PDA

View Full Version : flightcase



ben79
24 juli 2007, 19:33
iemand een idee waar ik een goede stolpcase kan laten maken of kopen voor men mesa roadster head?
Voorlopig heb ik als enige mogelijkheid case company voor 175€ das erg goedkoop dacht en ik heb met een vorige versterker er ook een case van gehad en was er erg tevreden over..
Zijn er nog andere en of goedkopere alternatieven?

zjanke
24 juli 2007, 19:37
175 is niet duur. Enige wat echt goedkoper is, is zelf bouwen.

the sure thing
24 juli 2007, 20:42
DAt klopt. Zelf bouwen is leuk, maar kost wel veel tijd (Zeker als je niet zo handig bent als ik :-))

Makor1966
24 juli 2007, 20:46
Heb de case voor mijn mixer bij thomann gekocht, was voor mij de goedkoopste oplossing.

Speeddemon
25 juli 2007, 11:36
Kijk hier effe, misschien dat ze ook op maat bouwen, maar de Mesa Rectifier staat er wel tussen voor 120 euro.

Verzenden naar NL was rond de 15-20 euro.

https://ssl.tsx-cases.de/

Kamiess
25 juli 2007, 12:21
Leuke site van die duitser, en idd niet erg duur.

Maarre weet iemand of er ook flightcases zijn met een 1 of 2 HE 19" ruimte erbij in??

Ik wilde nl bij mijn Laney mijn draadloze zender erbij in doen, want volgens mij is dat op mijn pedalboard niet echt een succes.
Iemand suggesties of ideeen.


PS sorry dat ik jouw topic hiervoor misbruik.. :-)

interessander
25 juli 2007, 13:00
Ik heb goede ervaringen met case company, al is het niet met grote cases, ik heb er een a4 formaat flightcase voor mijn portfolio laten bouwen.

Brord
25 juli 2007, 13:36
tien tekens

B_2_the_a
25 juli 2007, 13:47
Boris Case in rotterdam schijnt ook ok te zijn!

Frankiefrank2
25 juli 2007, 19:33
zelfbouwen is leuk, zoveel tijd kost het niet, en je kan de matterialen op maat laten zagen. alles wat je nog hoeft te doen is gaatjes boren en poppen, dat laatste kan erg zwaar voor je handen zijn, maar als je een blokje hout onder het handvat doet zodat de popnagel recht zit, hoef je alleen nog maar op het bovenste handvat te drukken... voor mensen die dit niet snappen wil ik wel een tekeningetje maken... maar het lijkt me simpel, zeker als je het ziet

frank

casper innosence
5 augustus 2007, 15:33
Ik heb vandeweek een Case besteld voor mn Soldano bij Casecompany.nl. Voor 175 euri. Had voor mijn vakantie al wat info bij hun opgevraagd en ik moet zeggen dat ze heeeel snel waren in reageren. Iets wat Vet Case tot op heden niet gedaan heeft. En een prettig klantcontact is mij ook wat waard, dus ben ik voor een Case van Case Company gegaan.

guitarguru
5 augustus 2007, 16:09
Ik heb vandeweek een Case besteld voor mn Soldano bij Casecompany.nl. Voor 175 euri. Had voor mijn vakantie al wat info bij hun opgevraagd en ik moet zeggen dat ze heeeel snel waren in reageren. Iets wat Vet Case tot op heden niet gedaan heeft. En een prettig klantcontact is mij ook wat waard, dus ben ik voor een Case van Case Company gegaan.


Heb er laatst ook eentje bij hun gekocht voor mijn Vernet Plexi topje. Goed contact, hij vroeg ook nog door omtrent de maten die ik opgaf, zodat ik hem nu kan gebruiken terwijl de top nog in de case staat (opletten met de voorste opstaande rand dat je knoppen en/of inputs er niet achter komen te zitten!!). Alleen maar lof over CaseCompany. :dance:

casper innosence
5 augustus 2007, 16:29
Heb er laatst ook eentje bij hun gekocht voor mijn Vernet Plexi topje. Goed contact, hij vroeg ook nog door omtrent de maten die ik opgaf, zodat ik hem nu kan gebruiken terwijl de top nog in de case staat (opletten met de voorste opstaande rand dat je knoppen en/of inputs er niet achter komen te zitten!!). Alleen maar lof over CaseCompany. :dance:

Ja daar begon ik zelf al over. Vind een hoge rand ook niet echt mooi en ik wilde em ook gewoon in mn case laten staan. Scheelt wel dat de input bij de Soldano wat hoger zitten dan de knoppen. Maar ik vond het contact echt super. Hij gaf alleen aan dat het momenteel voor hem ook vakantie was, dus dat ie wat minder snel op zn mail reageerde. Maar zelfs in de vakantie reageerde ie gewoon.

guitarguru
5 augustus 2007, 16:44
Ja daar begon ik zelf al over. Vind een hoge rand ook niet echt mooi en ik wilde em ook gewoon in mn case laten staan. Scheelt wel dat de input bij de Soldano wat hoger zitten dan de knoppen.


