PDA

View Full Version : Wie kan mij helpen de juiste keuze te maken tussen deze twee gitaren?



joytoy83
25 juli 2007, 16:43
Hallo,
zoals sommige misschien al hebben gemerkt, ben ik druk bezig met de aanschaf van mijn eerste elektrische gitaar.
Nu zijn mijn ogen gevallen op 2 gitaren die mij zijn aangeboden.Ik zou het fijn vinden als jullie hier jullie mening over kunnen geven:

Oja, ik wil graag de blues kant op en vooral leuke solo-tjes spelen..misschien dat dit belangrijk is in de keuze.
Nou hier komen ze:

gitaar 1:
Fender stratocaster floyd rose allparts
Een japanse fender met nieuwe ongelakte hals van allparts!!
Ook zit er een floyd rose op en een dimarzio fasttrack klinkt erg goed en
erg veelzijdig.


gitaar 2:
50th anniversary Fender Gold stratocaster (mex)
Omschrijving:
Schitterende gitaar verkeerd in nieuwstaat in de bijzondere gouden kleur met gouden alluminium slagplaat een collectors itum!


Qua prijs zit er een groot verschil in. Ze zijn allebei tweedehands.
Wie kan mij helpen de goede beslissing te nemen??


Groetjes Joy

Riky
25 juli 2007, 16:48
Hallo,
zoals sommige misschien al hebben gemerkt, ben ik druk bezig met de aanschaf van mijn eerste elektrische gitaar.
Nu zijn mijn ogen gevallen op 2 gitaren die mij zijn aangeboden.Ik zou het fijn vinden als jullie hier jullie mening over kunnen geven:

Oja, ik wil graag de blues kant op en vooral leuke solo-tjes spelen..misschien dat dit belangrijk is in de keuze.
Nou hier komen ze:

gitaar 1:
Fender stratocaster floyd rose allparts
Een japanse fender met nieuwe ongelakte hals van allparts!!
Ook zit er een floyd rose op en een dimarzio fasttrack klinkt erg goed en
erg veelzijdig.


gitaar 2:
50th anniversary Fender Gold stratocaster (mex)
Omschrijving:
Schitterende gitaar verkeerd in nieuwstaat in de bijzondere gouden kleur met gouden alluminium slagplaat een collectors itum!


Qua prijs zit er een groot verschil in. Ze zijn allebei tweedehands.
Wie kan mij helpen de goede beslissing te nemen??


Groetjes Joy

Zeker weten de 50th anniversary Fender Gold stratocaster.
Ik heb ook een floyd rose op mn gitaar en het verveeld vrij snel als je
niet de muziek speelt waar je hem veel moet gebruiken...
Als je hem echt nodig gaat hebben moet je de de Fender stratocaster floyd rose doen...
Maar een 50th anniversary Fender Gold stratocaster is zeker een hele vette investering...
Volgens mij word ie steeds meer waard, but correct me when I'm wrong...

pupanus1
25 juli 2007, 16:50
als je kijkt in andere topics over starters gitaren zal je al snel zien dat een Floyd Rose erg lastig is om te hebben in je starters gitaar bekijk even het topic van sten_vampire over de Metal Rock gitaar

ik ga mn verhaal niet 2x doen ;)

Sten_Vampire
25 juli 2007, 16:51
Zeker weten de 50th anniversary Fender Gold stratocaster.
Ik heb ook een floyd rose op mn gitaar en het verveeld vrij snel als je
niet de muziek speelt waar je hem veel moet gebruiken...
Als je hem echt nodig gaat hebben moet je de de Fender stratocaster floyd rose doen...
Maar een 50th anniversary Fender Gold stratocaster is zeker een hele vette investering...
Volgens mij word ie steeds meer waard, but correct me when I'm wrong...

helemaal mee eens, en hoe vaak heb je met blues een floyd nodig. en als je een beginner bent is het volgens mij al helemaal niet te doen met vervangen van snaren en stemmen.

Izegrim
25 juli 2007, 16:53
De tweede! Dat vind ik een gaaf ding, maar juist omdat je een dame bent denk ik dat ie nog beter tot z'n recht komt! BLING! :D

joytoy83
25 juli 2007, 17:00
Hihi..Ja qua kleur zou ik zeker voor de 2de gaan,maar ik had mezelf voor genomen om dat als 2de te zien..en kwaliteit voor op te stellen.

