PDA

View Full Version : beam blocker als middel tegen feedback ?



Yves Pexsters / TAS
25 juli 2007, 11:54
Hoi,

Zijn er gebruikers die ervaren hebben dat beam blockers tevens efficiënt zijn ter vermindering van feedback/rondzingen ? Reacties welkom, alvast bedankt, Yves

glasbier
25 juli 2007, 11:57
Ik heb ook een BeamBlocker in mijn amp maar dat gaat de feedback/rondzingen niet tegen,helaas.

Negative K3 fan
25 juli 2007, 15:43
heb je daar zoveel last van dan? weet je zeker dat het feedbacken wordt veroorzaakt door een wisselwerking van het geluid uit de amp en je snaren en niet bijvoorbeeld door mechanische trillingen in de gitaar/elementen/buizen etc?

Yves Pexsters / TAS
25 juli 2007, 16:03
heb je daar zoveel last van dan? weet je zeker dat het feedbacken wordt veroorzaakt door een wisselwerking van het geluid uit de amp en je snaren en niet bijvoorbeeld door mechanische trillingen in de gitaar/elementen/buizen etc?

Het gaat om een Hughes & Kettner "Edition Tube" combo'tje van een klant, de feedback is duidelijk van het type "koppeling amp-gitaar". T'is niet de eerste amp van dit type waarbij ik het vaststel, deze versterkertjes hebben wel erg veel last van rondzingen in het lead channel.
Heb even een geïmproviseerde beam blocker geprobeerd. Men verkrijgt een verbetering in het feedback gedrag maar slechts in zeer geringe mate, het biedt zeker geen oplossing zoals de vorige poster al liet vermoeden.

Negative K3 fan
25 juli 2007, 16:18
vreemd probleem dan, dat het zo specifiek voor die versterker op gaat.