PDA

View Full Version : nieuwe versterker



stekker
25 juli 2007, 12:48
hallo,

ik had vorige week een nieuwe versterker besteld (in engeland) en heb em was binnengekregen.--> line 6 spider III 120
ik heb alleen et volgende probleem: de stekker/netsnoer dat erbij geleverd is, is een engelse (3 pinnen)

ik heb al een beetje op internet zitten zoeken en naar mn versterker zitten staren, waaruit ik het volgende heb geleerd:
-het ding gebruikt een C13 connector, de kabel is de female (10A, 250V)
-er zit een T2.0A/250V time-delay fuse in (=zekering)
-op de stekker (engelse) stekker NS-17 3A/250V

nu vroeg ik mij af of er hier iemand ook een line 6 spider heeft en mij kan vertellen wat er op zijn stekker uiteinde staat.. staat daar ook 3A op?
of zou ik gewoon een computer kabel kunnen gebruiken?, want deze heeft ook een C13 connector, voor de rest precies hetzelfde, allen er kan ongeveer 10A door

of hebben jullie een ander goed idee?

thnx

Jayjay
25 juli 2007, 13:15
hallo,

ik had vorige week een nieuwe versterker besteld (in engeland) en heb em was binnengekregen.--> line 6 spider III 120
ik heb alleen et volgende probleem: de stekker/netsnoer dat erbij geleverd is, is een engelse (3 pinnen)

ik heb al een beetje op internet zitten zoeken en naar mn versterker zitten staren, waaruit ik het volgende heb geleerd:
-het ding gebruikt een C13 connector, de kabel is de female (10A, 250V)
-er zit een T2.0A/250V time-delay fuse in (=zekering)
-op de stekker (engelse) stekker NS-17 3A/250V

nu vroeg ik mij af of er hier iemand ook een line 6 spider heeft en mij kan vertellen wat er op zijn stekker uiteinde staat.. staat daar ook 3A op?
of zou ik gewoon een computer kabel kunnen gebruiken?, want deze heeft ook een C13 connector, voor de rest precies hetzelfde, allen er kan ongeveer 10A door

of hebben jullie een ander goed idee?

thnx

Zolang het ding op 230/250 volt 50hrz draait kan je gewoon je pc kabel nemen denk ik!

EpiCenturiesAWAy
25 juli 2007, 13:20
Gewoon die computer stekker gebruiken !
Heb dit ook aan de hand gehad met m'n soldano, en het maakt niet uit hoor..
Je moet het zo bekijken : ALs je een verloopstukje gebruikt om die engelse plug te gebruiken heb je eigenlijk hetzelfde principe als dat je dat nieuwe snoer erop zou zetten..

T

stekker
25 juli 2007, 13:25
het enige waar ik voor vrees is dat de zekeringen in de versterker et zouden begeven als er teveel ampere doorheen gejaagd wordt...
dan ben ik namelijk verder van huis.

voorlopig gebruik ik een universele stekker, maar die is bij mijn weten neit geaard...

Kim Wilson
25 juli 2007, 13:27
Dat heeft niks te maken met het soort stekker dat je aan de kabel hebt zitten, wees maar niet bang. Het aantal amperes wat erdoor gejaagd wordt, is afhankelijk van wat jouw amp vraagt. Je kunt er niet ongestoord 16 ampere insturen. Zo werkt dat niet.

stekker
25 juli 2007, 13:33
ok bedankt... dus ook als ik mijn versterker op het maximum zou zetten is er geen risico dat de zekeringen doorbranden met een computerkabel?

EpiCenturiesAWAy
25 juli 2007, 13:35
Heeft er niets mee te maken jongen..

Kim Wilson
25 juli 2007, 13:36
Nee, absoluut niet. Je versterker vraagt/gebruikt een aantal amperes. Je stopt het er niet in.

BLOK182
25 juli 2007, 13:57
FF uit interesse, hoezo in Engeland besteld?

stekker
25 juli 2007, 14:00
in engeland, althans de site waarvan ik em vandaan heb, was ie €50 goedkoper :D

BLOK182
25 juli 2007, 14:01
Vergeleken bij Duitsland? Of bij Nederland? Want anders had je wel de goeie stekker gehad:p

stekker
25 juli 2007, 15:32
heb overal vergeleken, duistland, belgie, frankrijk, nederland
normaal kost zo'n ding €450 (verzendkosten weet ik niet) , daar maar 390 (verzendkosten inbegrepen)