Ik begrijp dat dat "Floyd-ding" nogal iets is he,maar kan iemand mij met een simpele uitleg vertellen waar het voor is,wat het doet en wat er zo moeilijk aan is?

Als ikjullie zeg dat het prijs verschil tussen gitaar 1 en gitaar 2 275,- is..denken jullie dan nog steeds dat gitaar 2 beter is?

Groetjes Joy

strat58
25 juli 2007, 17:19
Hallo,
zoals sommige misschien al hebben gemerkt, ben ik druk bezig met de aanschaf van mijn eerste elektrische gitaar.
Nu zijn mijn ogen gevallen op 2 gitaren die mij zijn aangeboden.Ik zou het fijn vinden als jullie hier jullie mening over kunnen geven:

Oja, ik wil graag de blues kant op en vooral leuke solo-tjes spelen..misschien dat dit belangrijk is in de keuze.
Nou hier komen ze:

gitaar 1:
Fender stratocaster floyd rose allparts
Een japanse fender met nieuwe ongelakte hals van allparts!!
Ook zit er een floyd rose op en een dimarzio fasttrack klinkt erg goed en
erg veelzijdig.


gitaar 2:
50th anniversary Fender Gold stratocaster (mex)
Omschrijving:
Schitterende gitaar verkeerd in nieuwstaat in de bijzondere gouden kleur met gouden alluminium slagplaat een collectors itum!


Qua prijs zit er een groot verschil in. Ze zijn allebei tweedehands.
Wie kan mij helpen de goede beslissing te nemen??


Groetjes Joy

Hoi ik zou zeker gaan voor de 2de, een gouden Strat is te gek, oh ja dat hij origineel is helemaal geweldig. Gewoon leren spelen met de vintage tremelo dat deed Jimi Hendrix ook en die kon me toch geweldige duikvluchten maken.
Zo'n Allparts gitaar is leuk tot je hem wilt verkopen dan merk je pas dat een merkje (nou merkje) veel doet op de markt.
Peace Strat58

Sten_Vampire
25 juli 2007, 17:23
de 2e is gewoon een investering, ook al is ie een stuk duurder, als je hem weer wilt verkopen verkoop je het gewoon met winst:P

Izegrim
25 juli 2007, 17:33
De 50th ann. Gold is een heel originele gitaar. Je ziet ze niet veel en hij ziet er beestachtig goed uit. Bovendien is het een mex. strat en die zijn van heel behoorlijke kwaliteit. De allparts kan van goede kwaliteit zijn maar neem van me aan, en vele medeforummers zullen dat beamen, je hebt meer problemen met een Floyd dan plezier als je begint met spelen. Ik weet niet wat die mex strat kost maar als de prijs goed is dan is het een gitaar die je denk ik niet snel weg wilt doen.

schizo910
25 juli 2007, 17:40
Jup, die 2e, Die €275,- is het al meer dan waard dat je niet hoeft te kutten met zo'n Floyd.

Sten_Vampire
25 juli 2007, 18:35
Hihi..Ja qua kleur zou ik zeker voor de 2de gaan,maar ik had mezelf voor genomen om dat als 2de te zien..en kwaliteit voor op te stellen.

Ik begrijp dat dat "Floyd-ding" nogal iets is he,maar kan iemand mij met een simpele uitleg vertellen waar het voor is,wat het doet en wat er zo moeilijk aan is?

Als ikjullie zeg dat het prijs verschil tussen gitaar 1 en gitaar 2 275,- is..denken jullie dan nog steeds dat gitaar 2 beter is?

Groetjes Joy

een floyd is een zwevende brug, dus eigenlijk een tremolo, maar je kan deze ook omhoog doen, ipv van alleen naar beneden. ze hebben een speciaal systeem gebouwt om het ontstemmen van snaren te verminderen de beste is floyd rose, goed systeem, maar door dat hele systeem is het nogal moeilijk om snaren te vervangen of te stemmen.

joytoy83
25 juli 2007, 19:09
Okey beste mensen,
Ik ga vanavond kijken naar de Fender.
Iemand nog tips waar ik op moet letten? hij kan natuurlijk wel zeggen dat alles goed is ,maar ik als leek heb daar weinig tegen in te brengen ben ik bang..Dus als er dingen zijn waar ik op moet letten hoor ik het graag..en ook binnen een half uurtje als het kan hihi..spannenddd ik HOOP echt dat ik het goed doe...het is best wel een bedrag..

