PDA

View Full Version : Van een starterspakketversterker naar...?



SonofDestiny
24 juli 2007, 20:32
Ik speel nu al drie jaar op een starterspakketversterker en ik vroeg me af naar wat voor versterker ik moet overstappen (áls ik er één ga kopen... mijn speel/koop-ratio begint een beetje laag te worden en dat is niet zo positief, vind ik.) Maar toch vroeg ik het me af. Ik hoef niet zozeer een versterker waarmee ik m'n hele buurt mee kan wakker maken en waar 1000 effecten op zitten, maar een versterker waar een mooier geluid uit komt.

Welke versterkers raden jullie aan als ik een best ruig distortiongeluid wil afwisselen met een warm clean geluid? Of ligt dat vooral aan het effectenpedaal en de gitaar? Waar moet ik vooral op letten als ik in de winkel naar een versterker ga kijken?

Erikt
24 juli 2007, 20:47
wat is je budget?
wat ben je van plan te spelen (qua styles)?
moet de versterker geschikt zijn om met een band mee te komen?

Frankiefrank2
25 juli 2007, 00:16
ErikT,

Ik zou niet op dit soort algemene vragen van mensen die nog geen maand lid zijn antwoordt geven.

Ik verwijs je door naar andere topics over dit al 100 keer behandelde onderwerp, als je dan wat specifiekere vragen hebt mag je terug komen...

Meestal krijg je geen input terug van dit soort mensen, ze komen 1 of 2 vraagjes posten en dan is het aju met de paraplu. Dus ik zou zeggen.. bewijs het tegendeel, verdiep je eerst eens zelf in de stof en als je er dan niet uitkomt dan ben ik best bereid om je vraag te beantwoorden.

dit is net zoiets als naar een wiskundeleraar gaan en vragen wat 3x3 is. De leraar zal je het antwoord niet geven, maar je een tip geven om op het antwoord de komen..

Frank

SonofDestiny
25 juli 2007, 00:45
Haha nou zo gek veel posts heb je zelf ook niet hoor :satisfie: Ben hier misschien 4 dagen en ik zit op 7% van jouw 'input', terwijl jij hier al sinds 2003 hier zit. Jammer dat je de term 'dit soort mensen' gebruikt, want dat geeft meteen aan wat voor soort jij bent. Beetje jammer, want je luistert wel leuke muziek.

Maar goed, dan ga ik zelf wel zoeken.

En om Erikt's te beantwoorden (beetje onbeleefd om dat nu achterwege te laten, of mag dat ook niet?)

- budget is nog onbekend
- ik speel rock/metal.
- versterker moet op den duur wel mee.

Kim Wilson
25 juli 2007, 09:10
ErikT,

Ik zou niet op dit soort algemene vragen van mensen die nog geen maand lid zijn antwoordt geven.

Ik verwijs je door naar andere topics over dit al 100 keer behandelde onderwerp, als je dan wat specifiekere vragen hebt mag je terug komen...

Meestal krijg je geen input terug van dit soort mensen, ze komen 1 of 2 vraagjes posten en dan is het aju met de paraplu. Dus ik zou zeggen.. bewijs het tegendeel, verdiep je eerst eens zelf in de stof en als je er dan niet uitkomt dan ben ik best bereid om je vraag te beantwoorden.

dit is net zoiets als naar een wiskundeleraar gaan en vragen wat 3x3 is. De leraar zal je het antwoord niet geven, maar je een tip geven om op het antwoord de komen..

Frank
Wat een warm welkom voor onze nieuwe gebruikers... :confused:

Baker
25 juli 2007, 09:33
ErikT,

Ik zou niet op dit soort algemene vragen van mensen die nog geen maand lid zijn antwoordt geven.

Ik verwijs je door naar andere topics over dit al 100 keer behandelde onderwerp, als je dan wat specifiekere vragen hebt mag je terug komen...

Meestal krijg je geen input terug van dit soort mensen, ze komen 1 of 2 vraagjes posten en dan is het aju met de paraplu. Dus ik zou zeggen.. bewijs het tegendeel, verdiep je eerst eens zelf in de stof en als je er dan niet uitkomt dan ben ik best bereid om je vraag te beantwoorden.

dit is net zoiets als naar een wiskundeleraar gaan en vragen wat 3x3 is. De leraar zal je het antwoord niet geven, maar je een tip geven om op het antwoord de komen..

Frank

tsgg, laat ErikT dat even lekker zelf uitmaken.....
Wat een belerende toon zeg, bah, je lijkt wel een leraar middelbare school van de categorie sandalen.

Hier is een forum toch gewoon voor bedoeld.
Iemand staat op een plein (forum) en roept een vraag.
Misschien antwoordt iemand, maar misschien ook niet. Dat principe houdt zichzelf in evenwicht hoor.

