PDA

View Full Version : Goede gitaar voor beginners?



xANOUKx
25 juli 2007, 11:42
Ik wil graag een elek. gitaar model stratocaster met versterker kopen, als beginner. Op internet kwam ik dit tegen op een site van een gitaarwinkel:

QTX Stratocaster model elektrische gitaar
met 3 single coil elementen en 5 standen schakelaar
2 toon en 1 volume regeling en tremolo arm

QTX Gitaarversterker
10 Watt vermogen met overdrive effect
hoofdtelefoon aansluiting en 2 bands EQ

QTX accessoires pack
luxe draagtas met 2 rugbanden en opbergvak
gitaarband, kabel, plectra en set extra snaren

Voor €89,-

Heeft iemand een idee of dit een beetje een goede gitaar is voor mij als beginner? :) Ik heb er dus weinig verstand van :)
Of heeft iemand andere tips/aanbevelingen?

Blend
25 juli 2007, 12:10
Heeft iemand een idee of dit een beetje een goede gitaar is voor mij als beginner? :) Ik heb er dus weinig verstand van :)
Of heeft iemand andere tips/aanbevelingen?

En dat voor iemand die al sinds oktober al lid is..

Starterspaketten zijn gewoon ruk, en voor 89 euro hoef je ook niets voor te verwachten.

Wat voor stijl wil je gaan spelen?
Wat is je budget?
Kan je al gitaar spelen?
etc

Kijk gewoon es rond hier op dit forum, er zijn genoeg topic's over welke gitaar je moet nemen als beginner.

pupanus1
25 juli 2007, 12:12
gebruik de zoekfunctie op het forum, en dat pakket NIET KOPEN!!!!

xANOUKx
25 juli 2007, 12:58
Ik weet dat ik voor €89 niet veel mag verwachten, maar ik ben niet van plan veel geld uit te geven aan iets waarvan ik niet weet wat ik er van vind!

deze is duurder (€169). en beter..?

Squier® SE-100 Electric Pack Features:
Squier Stratocaster Zwart of Rood
Gig bag
Squier SP-10 10W practice amp with 6" speaker and switchable distortion
Electronic tuner
Strap, cable, picks
The Fender Guitar Method book

Ik zoek dus een beginnerspakket, met versterker enz. iemand suggesties?

(Ik kan trouwens al een beetje spelen)

Kim Wilson
25 juli 2007, 13:01
Ik heb wel een suggestie. Koop jezelf een London City Strat en een Vox AD15 of Roland Cube15. Dat kost misschien 300 euro (of minder, als je tweedehands kijkt), maar je hebt er hoogstwaarschijnlijk een hoop meer plezier van.

Nevaratoiel
25 juli 2007, 13:09
Starterspaketten zijn gewoon ruk.

Wat voor stijl wil je gaan spelen?
Wat is je budget?
Kan je al gitaar spelen?
etc

Kijk gewoon es rond hier op dit forum, er zijn genoeg topic's over welke gitaar je moet nemen als beginner.Niet om heel vervelend te doen Anouk, maar leer eens lezen? Hoe kan iemand je helpen als we niet weten wat voor eeen stijl je wilt gaan spelen? Je moet wel wat meer informatie geven...

Ik snap wel dat je in het begin niet zoveel geld wilt uitgeven voor iets wat je misschien wel of niet leuk gaat vinden. Maar als je het wel leuk gaat vinden heb je een flutgitaar en een flutversterker en ben je 90 euro lichter. Voor minder dan 200 euro heb je niet veel kwaliteit en dan heb ik het alleen nog maar over een gitaar. En naar mijn mening is het leren al leuker als het een beetje leuk klinkt. Dat was mijn motivatie om toch wel een wat betere gitaar te kopen dan zo een die bij een beginnersset wordt geleverd. Idem dito voor de versterker. Ik denk dat je dan onder de 400 euro (nieuw) niet klaar bent. Tenminste, dat was ik in ieder geval niet.

xANOUKx
25 juli 2007, 13:10
bedankt, maar €300 ligt ver boven mijn budget ;)
Ik vind op bijv. marktplaats genoeg starterspakketten in een lage prijsklasse (t/m €130 ongeveer) maar ik heb geen idee waar ik op moet letten. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij aanschaf?

pupanus1
25 juli 2007, 13:10
Kijk wat het is je zegt, ik wil weten of ik het leuk vind

op een goedkoop starterspakket is gitaar spelen niet leuk, want het klinkt niet en het speelt niet lekker

Je zou beter kunnen kijken naar een akkoestisch gitaar om te kijken of je gitaarspelen leuk vind, ben je een stuk minder kosten kwijt.

Zorg dan wel dat je een staalsnarig akkoestisch gitaar koop ivm dat je electrisch wil gaan spelen :)

Jayjay
25 juli 2007, 13:13
bedankt, maar €300 ligt ver boven mijn budget ;)
Ik vind op bijv. marktplaats genoeg starterspakketten in een lage prijsklasse (t/m €130 ongeveer) maar ik heb geen idee waar ik op moet letten. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij aanschaf?

Doorsparen is de enige optie mijns inziens!

Kim Wilson
25 juli 2007, 13:13
Met alle respect, maar tot 130 Eu koop je geen gitaar met versterker waar je veel plezier aan gaat beleven. Het enige waar je op moet letten, is dat je niet zo'n ultra-goedkoop starterssetje koopt. Dat is echt weggegooid geld. 250 tot 300 Euro is echt het minimum wat je voor een redelijke gitaar mét versterker kwijt bent.

En wat de mensen hierboven ook al gezegd hebben, lees je even in hier op het forum. En geef eens aan wat je muziekstijl is.

xANOUKx
25 juli 2007, 13:14
Ik heb al een tijdje een akoestische gitaar;) (klassieke..)
ik speel vooral rock, en dat klinkt natuurlijk veel beter op een elektrische, dus vandaar.

pupanus1
25 juli 2007, 13:14
De gitaar die Nev heeft gekocht is een leuk beginners gitaar de Epi LP Special II (mits je geen Metal gaat spelen want daar istie niet geschikt voor:)) mocht je echt graag meteen electrisch spelen.

Die gitaar is nieuw 190 euro, en kan je 2e hands goedkoper krijgen. Ik twijfel eraan om de mijne weg te doen omdat deze eerst een beurt nodig heeft en ik m zo niet wil verkopen maar heb ook geen zin om geld te steken in een beurt heheheh

En koop er een Roland Cube 15 bij en je hebt een aardig starterspakketje :)

edit: als je al een tijdje akkoestisch speelt weet je toch of je gitaarspelen leuk vind??? :D

En rock op een setje van onder de 200 euro klinkt echt niet beter of je gitaar nou electrisch is of niet ;)

bass blom
25 juli 2007, 13:17
het squier setje lijkt me prima als 300 teveel is.

Nevaratoiel
25 juli 2007, 13:28
De gitaar die Nev heeft gekocht is een leuk beginners gitaar de Epi LP Special II (mits je geen Metal gaat spelen want daar istie niet geschikt voor:)) mocht je echt graag meteen electrisch spelen.Nou, dat valt ook wel weer mee. Ik zet 'm meestal gewoon op de meest accoustische stand (heb een Roland Cube 30x) en dan klinkt ie nog best wel leuk hoor.....