The Mess
25 juli 2007, 21:23
En, weet je het al?

joytoy83
25 juli 2007, 23:00
JAAAA ik heb hem!!
En hij is echt SUPER!!!
Ik vind het geluid ook erg mooi,maar moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet echt veel ervaring heb om het te vergelijken...maar volgens mij is hij gewoon ook echt mooi!
Ben er nu even voor aan het zorgen dat hij ook weer echt "gold" lijkt zoals hij moet zijn ;)...
Ik denk dat ik wel een goede aankoop heb gedaan. Hij ziet er erg netjes uit.Ik heb tot nu toe geen krasje kunnen ontdekken.
Die man heeft mij ook erg veel over kunnen vertellen,was super leuk om te horen..
Nu weer even sparen voor een versterker aangezien de gitaar nogal wat duurder is uitgevallen als dat ik oorspronkelijk in mijn hoofd had..maar ik heb hem net en hij is nu al het dubbele waard voor mij hihi..helemaal verliefd!
Denk dat ik geen betere "match" had kunnen maken :p

InternEd
25 juli 2007, 23:03
Gefeliciteerd! Ik had nog even op marktplaats gekeken, ziet 'r goed uit.

joytoy83
25 juli 2007, 23:10
Dank je wel!
pffff wat een opluchting hihi..was toch wel spannend moet ik zeggen!
Maar dankzij jullie heb ik waarschijnlijk wel een zeer goede keuze gemaakt!

Epipaul
25 juli 2007, 23:12
nou post maar wat foto'tjes van je nieuwe liefje zou ik zo zeggen, ben erg benieuwd

joytoy83
25 juli 2007, 23:18
Ja ik wou dat ik dat kon.Ik heb geen foto toestel :(
Ik ga z.s.m even een fototoestel lenen...:p
Die houden jullie van mij tegoed!!
En natuurlijk beschuit met goude muisjes voor mijn nieuwe kindje hihi :cooler:

Izegrim
25 juli 2007, 23:23
Jaaa! Foto's! Gefeliciteerd met je blingding! :D

Maarre... moet je nu onversterkt spelen? Ach de wittebroodsweken zullen je wel geduld en genade schenken. Bovendien kun je alvast leren spelen voor je de buren bekend met je klanken maakt. Nou nog een leuke Vox erbij en gaan met die gouden banaan! :jam:

joytoy83
25 juli 2007, 23:32
whaaha goude banaan :p

Ja ik ga nu gewoon vast zo spelen..ik kan hem echt niet weg zetten tot de versterker er is hoor! En ik wil ook geen prut-ding kopen om maar een versterker te hebben.

Een ding weet ik zeker : deze gaat niet meer weg bij mij!

California Jam
26 juli 2007, 08:22
Beetje laat maar goeie keus hoor! En geen verkeerde investering (al is het je daar natuurlijk niet om te doen).
Ik vind die gouden nog wel te pruimen maar die zilveren die ze toen uitgebracht hebben vind ik echt spuuglelijk.

joytoy83
26 juli 2007, 08:25
Een goede morgen allemaal!
Zo, mijn nieuwe gitaar heeft de eerste nacht hier rustig door geslapen met mijn acoustische gitaar :P
Nu heb ik hem net even"uitgelaten" (hihi uit de koffer gehaald) en toen viel mij het volgende op:
Bij de kop van de hals zitten twee onderdeeltjes die lijken op een soort T waarvan de horizontale uiteindes omgebogen zijn en die houden 2 snaren vast. De eerste houd de B ende E snaar vast en de andere de D en de G snaar,maar degene die de D en de G snaar zou moeten vasthouden die zit gewoon onder de snaren voor mijn idee een beetje nutteloos te wezen. Moet deze niet ook zo zitten als de andere? het lijkt mij dat dat ding er niet voor niks zit toch? En kan iemand mij vertellen hoe dat heet? Ik heb net zitten zoeken(wel niet zo uitgebreid om dat ik moet werken) op gitaar anatomie en gitaar onderdelen maar tot nu toe kan ik het er niet uithalen hoe het heet en waar het voor is.

Owja en dan nog een pratische vraag. Is het beter om met een plectrum te spelen op een elektrische gitaar? om er bv meer geluid uit te halen? Want met een plectrum spelen ben ik niet gewent aangezien in fingerpicking leuk vind en ik met de acoustische gitaar uiteindelijk,na dat ik de basis goed weet, de flamingo kant op wil...(jaja ik wil alle stijlen door elkaar hihi). Kijk ik wil het wel graag goed aanpakken vanaf het begin en dus mezelf niet dingen fout gaan aanleren...graag tips hierover.

groetjes Joy..