Bij mij heeft ie hem van binnen gewoon een aantal cm. verhoogd, zodat mijn knoppen boven de rand uit komen. Wel werd dan de totale kist zo'n 5 cm. hoger, maar ja.......

casper innosence
5 augustus 2007, 19:43
Bij mij heeft ie hem van binnen gewoon een aantal cm. verhoogd, zodat mijn knoppen boven de rand uit komen. Wel werd dan de totale kist zo'n 5 cm. hoger, maar ja.......

Dat kan inderdaad ook nog. Nouja, maakt ook niet zoo veel uit eigenlijk, ik heb aangegeven dat ik n lage rand mooi vind, maar dat het ook "technisch" haalbaar moet zijn. Maar dat voorbeeld op z'n site heeft een vrij hoge rand in vergelijking met cases die ik bij vrienden gezien heb.

casper innosence
22 augustus 2007, 21:33
ik heb ehm vanmiddag binnengekregen, heeft ietsjes langer geduurt dan normaal bij hem. Ivm vakantie dus begrijpelijk.

Hij ziet er perfect uit, ruikt nog naar de lijm aan de binnenkant. Mn Soldano past er perfect in, niet te strak en niet te los! En dat voor 175 euri (Ex verzendkosten). Dat integenstelling tot mn lokale snaren dealer (niet voor mn grote spullen) die ehm voor 295 wel kon leveren.

Props aan de Case Company

edit:

bij mij heeft ie een rand van 5cm aan gehouden, aan de buitenkant als ik t goed zie (en mn heilig oog me niet in de steek laat). En ik kan de plug er zo insteken, en hij is ook niks opgehoogt. Mooi werk!

Binnenkort het logo dr maar es op spuiten!

Wicked Willy
22 augustus 2007, 22:42
Pas een case voor mijn Multitone combo bij Casecompany laten maken. Superkwaliteit voor een schappelijke prijs!

Speeddemon
24 september 2007, 16:32
Ik heb vandeweek een Case besteld voor mn Soldano bij Casecompany.nl. Voor 175 euri. Had voor mijn vakantie al wat info bij hun opgevraagd en ik moet zeggen dat ze heeeel snel waren in reageren. Iets wat Vet Case tot op heden niet gedaan heeft. En een prettig klantcontact is mij ook wat waard, dus ben ik voor een Case van Case Company gegaan.
Heb net Vetcases aan de tel. gehad. Die stopt ermee, dus vandaar geen email responses.

Overigens, ik heb Casecompany vorige week donderdag gemaild en ook nog niks gehoord.

Ik moet een stolp-case hebben voor m'n Invader 100, maar met een dubbele bodem, zodat ik daar m'n kabels, Z-9 footswitch etc. in kwijt kan.

Huidige stand van offertes:
TSX-cases.de = 215 euro.
Flightcase-onderdelen.nl (Proflite)=314 euro
Meekel cases= 342 euro.

Magical
24 september 2007, 17:41
Heb je deze al eens gebeld, heb er zelf nooit gebruikt van gemaakt.
misschien komt dat nog eens als ik een andere versterker gekocht heb.
Na vanavond ...

www.aiber-audio.nl

groet

Piekhaar
24 september 2007, 17:47
Heb je deze al eens gebeld, heb er zelf nooit gebruikt van gemaakt.
misschien komt dat nog eens als ik een andere versterker gekocht heb.
Na vanavond ...

www.aiber-audio.nl

groet
Is geloof ik dezelfde als goldcases.nl (je krijgt bij goldcases namelijk gewoon de factuur met Aiber-audio erop).

Ik heb er een 19" 2he flightcase/koffer van. Ben ik zeer tevreden mee.

Voor versterkers maken ze cases vanaf € 185,- (volgens hun website). Dan is https://ssl.tsx-cases.de/ (eerder genoemd in dit topic) volgens mij goedkoper.

Speeddemon
24 september 2007, 18:18
Is geloof ik dezelfde als goldcases.nl (je krijgt bij goldcases namelijk gewoon de factuur met Aiber-audio erop).

Ik heb er een 19" 2he flightcase/koffer van. Ben ik zeer tevreden mee.

Voor versterkers maken ze cases vanaf € 185,- (volgens hun website). Dan is https://ssl.tsx-cases.de/ (eerder genoemd in dit topic) volgens mij goedkoper.
Yep, al bleken die sneaky Duitsers de ex. btw-prijzen op de site te hebben.
Niettemin zijn ze nog steeds de interessantste EN Casecompany laat maar niks van zich horen. :sneaky:

paulbekkers
9 juni 2008, 19:47
Even weer een oud topic gebruiken (en inlikken bij de mods).

Weet iemand een site waar ze flightcases hebben voor tops incl. een paar HE 19"?

casper innosence
10 juni 2008, 03:15
casecompany.nl bouwt (bijna) alles wat je wil hebben..

paulbekkers
10 juni 2008, 10:41
Ok, daar kan ik informeren, maar ik meen dat er een duitse site was met flightcases met rackeenheden erin.

