PDA

View Full Version : Marktwaarde van een Fender BassMan 50



Chiel
17 januari 2003, 18:54
Ik heb zo'n kleine Fender BassMan 50 top met 2 gescheiden kanalen met ieder een 3 delige toonregeling en een deep switch op channel 1 en een bright switch op channel 2. Uiteraard zit er ook een origineel 2x15" Fender BassMan speaker cabinet bij. Het geheel is niet meer helemaal meer toppie in orde, maar de speakers zijn perfect evenals het geluid.

Voor cleane gitaarpartijen gebruik ik nu voor opnames een Fender Dual Showman, zodat de BassMan eigenlijk overbodig is geworden.

Iemand enig idee wat zo'n BassMan setje tegenwoordig doet op Marktplaats?

Al vast bedankt!

Rectifier
17 januari 2003, 22:01
Heb je ook een jaartal en is ie verder helemaal origineel???

Moet je website van guitarman Den Haag eens checken. Die heeft geloof ik ook een originele Bassman met 2x12 staan.
http://www.guitarman.nl

dalon
17 januari 2003, 22:30
Ik heb wel interesse! Mail me even op dh@dds.nl. Ik schat zo'n 5 a 600 euro, als ie ok is. Bij winkels zou het meer zijn, maar daar staan ze dan ook heel lang voordat iemand ze koopt.

Robbert
17 januari 2003, 23:49
Op 2003-01-17 22:30, schreef dalon:
Ik heb wel interesse! Mail me even op dh@dds.nl. Ik schat zo'n 5 a 600 euro, als ie ok is. Bij winkels zou het meer zijn, maar daar staan ze dan ook heel lang voordat iemand ze koopt.


Meer ja, maar je krijgt er daar minder voor terug.
Oftewel: als je dan toch wilt verkopen, doe dat dan niet aan een winkel.

Dude
18 januari 2003, 18:41
500 a 600 euro ? , volgens mij kan je er veel meer voor krijgen hoor.,..

dalon
19 januari 2003, 14:22
Op 2003-01-18 18:41, schreef iamyou:
500 a 600 euro ? , volgens mij kan je er veel meer voor krijgen hoor.,..


hangt heel erg van het jaar af. Als het een midden jaren 70er is, is 5 a 600 echt niet gek. Laatst was er nog een blackface voor 800.

Al
19 januari 2003, 16:48
"Laatst was er nog een blackface voor 800"

Dat was een vroeg 80er jaren blackface
--> Dus NIET de klassieke 60er jaren amps!

Fender is in 80-82 teruggegaan naar de blackface look. Die versterkers waren qua circuit hetzelfde als de laatste silverfaces. De Bassmans, Pro reverbs, Showmans en Twins zijn dus de 70/135 watt UL modellen.

Ik schat een goed sfBassman 50 watt topje in goede uiterlijke staat op zo'n 350. Geen idee wat een 2x15 opbrengt. Lijkt me iets minder populair vanwege de omvang.

Al

dalon
19 januari 2003, 16:57
Kijk, zo ver zat ik er dus niet naast!!

Al, weet je nog een leuke twin o.i.d. voor niet te veel euro's? Ik kon laatst een 135 watter met JBL's kopen voor 650, maar ik vond hem helaas erg kil klinken...

Daan dh@dds.nl

jpb
19 januari 2003, 19:16
Op 2003-01-19 16:57, schreef dalon:
Kijk, zo ver zat ik er dus niet naast!!

Al, weet je nog een leuke twin o.i.d. voor niet te veel euro's? Ik kon laatst een 135 watter met JBL's kopen voor 650, maar ik vond hem helaas erg kil klinken...

Daan dh@dds.nl


Die 135W Ultralineaire twin is wat anders dan de silver-/blackfaceces (ook al is'ie "blackface"). Opgepept tot 135 W gaat ten koste v/h geluid en de eindbuizen krijgen te veel voor hun donder. Fender zag al snel in dat die 'powerrace' niets opleverde en bracht de wattages terug.
Gooi ajb niet alle twins op EEN hoop; brengt verwarring....

dalon
19 januari 2003, 19:49
Ik zeg toch ook dat het de 135 watter was! Ik zoek juist een 100 watter, die klinken veeeeel beter!!!

Chiel
20 januari 2003, 09:34
Thanx a lot! Heb overigens die speakerkast losgeschroefd. Zijn nog origineel, dus niet gereviseerd (moest ik ook eens naar kijken van een maatje van me). Ik ga ‘m maar eens op Marktplaats zetten. Heb een Fender Strat plus deluxe USA op het oog en kan iedere cent gebruiken hè :wink:

Trouwens, iemand enig idee wat zo’n Stratje nog op moet brengen? Bouwjaar 90’ nog in een absolute top conditie met de zilveren Lace pick-up’s, locking tuners en zo’n topkam ‘labyrint’ tegen het ontstemmen.

Wederom alvast bedankt!

jpb
20 januari 2003, 11:06
Op 2003-01-19 19:49, schreef dalon:
Ik zeg toch ook dat het de 135 watter was! Ik zoek juist een 100 watter, die klinken veeeeel beter!!!


Klopt, sorry. Mijn post was meer dat ik me soms nogal erger over het op een hoop gooien van fenders. B.v. een tijdje geleden was er een topic over fender princetons; of ze nu wel of niet goed klinken. Dat zegt niets; gaat over volledig verschillende versterkers met dezelfde naam (bv tweed-brownface-bf/sf-transistorbakken etc.). In jouw post maakte je het onderscheid wel (twin in dit geval).