PDA

View Full Version : G tuner is verneukeratief bezig



Danny Drug
24 juli 2007, 20:28
Mijn Tuner van mij G snaar zit soms muur vast en dan na even draaien geeft hij weer een centimeter mee...

heel raar gevoel.. iemand ervaring en weet hoe het komt?

SkinnySweatyMan
24 juli 2007, 20:56
verbogen schroefdraad?

Sten_Vampire
24 juli 2007, 21:02
misschien een druppeltje olie in je tuner doen? en anders zou skinny* gelijk kunnen hebben

Danny Drug
24 juli 2007, 21:30
verbogen schroefdraad?

zou kut zijn want zo doet hij al vanuit de winkel... gatverdamme

Sten_Vampire
24 juli 2007, 21:31
zou kut zijn want zo doet hij al vanuit de winkel... gatverdamme

als je em uit de winkel hebt, ga dan gewooon terug naar die winkel... je hebt je garantiebewijs toch nog wel?

Danny Drug
24 juli 2007, 21:32
als je em uit de winkel hebt, ga dan gewooon terug naar die winkel... je hebt je garantiebewijs toch nog wel?

idd.. doe ik als me OV weer geldig is goed ? :)

nog wel uit nederlandmuziek.. had ik verwacht dat ze het daar zouden zien..

SkinnySweatyMan
24 juli 2007, 22:28
Mijn advies zou zijn gelijk stoppen met zelf eraan klooien, en ermee terug gaan. Het zit ruim onder de garantie dus laat hun het maar oplossen;)

Quadrifoglio
25 juli 2007, 10:55
Om wat voor een gitaar gaat het hier? Bij mijn oude Ibbi wil dit ook wel eens gebeuren. Het slotmechanisme van de tuner gaat dan meedraaien en zet zichzelf op slot

Sjel
25 juli 2007, 11:43
heb je dit probleem ook als er geen snaar aanhangt? Als hij enkel stroef gaat wanneer de snaar er aanhangt, heb je waarschijnlijk last van een slecht uitgeveilde topkam. De snaar klemt dan tussen het (te smalle) gleufje. (in dit geval is er dus niets mis met de tuner zelf)
Dit is een probleem dat heel veel voorkomt bij de G-snaar.

Danny Drug
25 juli 2007, 17:33
heb je dit probleem ook als er geen snaar aanhangt? Als hij enkel stroef gaat wanneer de snaar er aanhangt, heb je waarschijnlijk last van een slecht uitgeveilde topkam. De snaar klemt dan tussen het (te smalle) gleufje. (in dit geval is er dus niets mis met de tuner zelf)
Dit is een probleem dat heel veel voorkomt bij de G-snaar.

zal eens even checken,,,


gaat om me explorer

Danny Drug
25 juli 2007, 19:32
hij schijnt er alleen last van te hebben MET snaar..

Sjel
25 juli 2007, 19:44
hij schijnt er alleen last van te hebben MET snaar..
In dat geval volstaat het om de het gleufje waar de g-snaar doorgaat (héél voorzichtig!!!) een beetje breder te maken. Let hierbij op dat je de gleuf zeker NIET dieper maakt!

Als je geluk hebt, kan het al voldoende zijn om wat grafiet in het gleufje doen. Heb gehoord dat zelfs Vaseline werkt.

Als je toch moet veilen en je wil er liever niet zelf aan beginnen (je kan hierdoor heel wat verneuken als je het fout doet) stap je best eens even naar je gitaarwinkel en vraagt of ze het voor jou willen doen. Maar probeer eerst eens het grafiet- of vaselinetruukje.