PDA

View Full Version : slag(en)



TheGoldenChild
25 juli 2007, 12:29
Haai,

Ik ben nog niet zo lang bezig met gitaar spelen, maar ondervind behoorlijk veel problemen met verschillende slagen.

Nu vroeg ik mij af of er manieren zijn om het goed te oefenen. Ik heb al geprobeerd zo'n metronomeprogramma er bij te houden, dat werkt wel voor het ritme, maar met het ritme is niks mis.

Ik ben begonnen met een 3/4 slag, en die slag zat er vanaf het begin af aan gewoon goed in. (Slag die ik uit mezelf deed toepassen bij me eerste liedje).

En nu heb ik moeite met bijna iedere andere slag. Iemand ideeën? Ik oefen behoorlijk veel, dus als het veel tijd in beslag neemt, no problemo!

Bedankt!

-=JEROEN=-
25 juli 2007, 16:43
wat ik het belangrijkst vind is dat je leert 'doorslaan'

dus ook wanneer je de snaren niet aanslaat, beweeg je toch de slaghand op en neer
(er zijn uitzonderingen natuurlijk)

stel je speelt:


1 e 2 e 3 e 4 e
n n n n

dan moet je zowiezo je slaghand steeds naar boven bewegen

maar als je dit speelt:


1 e 2 e 3 e 4 e
n n v v n

dan beweeg je de slaghand in een gestrekt tempo op en neer (iedere achtste tel), maar sla je alleen de 1e 3e 4e 6e en 7e achtste aan

je slaghand beweegt dus (in een gelijk tempo) iedere kwart tel een keer omhoog en een keer omlaag

snap je?

(een instructie videotje zou handig zijn :listen: )

TheGoldenChild
26 juli 2007, 17:44
Ik snap het helemaal, dankjewel.. want idd..dat doe ik nu lang niet altijd..en daardoor raak ik "uit" dat slagritme..

Thanxies :)