Demoi-crazy
10 juni 2008, 15:01
Op flightcase-brico kan je echt alle onderdelen bestellen die je wil... Voor 2/3 van de prijs bouw je een hele stevige flightcase.
Ik heb zelf de flightcase gebouwd voor mijn beide Les Pauls, mijn Marshall cabs, mijn Marshall Head en mijn pedalenbak...
Zeer goed te doen en je krijgt alle uitleg....

Rock on! :punk:

paulbekkers
19 juni 2008, 13:45
Op flightcase-brico kan je echt alle onderdelen bestellen die je wil... Voor 2/3 van de prijs bouw je een hele stevige flightcase.
Ik heb zelf de flightcase gebouwd voor mijn beide Les Pauls, mijn Marshall cabs, mijn Marshall Head en mijn pedalenbak...
Zeer goed te doen en je krijgt alle uitleg....

Rock on! :punk:

Mag ik vragen wat je kwijt bent geweest voor je cab case en je topcase?
Mag ook per PM.
En hoeveel tijd heeft het gekost?

Lexvandoef
19 juni 2008, 18:40
Mag ik vragen wat je kwijt bent geweest voor je cab case en je topcase?
Mag ook per PM.
En hoeveel tijd heeft het gekost?

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel het nou scheelt ivm kant en klare cases. Mijn cases (top + cab) kostten ong 550e toen (kant en klaar)

Demoi-crazy
22 juni 2008, 04:52
De prijs hangt een beetje af van hoe je het aanpakt.... Ik heb gewoon muliplex gekocht in de gamma en die matzwart geschildert ipv die speciale gekleurde multiplex die ze verkopen in flichtcase-brico... Dat natuurlijk een keuze die je zelf moet maken...

Ik denk dat ik per flightcase ongeveer 200 euro kwijt was. Maar dan heb je echt alles goed. Op mijn cab-case heb ik 4 handvaten, 4 wielen, 4 vlindersloten....enz...
Volgens mij moet je met een dagje doorwerken zo'n koffer wel klaar krijgen!

Succes.... ik post anders wel eens enkele foto's :lp:

diengeman
22 juni 2008, 11:44
Volgens mij is dit de goedkoopste als je er zelf 1 wil maken:

http://www.flightcase-onderdelen.nl/NL/index.php

Kent iemand deze flightcases?
Ik heb er zelf nog geen van deze gemaakt, dus weet niet hoe goed ze zijn.

diengeman
22 juni 2008, 11:45
Klik op "flightcase samenstellen" en dan op "doe het zelf pakket"

davinci77
22 juni 2008, 12:19
misschien een beetje off-topic, maar ben op zoek naar bekleding voor de ondergrond voor een pedalboard. De andere kant van het klitteband zeg maar... :-)

Unicron
14 september 2008, 13:20
Ik zoek ook een flightcase voor mijn OR120 en heb al wat offertes opgevraagd, ik zie alleen nooit dit type standaard aangeboden worden, terwijl het gebruiksgemak ervan toch veel hoger is, zo'n stolp is wat onhandig als je fullstack speelt.

http://www.timeelect.com/case-3.jpg

Lexvandoef
14 september 2008, 13:34
Hoezo vind je een stolp onhandig als je fullstack speelt?

Unicron
14 september 2008, 13:39
Dan moet je de amp optillen met de bodemplaat en hij staat dan (meestal) vrij losjes op die plaat. Bij 1.60m omhoog, voelt dat wat onveilig bij het tillen.

Nielsje
14 september 2008, 13:50
Dan moet je de amp optillen met de bodemplaat en hij staat dan (meestal) vrij losjes op die plaat. Bij 1.60m omhoog, voelt dat wat onveilig bij het tillen.

Nou, ik heb dat ook zo, en ik heb werkelijk waar nergens last van.

http://img508.imageshack.us/img508/8748/pict3106hd7.jpg

Lexvandoef
14 september 2008, 13:53
Ik til mijn head uit de bodemplaat, heb je ook nergens last van.

@Nielsje, zucht ik wil weer!!!!!

Nielsje
14 september 2008, 13:54
@Nielsje, zucht ik wil weer!!!!!

Nou, spreid de billetjes dan maar vast, ik neem wel wat vaseline mee! :D

Lexvandoef
14 september 2008, 13:57
Nou, spreid de billetjes dan maar vast, ik neem wel wat vaseline mee! :D


Je weet ook altijd wat je tegen een jongen moet zeggen Nielsje :satisfie: .

Unicron
14 september 2008, 14:08
Nou, ik heb dat ook zo, en ik heb werkelijk waar nergens last van.

Het zal wel meevallen maar dat andere systeem is nog meer plug and play...

Nielsje
14 september 2008, 14:13
Het zal wel meevallen maar dat andere systeem is nog meer plug and play...

Ik zou het niet doen met een buizenbak (warmte afvoer), en eerlijk gezegd vind ik het er niet uitzien...

Lexvandoef
14 september 2008, 14:16
Het zal wel meevallen maar dat andere systeem is nog meer plug and play...

mwah, qua plug-and-play-heid (?) is het ene niet makkelijker dan het andere. Of je nou de case er op zet en dan de stolp er af haalt, of je zet de case er op en je haalt de voorkant er af. Ik vind het ene niet meer gedoe dan het andere.