PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Studio



Paulio
24 juli 2007, 19:17
Hey,

Ik ben van plan over een tijdje een keer een nieuwe gitaar te kopen.
Ik ben gek van les pauls, alleen een standard is me een beetje te duur. Vandaar dat de studio me een beter plan lijkt.
Ik houd vooral veel van rock, poprock, blues, hardrock. Een les paul lijkt me daar wel geschikt voor. Maar ik houd ook wel van funk en bands als rhcp, is de studio ook voor dit soort muziek wel geschikt?

Alvast bedankt :)

ben79
24 juli 2007, 19:34
(spam) lees men onderschrift(spam)

Paulio
24 juli 2007, 19:42
wat is een DC studio?

Veekeren
24 juli 2007, 19:46
Een doublecut, dus zeg maar met 2 inhammen waar de hals in de body overgaat ipv 1.

Ik denk dat je ook wel wat funk dingetjes kan doen met een studio hoor, maar wellicht is een gitaar waarbij je de humbuckers kan splitten dan ook een leuke optie. Dan kan je ze in een single coil stand zetten, wat net iets meer in de richting van bijv. de Peppers komt.

ben79
24 juli 2007, 19:47
een doublecut,kijk op deze link..
verdere info via PM best..
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=80642

Paulio
24 juli 2007, 19:52
ok bedankt :)

double cuts vind ik ook wel mooi, maar ik ga toch voor een single cut. Maar hoe werkt dat met een splitbare humbucker? Heb eerlijk gezegd niet erg veel verstand van de elektronika op de gitaar. Maar voor muziek meer richting rhcp kan ik ik natuurlijk ook gewoon mn squier strat gebruiken. Die moet wel een keer goed afgesteld worden ( weet niet hoe het moet, maar daar start ik wel een ander topic over:P)

Maar heeft er iemand ervaring met een studio? Is het echt veel verschil met een standard?

Baker
24 juli 2007, 20:05
ik zeg het niet gauw,
maar gebruik hiervoor de zoekfunctie.
je zult versteld staan van hoeveel informatie hierover te vinden is.

Baker
24 juli 2007, 20:10
weet je wat, ik zal je nog helpen ook:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=75402&highlight=les+paul+studio

succes!

En btw, ik heb zelf ook een studio.

Het is een "echte" les paul,
met iets andere elektronica (niet persé slechter)
en een iets andere afwerking (wederom, niet persé slechter)

Het prijsverschil is in ieder geval groter dan het kwaliteitsverschil met een standard.

Paulio
24 juli 2007, 22:10
heel erg bedankt, is kijken of ik ergens op marktplaats aan een 2ehands fireburst kan komen!

Rinus Roltoetur
17 september 2007, 17:34
Lieden,

Een standaard is duurder, maar niet noodzakelijk beter. Sterker nog, de prijs zit vooral in het ontbreken van bijv. een binding. Probeer eens een Studio special. Krijg je geen spijt van.

groet,
Rinus

Wiellem
17 september 2007, 17:42
Ik heb nu zon twee maanden mun Studio en ben er zeer blij mee, komt toch echt een gaaf geluid uit 8-)

Squier4ever
17 september 2007, 19:04
tweedehands kom je voor een 1500 euro al een standard tegen...
veel winkels in NL vragen hetzelfde bedrag voor een nieuwe studio

Yamhammer_71
17 september 2007, 19:37
Ik heb nu zon twee maanden mun Studio en ben er zeer blij mee, komt toch echt een gaaf geluid uit 8-)

Mn 2006 LP Studio is mn favoriete Les Paul, daarna komen pas mn twee LP Standards uit de jaren 80 :) .

De electronica vd LP Studio werkt ook perfect naar behoren, met de originele volumepotmeters van 300K. Het halselement 490R (alnico 2 magneet) klinkt erg vol in deze gitaar met een smooth, maar genoeg tophoog. Erg lekker element. Ik had een setje nieuwe elementen besteld, maar waarschijnlijk vervang ik alleen het brugelement.
Verder klinkt en speelt ie echt heerlijk :satisfie:.

Orpheo
17 september 2007, 20:00
en daar vliegt yamhammer weer uit de bocht.


de pots zijn standaard 500k

Dirkdewaard
17 september 2007, 20:12
en daar vliegt yamhammer weer uit de bocht.


de pots zijn standaard 500k

helaas niet waar.

damon183
17 september 2007, 20:24
heb zelf gibson les paul studio gehad....

was niet mijn gitaar..

ik moest en zou een gibson, heb ik er een na 6 maanden weer verkocht.

ik kon er niet het geluid uit halen wat ik zocht ( of ik moest er emg 81-85 in douwen ) en lood zwaar ( in verhouding met mijn eerdere ibanez rg 320.

nu weer terug bij ibanez s 320 wb.

en weer helemaal gelukkig.

hihi.

good luck to you all !!!!