BLOK182
25 juli 2007, 09:41
Al blijft het topic nog wel erg algemeen voor gerichte adviezen:-) Stijl rock/metal -> kan je misschien bands / gitaristen geven welke sound je tof vindt? De een wil als stonesour klinken terwijl de ander een iron maiden soundje zoekt:p Budget nog onbekend -> je hebt vast wel een indicatie? Rond de 300 euro, eurootje of 1000 max, of mogen we je meteen iets van 3000 euro adviseren?

Speeddemon
25 juli 2007, 11:33
In een 'tot-250 euro' budget zijn er 2 zeer serieuze kanshebbers:
VOX AD30VT en Roland Cube 30X.

Ze hebben ieder hun eigen voordelen, al is de Vox iets veelzijdiger.
Wil je echter veel high-gain metal spelen, met een wat modernere sound, dan is de Roland wat beter geschikt.

SonofDestiny
25 juli 2007, 12:21
Hmm 3000 euro is misschien een beetje te enthousiast :P Ik denk dat ik ga mikken op 300-500 euro. De bands die mij wel aanspreken qua gitaargeluid zijn ex-Lostprophets en ex-Linkin Park.

Dus dat moderne geluid van de Roland spreekt me wel erg aan (beide LP's waren nu-metal). Die Vox heeft m'n bandlid ook en hij is wel leuk, maar om de 1 of andere reden gaat hij niet samen met mijn effectenpedaal.

Equipment van Lostprophets-slaggitarist
Bogner Uberschall main distortion
Fender Hotrod Deville 2×12 semi distortion & clean Marshall 4×12 cab

Equipment van Linkin Park-gitarist
http://en.wikipedia.org/wiki/Brad_Delson (ik zou bij God niet weten wat de versterkers zijn in dat lijstje.. ben echt een newbie)

Past die Roland daarbij? Of zal ik doorsparen?

Bedankt voor jullie reacties :) appreciate it.

BLOK182
25 juli 2007, 12:41
Denk dat je met jouw budget richting een Roland gaat, of eventueel een Peavey Valveking. Uberschall is dus die 2500-euro-amp:-)

Frankiefrank2
25 juli 2007, 19:28
Ik bedoelde mijn antwoord niet zozeer in negatieve zin tegen een bepaald individu, soms moet ik nog wat beter formuleren, maar mijn doel was eigenlijk dat er al pagina's volgeschreven zijn met dit soort vragen, en dat ik het irritant vind dat er steeds weer nieuwe topics van "nieuwe leden" komen.

En wat betreft mijn lage postcount, dat heeft niets met je input of kwaliteit van je vragen/antwoorden te maken.... ik ben ook niet echt een technisch wonder, maar ik probeer zo veel mogelijk te lezen ipv te vragen, natuurlijk post ik soms onzin maar dat is in offtopic. En ik heb 2 jaartjes niet geforumd... vandaar mijn lage postcount, verder ben ik eigenlijk tegen het tellen van de posts... ik kan me op het eerste ogenblik geen functie er van inbeelden, alleen mensen vinden het cool om zoveel mogelijk posts te hebben, en posten daarom gruwelijk veel onzin, 2 berichten achter elkaar, of topics met als inhoud wat je op het moment luisterd... kost alleeen maar bandbreedte en ruimte.


Frank

LCH
25 juli 2007, 19:53
Frank, ik snap prima wat je bedoelt. Maar dit topic is niet een exponent van een typisch beginnerstopic. Dat begint met: "hoi ik wil een versterker wat is de beste versterker groet". Ik ben het met je eens dat we dat soort wildgroei met wortel en al moeten uitroeien.

Mijnsinziens is dit een correcte beginpost in fatsoenlijk Nederlands waar wel een aardig topic uit kan ontstaan. Met de nadere informatie kunnen we wel verder. :)

Frankiefrank2
25 juli 2007, 20:11
Zekers,

Mijn eigen nederlands is niet zo goed.. ik weet niet hoe dat komt, ik heb bijlessen tot in de oneindigheid gehad, maar ik blijf met de D en T en de lange en korte IJ/ei/y zitten. Geef mij maar wiskunde of vloeistofmechanica of grondmechanica

G.G.
25 juli 2007, 20:48
Ik denk dat twee of 3 sticky topics helemaal niet zo'n slecht idee is. Belangrijk lijkt me dat het overzichtelijk blijft, met goede reviews, geen loze kreten etc...

Is er niet een soort invulformatje voor te bedenken zoals het "de gitaar van..." topic.

Bijvoorbeeld:

Merk & Type

Constructie:

Wattage:

Opties:

Prijs:

Link:

Genre:

Gebruikt door:

Pluspunten:

Minpunten:

Overige opmerkingen:

En dan invullen wat bekend is

Goeiemorguh
25 juli 2007, 21:46
Ik denk dat het vooral belangrijk is om de beginners een indicatie te geven van welke versterkers goed zijn en voor welk genre of doel deze geschikt zijn. Dan kunnen ze in de winkel deze versterkers uitproberen of wat gerichte vragen stellen in het forum.