P.S. met een beetje geluk kan ikmorgen foto's maken

joytoy83
26 juli 2007, 08:33
Beetje laat maar goeie keus hoor! En geen verkeerde investering (al is het je daar natuurlijk niet om te doen).
Ik vind die gouden nog wel te pruimen maar die zilveren die ze toen uitgebracht hebben vind ik echt spuuglelijk.


Ja ik denk dat dit ook best een gitaar is waar je van moet houden als je naar het uiterlijk kijkt. Ik heb gisteren avond nogg plaatjes er van gezocht en dit naar kennisen gestuurd en ik krijg van allemaal terug: echt een Joy-gitaar :P
Gister ging ik kijken en toen vroeg de verkoper wat ik er van vond zeg ik : vind het een mooie gitaar alleen dat goud hou ik niet van..je had z'n kop moeten zien haha..aan gezien ik ook gouden sieraden heb..haha hij snapte er niks van. Die man was verder super aardig en mijn angst om een verkeerde aan te schaffen wasook vrij snel weg omdat hij mij zoveel kon vertellen erover. Plus dat hij er punt-gaaf uit ziet. en na mijn poetsbeurtje helemaal. 3kilo shag minder op de gitaar en een laagje vet/stof eraf en het glimt als een nieuwe!Beetje jammer alleen dat hij toch persee geld wou hebben hahaha..
Was leuker geweest als hij had gezegt: Ach joy, neem maar mee! haha..
Achteraf erg jammer, hij zei dat hij 29 gitaren had..en ik ben door mijn enthousiasme helemaal vergeten te vragen of hij zin had om mij die andere te laten zien. Ik dacht dat mijn gitaar leraar "gek" (positief dan he) was met 14 gitaren maar dat is dus nog bescheiden...Ach wie weet wat voor verzameling ik ooit krijg :P
Goh, ik weet er nog niks van en ik kan nu al uren blijven door kletsen..maar moet nu ff opschieten voor ik telaat ben op mijn werk hihi..leg dat maar eens uit :p

California Jam
26 juli 2007, 08:42
Die 'snaarhouders' zijn stringtrees en als ze op de originele plek zitten dan zitten ze echt wel goed hoor.
En niet teveel poesten h่ anders poets je 'het mooie' eraf!

G.G.
26 juli 2007, 08:48
Zij inderdaad stringtrees. Je snaren moeten eronder zodat ze de snaren in een hoek trekken.

bass blom
26 juli 2007, 10:39
als je toch gewend bent met je vingers te spelen zou ik dat gewoon proberen.
kjrijg je een unieker, jouw, geluid mee.
hangt wel van de soort muziek af die je wilt gaan maken ook..

joytoy83
26 juli 2007, 15:50
Zij inderdaad stringtrees. Je snaren moeten eronder zodat ze de snaren in een hoek trekken.

okey, Bij de bovenste stringtree is dat niet het geval. Kan ik dat zelf er onder doen? of hoe moet ik dat aanpakken?

Kim Wilson
26 juli 2007, 15:53
De twee snaren even lossen, dat ze slap genoeg zijn om onder die stringtree te doen. Daarna de gitaar weer stemmen en klaar is Kees. Of Joy in dit geval. :)

Sten_Vampire
26 juli 2007, 18:12
gefeliciteerd:D, het is idd een fantastisch ding, moeten we het er nu ook nog over hebben wat voor soort versterker je moet gaan kopen?XD

joytoy83
26 juli 2007, 20:30
sacastisch bedoelt of niet??

Je mag best met tips komen hoor,maar moet nu wel eerst weer ff sparen :p

Sten_Vampire
26 juli 2007, 22:03
helemaal niet sarcastisch, ik zit zelf ook met een probleem wat voor gitaar ik zal gaan kopen. het blijft altijd wel moeilijk... zo veel keuzes, en het is ook altijd lekker duidelijk je budget vast te stellen..., je zegt dan wel 400, maar stel je ziet een fantastische gitaar van 600, dan koop je die alsnog:P

net als jij deed.

ik vind de roland cube 30 x toch zo'n relaxed ding:P

schizo910
26 juli 2007, 22:11
Roland Cube inderdaad heel leuk, maar niet met zo'n gitaar. Dan moet je toch aan een Fender Twin Reverb, of mooie Vox AC30 vind ik :satisfie: :p

