PDA

View Full Version : Mesa Formula Pre amp



habberdoedas
25 juli 2007, 12:13
Zat net op het Mesa Boogie Forum Board te lezen hoe sommige gebruikers hun Formula Pre amp hadden aangesloten en nu kwam ik dit tegen.

I gigged with the Formula this weekend, small gig so I used my Lee Jackson SS SP1000 power amp. I ran the record out into my GMajor and effects, then into the power amp stereo. This little preamp rocks. For the stuff we are doing (more 80s metal) I thought the Formula was a little more agressive and appropraite than my Mark IV. I loved the sound and I didn't even have the my Simul-295 at the gig

Dus als ik het goed lees heeft hij de recording outputs (i.p.v. de mainoutputs) van de Formula naar de inputs van de G-major en de outputs van de G-major naar de power amp.
Heeft iemand dit al eens zo aangesloten of zijn die recording outs op de Formula alleen geschikt om direct op een mixer aan te sluiten?

zx81
25 juli 2007, 12:58
De rec-uitgangen zijn gewoon line-level uitgangen, maar dan met een amp-sim schakeling. Je kunt ze dus zonder problemen aansluiten op de line-in van een multi-fx. Staat volgens mij ook in de manual?

habberdoedas
25 juli 2007, 16:09
Ik heb helaas de manual van de Formula niet. Maar waar staat Amp-sim schakeling precies voor? Wil van de week mijn Formula zo gaan aansluiten om eens te kijken wat voor geluid dat precies gaat geven. Dus Formula recording-outputs L/R -> naar G-major inputs L/R en dan vanuit de G-major L/R outputs naar mijn Mesa 20/20 eindversterker.

AART
25 juli 2007, 16:41
http://mesaboogie.com/manuals/Formula%20Pre%20Manual.pdf

Das de manual.

habberdoedas
26 juli 2007, 09:05
Aart Thanx voor de link naar de manual van de formula.

dkvisser
26 juli 2007, 09:33
Hee Habberdoedas,

zoals je in de andere topic over deze Mesa misschien al had gezien, ga ik ook de Formula Pre kopen.

En ik ga volgende week ook de aansluiting via de rec outs proberen (die ik ook op het mesaboogie forum gezien had). Maar aangezien jij waarschijnlijk eerder bent, ben ik benieuwd naar je bevindingen !

Nadeel voor live gebruik lijkt me dit: er zit een switch op de Formula voor low of high gain output op de recording outputs. Kies je low gain, dan zal je Rhythm kanaal beter uitkomen, kies je high gain, dan zullen je Lead1 en Lead2 kanalen beter uitkomen. Het lijkt me niet dat je op het podium of in de oefenruimte telkens dat switchje om wilt gooien, dus moet je 1 setting kiezen. Dan doe je volgens mij consessies in de kwaliteit van je low gain of je high gain settings.
Daar ben ik dus benieuwd naar; hoe klinken de 3 kanalen met de low en met de high gain setting?

Muzikale groet, Dirk!

zx81
26 juli 2007, 15:48
De low gain setting klinkt iets warmer, en de hi-gain is wat helderder. Ik heb gekozen voor de heldere stand, maar dat is een kwestie van smaak. Het cleane kanaal vind ik zelf het mooiste klinken met de amp-sim op hi-gain. Op low-gain mis ik een beetje helderheid in het geluid.

Zoals gezegd, ik denk dat de instelling voor de amp-sim meer met smaak dan met de gain-instellingen te maken heeft.

habberdoedas
27 juli 2007, 08:43
As maandag zit ik weer met mijn band in de oefenruimte waar ook mijn gitaar rack staat. Ga dan de formula via de re-couts aansluiten. Mijn bevindingen zal ik op het forum plaatsen.

dkvisser
27 juli 2007, 10:59
OK, ik ben benieuwd!

habberdoedas
7 augustus 2007, 08:35
Algelopen week de formula met de recordings-outs aangesloten. Mijn bevindingen.......tja ik ben geen purist en ik kon nauwelijk verschil waarnemen. Alleen dat het geluid op het cleane kanaal in helderheid toe nam net zo als ZX81 al vertelde. Dus veel kan ik er niet over kwijt. Kwestie van smaak......