PDA

View Full Version : London City Hornet



Krokvlez
25 juli 2007, 10:29
Hey,
ik ben op zoek naar een nieuwe versterker, liefst lampen, die ook nog kan gebruikt worden om mee op te treden. Mijn huidige versterker is een line6 spider 2 30watter (een goede versterker om thuis wat mee te oefenen). Een van de muziekwinkels hier in de buurt houdt totale uitverkoop, en heeft nog een London City Hornet (combo, volledig lampen, 4 kanaals, 50watt, 2x12) staan voor iets onder de 500 euro. Is dit een degelijke, goed klinkende versterker om als eerste lampenbak te dienen, of zijn er veek betere alternatieven? Heb ook in een andere winkel gehoort dat de bekleding bij bijna alle lc's los komt. Hebben jullie hier al iets over gehoort?
In een andere winkel heeft men me ook de peavey valveking aangeraden. Deze kost ongeveer evenveel als de lc, dus dit is ook nog wel een mogelijkheid. Is dit een betere versterker volgens jullie?
Mijn gitaar is een Michael Kelly Patriot (singlecut, H-H) en de sound die ik vooral zoek, is een goeie stevige rocksound, ook wat crunchy ofzo, maar de clean is toch ook zeker niet onbelangrijk. Een echte metal-sound hoeft niet voor mij (daar gebruik ik mijn spider dan wel eens voor).
Het budget is ongeveer gelijk aan dat van de 2 vbden, maar mag natuurlijk wel iets hoger liggen, als het dat echt waard is natuurlijk.
Dus, kennen jullie wat af van deze versterkers, of hebben jullie nog andere voorstellen?

dr.distortion
25 juli 2007, 10:34
De hornet ken ik niet, niet geprobeerd, wel de Bulldog top (100 Watt) van LC, geen idee of deze te vergelijken is met de hornet. De Bulldog was me wat te zwaar van geluid, richting metal zeg maar. Zeker een lekkere versterker voor het geld in zijn genre.
Voor een lekkere rockscheur heb ik de Peavey Valveking 112 genomen. Erg lekker clean en een mooie scheur. Ik denk idd dat je die niet zou moeten overslaan in je zoektocht. Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld een Marshall DSL 401 tweedehands. Ook heel lekker spul in jouw genre.

Succes iig.

Krokvlez
25 juli 2007, 10:53
Ik heb al wel eens gelezen dat de hornet de combo-versie is van de bulldog, dus ja... Op internet kan ik echter heel weinig informatie vinden over de klank ervan.

dr.distortion
25 juli 2007, 11:24
Beste wat je kunt doen: naar de winkel met eigen gitaar gaan en daar de Hornet eens uitgebreid aan de tand voelen, er kunnen honderd man roepen dat het DE versterker aller tijden is maar dat zul je toch zelf moeten bepalen.

CasB
25 juli 2007, 11:34
De bekleding van London Cities laat idd wel snel los...heb ik gemerkt bij m'n cab...maarja...that's rock 'n roll :P

Stefan1984
25 juli 2007, 12:19
Hoi Krokvlez,

Ik heb zelf de London City Hornett en ik moet zeggen dat hij goed bevalt. De bekleding komt er bij mij niet af en ik heb hem nu een jaar lang minimaal 1 keer per week naar een oefenruimte en terug gesleept. Ook al een paar keer mee opgetreden en hij klinkt lekker. Ik gebruik alleen het 1e cleane kanaal en voor overdrive en distortion heb ik er een jekyll en hyde pedaal voor hangen. Deze klinkt naar mijn mening beter dan de overdrive kanalen van de versterker zelf.

Wel moesten laatst de eindbuizen vervangen worden. Deze zitten redelijk dicht op één van de speakers gemonteerd en door de geluidsdruk aan de achterkant van de speaker (aldus de reperateur) slijten de buizen een stuk sneller dan bij bijvoorbeeld een losse top. Verder heeft deze reperateur het klankbord waar de speakers in gemonteerd zitten verstevigt door er een extra bord op te lijmen, hierdoor is de versterker vooral in het laag een stuk strakker geworden, misschien ook voor jou een leuke upgrade voor over een tijdje ;)

Van binnen lijkt deze versterker veel op een marshall buizenbak, de reperateur was er goed over te spreken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Mvg, stefan