Sten_Vampire
26 juli 2007, 22:24
Roland Cube inderdaad heel leuk, maar niet met zo'n gitaar. Dan moet je toch aan een Fender Twin Reverb, of mooie Vox AC30 vind ik :satisfie: :p

daar heb je een punt, ik kies de roland cube 30 vooral voor de vele effecten voor rock/ metal:P, al zit er ook wel een blues effect op als ik het goed heb.

maxcroes
27 juli 2007, 00:44
Hey,

Ik heb nu een maand een roland cube 30x, GEWELDIGGGGGGGGGGGGGGG Idd veel effecten, en wat een geluid. Ik kan er maar niet over uit dat zon klein ding zulk ongelofelijk goed geluid kan geven, en alsog behoorlijk hard kan! vetttt ik ga weer spele :rockon:

G.G.
27 juli 2007, 01:46
Hey,

Ik heb nu een maand een roland cube 30x, GEWELDIGGGGGGGGGGGGGGG Idd veel effecten, en wat een geluid. Ik kan er maar niet over uit dat zon klein ding zulk ongelofelijk goed geluid kan geven, en alsog behoorlijk hard kan! vetttt ik ga weer spele :rockon:

Zie eerste post:


Oja, ik wil graag de blues kant op en vooral leuke solo-tjes spelen..misschien dat dit belangrijk is in de keuze.


en dan met een strat........... sluit me aan bij schizo910

Kim Wilson
27 juli 2007, 08:36
Ik niet. Beide amps zijn IMO niet echt voor de beginnende gitaristen. Wat dat betreft zijn er wel andere Fender amps voor minder geld, die een wat minder uitgesproken karakter hebben. Een Bandmaster Reverb, om maar wat te noemen (dat is de Super Reverb, die waar SRV ook over speelde, maar dan als top) doet ongeveer €750. 45 watt, die ook nog redelijk te oversturen valt. Een Twin Reverb kost nu al rond de €1000. En zo zijn er wel meer Fenders. Bassmans zijn ook niet zo duur.

joytoy83
27 juli 2007, 12:31
Ik niet. Beide amps zijn IMO niet echt voor de beginnende gitaristen. Wat dat betreft zijn er wel andere Fender amps voor minder geld, die een wat minder uitgesproken karakter hebben. Een Bandmaster Reverb, om maar wat te noemen (dat is de Super Reverb, die waar SRV ook over speelde, maar dan als top) doet ongeveer €750. 45 watt, die ook nog redelijk te oversturen valt. Een Twin Reverb kost nu al rond de €1000. En zo zijn er wel meer Fenders. Bassmans zijn ook niet zo duur.


uhmmm 750 tot 1000 euro? daar had ik ff geen rekening mee gehouden..dat wordt een jaar zonder versterker spelen dan haha..

Maar een kennis van mij heeft een cube 30 en daar zitten best veel opties op he, maar de gene van wie ik de gitaar heb gekocht vertelde mij dat als het gewoon voor thuis was om te oefenen dat een 15 watt versterker voldoende was..is dat zo? en merk je qua kwaliteit verschil met hetgeluid als je bv een 10 watt vol open zet of een 30 wat op de helft ofzo...(weet niet precies hoe de verhoudingen liggen maar jullie begrijpen mijn punt wel he;))
Op eencube 15 zitten bijna geen effecten,daarom zou ik bv evt een cube 30 halen met het oog op de toekomst he.
Maar is het zo dat ik eigenljik beter een fender versterker ofzo kan halen? omdat ik ook een fender gitaar heb? of maakt dat niks uit?
Moet ik met de versterker ook duidelijk kiezen welke stijl ik wil zeg maar..want ik wil de blues en fingerpicking stijl aanhouden,maar af en toe een keertje gek doen is ook leuk he..

