podXT.
De pre-amp komt overigens uit een yamaha mengtafeltje.

Succes :)

yhcmarc
26 juli 2007, 11:43
hmm, eerste keer werkt de link niet, adresbalk selecteren en enter en het werkt wel, maf .. maar anyhoo, die sample klinkt best lekker moet ik zeggen, thnx.

madman
26 juli 2007, 20:28
is die sc400 ook geschikt voor zang, of kun je daar beter andere mics voor pakken?

rjong999
27 juli 2007, 11:12
een kennis heeft met de DC4000 drumkit wat opnames gemaakt, die klonken duidelijk niet verkeerd. Er zit wel een wat 'oompig' geluid in de basdrum mic, maar dat heeft denkelijk veel te maken met de plaatsing en demping van de basdrum. De ribbons klinken zelfs echt mooi.
Het schijnt een chinese ripoff te zijn van een of ander duur merk. Ongetwijfeld minder goed dan veel duurdere sets, maar daar moet je maar net je geld aan uit willen geven

Ic3gl0vE
27 juli 2007, 11:18
Ik had 'm in eerste instantie als zangmic gekocht na een of andere duitse recensie gevonden (geen idee waar, sorry) te hebben die erg positief was. In die recensie hadden ze eenzelfde stukje meerdere keren opgenomen: een keer met een behringer B1, een behringer B2, de SC400 en volgens mij nog een neumann als referentiemic. De behringers vond ik erg scherp klinken, de t.bone kwam wat voller en natuurlijker over en was daarom mijn keuze.
De sc450 (http://www.thomann.de/thoiw7_the_tbone_sc450_prodinfo.html) zou nog wat beter moeten zijn en die heeft ook een -10db switch. Dat laatste lijkt me vooral voor gitaar opnemen wel prettig: bij het opnemen van de engl combo stond het mastervolume op nog net geen kwart, maar met de gain op de mengtafel helemaal dicht moest ik toch oppassen de mengtafel niet te oversturen bij clean spel.

t.bone mics komen trouwens uit dezelfde fabriek als studio projects mics. Het zou me niks verbazen als sommige modellen gewoon identiek zijn.

guhlenn
27 juli 2007, 11:39
ik gebruik de sc450. niets bijzonders, beetje donker, best ok. zou hem niet als room mic gebruiken. vind de SP B1 veel beter voor gitaar, afgaande op de samples op deze site.

yhcmarc
27 juli 2007, 17:08
een kennis heeft met de DC4000 drumkit wat opnames gemaakt, die klonken duidelijk niet verkeerd. Er zit wel een wat 'oompig' geluid in de basdrum mic, maar dat heeft denkelijk veel te maken met de plaatsing en demping van de basdrum. De ribbons klinken zelfs echt mooi.
Het schijnt een chinese ripoff te zijn van een of ander duur merk. Ongetwijfeld minder goed dan veel duurdere sets, maar daar moet je maar net je geld aan uit willen geven

cool, kan je hier misschien samples van laten horen?

yhcmarc
28 juli 2007, 13:56
Ik heb net een SC450 en een RB100 besteld. Is die SC450 ook een beetje goed te gebruiken voor overheads? De RB100 wilde ik als room mic gaan gebruiken.