SonofDestiny
26 juli 2007, 11:49
Ik bedoelde mijn antwoord niet zozeer in negatieve zin tegen een bepaald individu, soms moet ik nog wat beter formuleren, maar mijn doel was eigenlijk dat er al pagina's volgeschreven zijn met dit soort vragen, en dat ik het irritant vind dat er steeds weer nieuwe topics van "nieuwe leden" komen.

En wat betreft mijn lage postcount, dat heeft niets met je input of kwaliteit van je vragen/antwoorden te maken.... ik ben ook niet echt een technisch wonder, maar ik probeer zo veel mogelijk te lezen ipv te vragen, natuurlijk post ik soms onzin maar dat is in offtopic. En ik heb 2 jaartjes niet geforumd... vandaar mijn lage postcount, verder ben ik eigenlijk tegen het tellen van de posts... ik kan me op het eerste ogenblik geen functie er van inbeelden, alleen mensen vinden het cool om zoveel mogelijk posts te hebben, en posten daarom gruwelijk veel onzin, 2 berichten achter elkaar, of topics met als inhoud wat je op het moment luisterd... kost alleeen maar bandbreedte en ruimte.


Frank

Voor wat het waard is: ik neem je niks kwalijk hoor ;) en ik bedoelde het ook niet zo van je postcount. Ik wilde alleen iets terug te zeggen hebben. Hehe. No hard feelings. Maar stel nou dat er helemaal geen beginnerstopics meer zouden komen, dan heb je vrij weinig aan die 14.000 leden. Zo blijft het forum tenminste een beetje leven. ;)

Even terug naar die versterker:

Is het echt zo'n groot verschil met het starterspakket? Toen ik een Ibanez van 380 euro kocht, was dat echt een verschil van dag en nacht met mijn Shitwood (Richwood). Maar aangezien ik een effectenpedaal gebruik, weet ik nog zo net niet of die versterker veel verschil uitmaakt. Niet om jullie reacties nu allemaal waardeloos te laten lijken - ik koop sowieso een nieuwe versterker en daar hebben jullie ontzettend goed bij geholpen - maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

EDIT: nog een vraag... ik wil graag sombere gitaargeluiden kunnen maken. Sum 41 heeft op het album Chuck een soort van intro-nummer en die gitaar klinkt echt prachtig vind ik. Misschien staat het op youtube (geen geluid op deze computer, dus ik kan niet met zekerheid een link geven). Anders moet je me maar even e-mailen. Dan stuur ik het :)
Mijn vraag is: welke versterker/instellingen heb ik daarvoor nodig?

just_me3107
26 juli 2007, 20:25
Een paar maanden geleden heb ik exact dezelfde vraag gesteld.
En wat ik er uit geleerd heb, is dat je toch uiteindelijk zelf moet gaan testen. Niet van 1 versterker proberen op één volume stand, maar verschillende versterkers proberen en per versterker een beetje "klommelen" (als ik het zo mag noemen) met de knoppen (ik heb niet gezegd verrekken :) ) uiteindelijk kom je dan tot het gene dat je wilt.
Natuurlijk kan je hier altijd tips krijgen qua prijzen enzo maar je zal het toch zelf moeten doen.
Ik heb na die topic een vox gekocht omdat ik die gewoon heel goed vond klinken. Misschien dat jij hem echt "lelijk" vindt klinken, dat hangt allemaal van je eigen smaak af.

Ik zou zeggen veel succes en ik hoor graag wat het is geworden.

vox
27 juli 2007, 18:30
Hmm 3000 euro is misschien een beetje te enthousiast :P Ik denk dat ik ga mikken op 300-500 euro. De bands die mij wel aanspreken qua gitaargeluid zijn ex-Lostprophets en ex-Linkin Park.

Dus dat moderne geluid van de Roland spreekt me wel erg aan (beide LP's waren nu-metal). Die Vox heeft m'n bandlid ook en hij is wel leuk, maar om de 1 of andere reden gaat hij niet samen met mijn effectenpedaal.

Equipment van Lostprophets-slaggitarist
Bogner Uberschall main distortion
Fender Hotrod Deville 2×12 semi distortion & clean Marshall 4×12 cab

Equipment van Linkin Park-gitarist
http://en.wikipedia.org/wiki/Brad_Delson (ik zou bij God niet weten wat de versterkers zijn in dat lijstje.. ben echt een newbie)

Past die Roland daarbij? Of zal ik doorsparen?

Bedankt voor jullie reacties :) appreciate it.

over die equipment van die linkin park gast... veel van die types (nahjah een paar) zitten op de ad Valvetronix series van vox zover ik weet