Badman
27 juli 2007, 12:35
Ik zit ook met die blues/FP en 'gekdoenerij'-stijl, en ik kan me perfect redden met m'n oude Peavey Bandit 112 en m'n GNX-je eraan gekoppeld :). Probeer gewoon een aantal versterkers uit ifv je budget, je 'hoeft' helemaal niets... Zoek gewoon de sound die je wil, een Fenderversterker bij een Fendergitaar is leuk ALS het bij je past. Maar je kan evengoed voor die Marshall gaan, je ziet maar :)

LP_CL
27 juli 2007, 13:00
Die Peavey badits zijn uitzonderlijk goede versterkertjes voor hun prijs. Voor een kleine 350€ heb je er eentje en je kan er gemakkelijk kleine optredentjes mee doen. Zelf heb ik er een paar staan, en naast mijn buizenbak gebruik ik ze nog steeds. Niet enkel om in stereo te spelen, maar ook gewoon als versterker dan.
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/Modern1.jpg

bass blom
27 juli 2007, 13:09
het lijkt zwaar om budget te gaan..
dan is deze ook niet slecht.
http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/115067/number/00512240/cat/64/begin/1/Rage%AE+158.cfm

Sten_Vampire
27 juli 2007, 16:27
roland cube 30 is 210 euro, dat lijkt me nog wel de beste oplossing...

als je ooit een keer geld teveel mogt hebben, kan je altijd nog een betere kopen.

Sten_Vampire
27 juli 2007, 19:43
hier een blues cube: http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/104425834-roland-bc-30-blues-cube.html?return=eJwtzMsKwyAQBdB%2FCZil0YRsFCnJn1h jicTH4IOWlv57J203l3OZ4WrBxcsJJovgMxNdsTqbXe61ghiGI 4GNNOh8VPBa10KjH34vFHa4PLzi%2FVZUuW2FTAsn01rTH74in g6QAWOJLdjsDFZoWBniuCNy8jpuZJxHZtrVfjGd1wTunOpB8U6 %2BPzbaNIQ%3D&df=1&fta=eNo9kN1uhCAQhd%2BFpL0GRH6G7LMYKnZLikpEd003%2B% 2B4diHozZL6cw8wZBxpeGQvZltg9XMzEZlAUyB5v7NPnW%2F72 GZhdZyxxhb%2BQ7Jhg2sZhCb1NG1D7%2B4Rljm7yH5z229eAT0 PtnAKw8psAktx9IBZ7bBsgweMYB4zCK6A%2FgwHCaMMEU0Kdus qENJRzURi3dU%2FDtWRGyYKay2o0Yl2YuKyCt7qp1vawKslaze oEeck0pYzRwtQh01SKRvOC9DVBSCVMlZmTtRRlAjd544Uw1jon 53MXh%2Bm%2B%2FhRliYYhSb8tSxcmP%2BwnRf%2Fo9q7cBU%2 Fha2AOxD3LwdBBjv5x9e9%2Fal1z6w%3D%3D&fta_ind=5

Izegrim
28 juli 2007, 01:21
Het ligt er echt helemaal aan wat je wilt doen vind ik. Ik heb net een 50W buizenversterker de deur uit gedaan en er een 20W Roland Cube 20X voor teruggekocht. Lijkt een achteruitgang, maar als ik mijn aankopen over mocht doen dan was ik begonnen met een GOEDE en veelzijdige maar bescheiden oefenversterker zoals de Cube en als ik dan in een band zou gaan spelen dan maar een vakantiebaantje en gelijk iets kopen waar ik een tijd mee vooruit zou kunnen. Ik dacht een compromis te doen met een 50W buizencombo maar uiteindelijk kreeg ik thuis scheve bekken en in de oefenruimte liep ik tegen een 120W halfstack te bl่ren.

Wat ook een optie is wat nog niemand heeft aangedragen is voor <€50 een Zoom 505II van markplaats halen en die op je eigen stereotoren aansluiten! Kun je voorlopig vooruit met voldoende mogelijkheden en dan kun je alvast je sounds verkennen en een voorkeur ontwikkelen. Heb ik gedaan met een Korg AX100G en daar heb ik absoluut geen spijt van!

InternEd
28 juli 2007, 11:19
Nou, als je in de oefenruimte te kort komt met een 50watt buitencombo, ben ik blij dat ik daar nooit tussen heb gestaan. Dat moet me een t*ringherrie zijn geweest...

FC Spoiler
28 juli 2007, 11:32
Volgens mij word ie steeds meer waard, but correct me when I'm wrong...
Ik heb een 50th anniversary Jazz Bass V (5 snarig) gehad (andere serie uit '96) Nieuw gekocht voor 2900 gulden, gelimiteerde oplage van 500, nr 073, erg mooi ding.
Maar.... niet kwijt te raken (voor een goede danwel aanschafprijs), heb hem uiteindelijk kunnen ruilen tegen m'n huidige '83 Spoiler, maar heb wel m'n vraagtekens bij de waardevastheid van Anniversary modellen....