Dirkdewaard
17 september 2007, 21:18
On-topic, kijk eens naar de LP Classics.
Heb ik veel goede ervaringen mee, laatst een gekocht voor 975 euro.
Steen-goede gitaar, zodra de pickups eruit waren.

Lexvandoef
17 september 2007, 21:30
On-topic, kijk eens naar de LP Classics.
Heb ik veel goede ervaringen mee, laatst een gekocht voor 975 euro.
Steen-goede gitaar, zodra de pickups eruit waren.

Een classic voor 975 euro? That's one hell of a deal, zeker als het een hele goeie is.

Veekeren
17 september 2007, 21:32
Een classic voor 975 euro? That's one hell of a deal, zeker als het een hele goeie is.

Hehe, dat is zelfs een goede deal als ie gewoon "oke" is. Voor die prijs ga je nooit een tweede vinden, kan / wil je vertellen waarom ie zo goedkoop was dirk :D? Schade, vriendendienst, onwetendheid ;)?

Daemon
17 september 2007, 22:20
Ik heb zelf een gibson les paul studio en kan er een paar dingen over zeggen:
- klinkt fantastisch!!!!!
- speelt fantastisch!!!! (wel zelf goed afgesteld).
- gaat nooit de deur uit & heb nooit spijt van de aanschaf gehad.

Als je een nieuwe wilt kopen: check music store in duitsland, die hebben ze voor mooie prijzen.

Dirkdewaard
17 september 2007, 22:22
Hehe, dat is zelfs een goede deal als ie gewoon "oke" is. Voor die prijs ga je nooit een tweede vinden, kan / wil je vertellen waarom ie zo goedkoop was dirk :D? Schade, vriendendienst, onwetendheid ;)?

Ik miste mijn LP classic toch wel een beetje toen ik hem (aan een forum-lid :) ) had verkocht. Ik zag al een tijdje een goldtop staan op marktplaats uit 1990 en die persoon vroeg er 1100 voor zonder koffer. Ik heb toch maar geboden en kon hem mee nemen. Die persoon was vergeten het woord gibson te vermelden in de Ad. Hij is all-gold zoals ze dat noemde. Goed geluid, alleen die pickups......

Ik snap echt niet wat mensen goed vinden aan die standaard LP classic (oude standard) pickups. Iedere andere pu is beter.

All gold is wel echt lelijk, maar mijn gig gitaar is all-silver, dus dat maakt het iets beter. :cooler:

Squier4ever
17 september 2007, 22:25
Ik miste mijn LP classic toch wel een beetje toen ik hem (aan een forum-lid :) ) had verkocht. Ik zag al een tijdje een goldtop staan op marktplaats uit 1990 en die persoon vroeg er 1100 voor zonder koffer. Ik heb toch maar geboden en kon hem mee nemen. Die persoon was vergeten het woord gibson te vermelden in de Ad. Hij is all-gold zoals ze dat noemde. Goed geluid, alleen die pickups......

Ik snap echt niet wat mensen goed vinden aan die standaard LP classic (oude standard) pickups. Iedere andere pu is beter.

All gold is wel echt lelijk, maar mijn gig gitaar is all-silver, dus dat maakt het iets beter. :cooler:

post eens een family pic....

Agent_Smith
17 september 2007, 22:26
On-topic, kijk eens naar de LP Classics.
Heb ik veel goede ervaringen mee, laatst een gekocht voor 975 euro.
Steen-goede gitaar, zodra de pickups eruit waren.

Yep, helemaal mee eens. Ik had ook een Classic. Meteen pickups eruit en een wereld gitaar! Jammer eigenlijk dat ik m niet meer heb...

Veekeren
17 september 2007, 22:59
Ik miste mijn LP classic toch wel een beetje toen ik hem (aan een forum-lid :) ) had verkocht. Ik zag al een tijdje een goldtop staan op marktplaats uit 1990 en die persoon vroeg er 1100 voor zonder koffer. Ik heb toch maar geboden en kon hem mee nemen. Die persoon was vergeten het woord gibson te vermelden in de Ad. Hij is all-gold zoals ze dat noemde. Goed geluid, alleen die pickups......

Ik snap echt niet wat mensen goed vinden aan die standaard LP classic (oude standard) pickups. Iedere andere pu is beter.

All gold is wel echt lelijk, maar mijn gig gitaar is all-silver, dus dat maakt het iets beter. :cooler:

Ah dat forum lid ken ik wel ja :D

Maar dan heb ik em ook gezien... SUPERLELIJK vond ik em ;) Maar voor 975 had ik em ook niet laten liggen!

pannekoek
18 september 2007, 07:33
jah hoor, ik heb er ook 1 en hij klinkt fantastisch, ga naar je muziekwinkel en probeer hem uit zou ik zegge:P