PDA

View Full Version : Markbass & (ether)storing



vester86
24 juli 2007, 22:49
Ik heb een probleempje met mijn markbass little mark 250 top.
de top zelf bevalt me uitstekend, echt een geweldig en licht dingetje, en meer dan genoeg power voor mij, maar deze heeft 1 erg vervelende eigenschap.

zodra ik deze aanzet begint mijn hifi versterker (sony STR-DE197) te storen: kraakjes, plopjes, ruis. soort van LP-bijgeluiden maar dan nógal ongewenst.
ook heb ik gemerkt dat ik totaal geen FM (radio) meer kan ontvangen als de versterker aan staat (en radio's die meters verderop staan (doucheradio) ook niet. die geven een prima geluid zolang de markbass uit staat en zodra ik die aanzet geven ook die niks dan ruis. het lijkt dus dat de markbass nogal wat storing de ether in gooit.

ik heb de versterker al helemaal ingepakt met alufolie als test-afscherming, het veranderde wel wat maar om nou te zeggen dat het er beter van werd; nee.
ook aarding al gekeken maar ook dat leverde niks op.

zijn er mensen die dit probleem herkennen en weten wat er aan te doen is?
of moet ik er sowieso mee terug? (lijkt me ook geen gek plan overigens)

dank!
Joris

Jayjay
24 juli 2007, 23:00
Ik herken het maar dan andersom.
Ik had ooit een buizenverster voor een orgel. Daar had ik mijn gitaar op aangesloten en wanneer ik met de gitaar rond ging lopen radio Moscow kon ontvangen op bepaalde plaatsen in huis..en mijn huis stond echt in Rhenen!

vester86
26 juli 2007, 01:46
dat verschijnsel ken ik, das slechte aarding.
maar van een gloednieuwe versterker zou ik dát nu juist niet verwachten..