PDA

View Full Version : Gitaren zonder trekstang



Izegrim
24 juli 2007, 22:22
Ik stel regelmatig gitaren af want om een of andere reden zijn jullie te lui of te dom of ik kan het gewoon goed maar uit alle hoeken en gaten komen ze schijnbaar. Anyways, ik heb nou dus een prachtige Kawai Aquarius staan en ik vind het een superleuke gitaar. Ontzettende 80's vibe maar wel koel met 'r 3 humbuckers. Maarre... Geen trussrod! De snaren zijn er nog af terwijl de lijnolie intrekt maar ik ben benieuwd wat ze zo gaat doen als ik haar besnaar. Kennen jullie nog meer trekstanloze gitaren?

Menneskedyr
24 juli 2007, 22:25
Kritz, hebben een carbon laag in de hals zitten dacht ik. Maar geen trussrod.

Ash ketchum
24 juli 2007, 22:28
De eerste Fenders hadden volgens mij ook geen trussrod

renier
25 juli 2007, 00:00
Als je gitaar-afstelkwaliteiten van hetzelfde niveau zijn als je zinsbouw en spelling klooi ik zelf liever wat aan hoor. Ook al ben ik dan te lui of te dom...

Izegrim
25 juli 2007, 00:16
Zeikgeit. :angry:

woutB
25 juli 2007, 00:41
Als je toch zo verschikkelijk goed bent. Gooi er even een thrusrod in dan.
Ik snap het probleem niet. :cooler:

Izegrim
25 juli 2007, 01:07
Mja. Ik vind het gewoon vaag dat er geen een in zit. Hoeft schijnbaar niet want de kromming is prima. Zeg jongens, ik wil helemaal geen vervelende reacties uitlokken hoor. Ik zal de inleiding in het vervolg weglaten zodat niemand zich op z'n pik getrapt hoeft te voelen over mijn wanstaltelijke zinsbouw en buitenproportionele grootheidswaanzin.

JV
25 juli 2007, 01:41
zit hij niet aan de kant van de neckpocket?

wietse
25 juli 2007, 05:03
vreemd, kawai heeft meestal de trusrod afstelling aan de body kant, latere kawai's hadden het vaak zo weggewerkt dat je eerst de hals er af moest pakken om daar bij te komen.
de hals is zowiezo versterkt er zal vast een u profiel in zitten dus hij kan wel wat hebben.
zag je ook veel bij oude duitse jazzbakken, geen trusrod wel verstevigd.

bass blom
25 juli 2007, 09:26
zijn dat je klanten, die dom en lui zijn en uit alle hoeken en gaten komen?

Dekkz0r
25 juli 2007, 10:07
........ om een of andere reden zijn jullie te lui of te dom of ik kan het gewoon goed ...............


Auw.. onze arme teentjes

Beetje meer tact had wel op zijn plaats geweest denk ik.

Zowiezo voegt deze zin helemaal 0,0 toe aan je vraag, dus waarom het even vermelden?? :stop:

Izegrim
25 juli 2007, 10:36
Beetje sarcastische humor. Dat is een beetje lastig bij mensen die je niet kent. Bij deze dus: ik meen er helemaal niks van en sorry dat je je aangesproken voelt. Nu ga ik waarschijnlijk weer de fout in maar normaal heb ik alleen dat sommige vrouwen dit soort opmerkingen te serieus nemen. Met een glimlach in de rondte maaien en wat zelfspot op z'n tijd maakt het leven toch een stuk kleurrijker? :D

Misschien zit de trekstang wel in de neckpocket en hoe nieuwsgierig ik ook ben ik laat de gitaar nu maar voor wat het is want de kromming is gewoon uitstekend dus het heeft geen zin om die man z'n gitaar weer uit elkaar te halen.

Ik ga weer terug naar de kelder om mijn zonden te overpeinzen en zelfkastijding te hervatten. ;)

Gitaro
25 juli 2007, 17:49
Whehe, jezelf een afstelmeester wanen maar niet even de neckpocket controleren? http://www.gtaforum.nl/style_emoticons/default/clown.gif

Izegrim
25 juli 2007, 17:52
Hee rustig! Ik heb misschien wel een EMG 85 die ik wil ruilen voor een 81! :p

Gitaro
25 juli 2007, 17:57
...Natuurlijk kan je niet aan alles denken he. Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd!

Zo beter? :D