PDA

View Full Version : raar 'snaargeluid'



toon-
24 juli 2007, 20:39
Ik heb vandaag mijn snaren vervangen (voor de eerste keer op mijn nieuwe gitaar) en heb ook wat aan de brug geprutst ( een beetje losser zetten, trug wat vaster daarna) en als ik nu speel hoor ik mijn snaren precies ergens tegen knetteren maar ik zie ze nergens tegen het ijzeren staafje van een fret gaan... heeft er hier soms iemand ervaring mee?

ivor
24 juli 2007, 20:41
Dit heb ik ook gehad...
ik denk dat je de brug toch wat hoger zal moeten draaien heeft bij mij ook geholpen, want der kan niks anders zijn dan dat de snaren dan tegen een fret aan kletterten, echt.

Sten_Vampire
24 juli 2007, 20:44
volgens mij kletteren ze toch echt tegen een fret aan (vaak +- 12e fret), maar dat trilt natuurlijk zo snel dat je het nauwelijks zit, je kan de trekstang wat losser zetten, of gewoon ff inspelen, dan worden ze minder soepel en trillen ze minder.

toon-
24 juli 2007, 20:45
oke, maar moet ik om de brug hoger te zetten de snare er weer af halen?

Sten_Vampire
24 juli 2007, 20:46
nee, gewoon met de fijnstemmers aandraaien, dan verplaatst de brug zich als het waren, dus worden de snaren zeg maar langer.

daarna zal je waarschijnlijk wel weer moeten stemmen.

ivor
24 juli 2007, 20:49
gewoon de brug tikje hoger draaien, en weer de snaren hard aanslaan, tijdje doorgaan totdat je geen gekletter meer hoort.

Natuurlijk de brug niet TE hoog hehe:)

toon-
24 juli 2007, 20:50
Al die termen :d ik snap er niet veel van.
Moet ik nu aan die 2 vijsjes aan de buitenkanten draaien of aan die 6 vijsjes die naar de hals wijzen?

ivor
24 juli 2007, 20:51
in het begin zij je dat je ergens aan had zitten prutsen... daar moet je dus weer aan prutsen, of snap je dat nog niet?

die 2 "vijsjes" waarmee je de hele brug mee kan liften en dalen ja.

jasper159
24 juli 2007, 20:53
How how!
Het kan ook het metaalgeluid zijn wat hij bedoelt, wat voorkomt bij bepaalde merken van snaren als ze nieuw zijn en nog niet zijn ingespeeld.

Sten_Vampire
24 juli 2007, 20:56
lekkere kut snaren dan,,,xD

toon-
24 juli 2007, 20:58
Het zijn elixir snaren, geen kutsnaren dus..

ivor
24 juli 2007, 20:58
onderzoek het zelf maar even, beetje overal aan draaien enzo hihi.
niet dat het me miks kan schelen hoor, maar dat werkt het beste, ook met computers :) alleen gaan die meestal stuk met mij..lol

Sten_Vampire
24 juli 2007, 21:27
zet je snaren iets hoger, en trilt het nu nog steeds?

wietse
24 juli 2007, 21:56
in het begin zij je dat je ergens aan had zitten prutsen... daar moet je dus weer aan prutsen, of snap je dat nog niet?

die 2 "vijsjes" waarmee je de hele brug mee kan liften en dalen ja.

die andere zes schroefjes (zo heten vijsjes in nederland) afblijven dan verkloot je je intonatie.

gnoeontheboard
24 juli 2007, 22:15
Ik heb dat ook, en ik baal er van. Kan het zijn doordat ik met mijn wijsheid ( niet dus ) de schroeven van de brug 'aangedraaid heb?

EDIT: ik heb aan de schroeven van de brug pup gedraaid :S:S:S:S:S

toon-
25 juli 2007, 13:40
Snaren trillen idd niet meer :) bedankt!

AutoStatic
25 juli 2007, 14:02
Mooi! Zal lekker stil zijn dan als ze niet meer trillen!





Sorry... :D

The Mess
25 juli 2007, 21:35
onderzoek het zelf maar even, beetje overal aan draaien enzo hihi.
niet dat het me miks kan schelen hoor, maar dat werkt het beste, ook met computers :) alleen gaan die meestal stuk met mij..lol

Dus je zegt in feite dat ie iets moet doen waar dat ding kapot van gaat? :p

ivor
25 juli 2007, 22:02
Dus je zegt in feite dat ie iets moet doen waar dat ding kapot van gaat? :p

nee, een gitaar gaat heus niet stuk als je wat dingen versteld.
hij gaat alleen anders klinken denk ik:satisfie:

gnoeontheboard
27 juli 2007, 21:58
Even een bump. Iemand moet me kunnen helpen.

Ik heb even goed gekeken, en mn snaren lopen inderdaad tegen de frets aan.
Het hangt af welke fret je gebruikt tegen welke hij aanloopt.
Het is erg irritant omdat je een zeer duidelijk tril geluid. Het is vooral bij de G snaar en iets minder de B.
Hoe moet ik dit verhelpen. Ik heb een telecaster met zo'n soort brug (dus met dubbele zadeltjes ofzo):
http://www.gruhn.com/features/tele59/EF6177br.jpg

Wat moet ik doen? Moet ik met een imbusboutjes het zadeltje van de G snaar iets omhoog zetten of verziek ik mn afstelling dan?