PDA

View Full Version : doorverbinden van kanalen?



Nobler
25 juli 2007, 11:12
Ik las laatst dat met de originele Marshall Bluesbreaker uit 1962 veel verschillende geluiden konden worden bereikt door de kanalen onderling te verbinden. Zojuist zag ik op marktplaats een AC50 top waarbij inderdaad twee kanalen met een kort snoertje waren doorverbonden. Kun je dat zonder schade aan je versterker zomaar doen? Als het geen kwaad kan dan kan ik het op mijn AC30 gaan uitproberen.

Chris Winsemius
25 juli 2007, 11:54
Kan ook bij AC30s maar:

- normal en topboost kanaal zijn uit-fase tov. elkaar, geluid wordt 'n beetje "hollig" als je de kanalen linkt (dit is ook zo op 'n Twin reverb)

Gewoon proberen, ik ken zelf 'n aantal AC30-gebruikers die de kanalen linken.

Nobler
25 juli 2007, 11:55
Dank je Chris, maar ik heb geen topboost op de AC30, ik heb 6 kanalen, twee voor normal, twee voor brilliance en twee voor vibrato/tremolo. Kan ik die ongestraft allen met elkaar verbinden?

Chris Winsemius
25 juli 2007, 12:16
Kan absoluut, gewoon proberen wat voor jou het beste klinkt.


Dank je Chris, maar ik heb geen topboost op de AC30, ik heb 6 kanalen, twee voor normal, twee voor brilliance en twee voor vibrato/tremolo. Kan ik die ongestraft allen met elkaar verbinden?

Mitch
25 juli 2007, 13:07
En als je de uit fase gelinkte kanalen niet vindt klinken kun je altijd nog de Barber Launch Pad of Catalinbread Super Chili Picoso proberen. Beide zijn in principe boosts, maar hebben twee uitgangen met fase correctie, speciaal bedoeld om dit soort truken uit te halen.

Mr.Jay
26 juli 2007, 13:33
De LEHLE P-split :
keigoeie kwaliteit, phase omkeerswitch en géén brom.

Johnny Ramone
26 juli 2007, 15:39
Ik heb vorige week ook een P-Splitt aangeschaft voor de twee (high/low) kanalen van mijn twin 57 met elkaar te verbinden, deze hebben ieder een eigen volumeregeling, dat is dan ook wel handig bij dit soort acties, wat een openbaring, zeker als je zoals op mijn amp als toonregeling alleen maar bass, trebble en pres. hebt.